EST. 2002

Brno: Rossi nyer és félszázzal vezet

Nagy hajsza volt, de még mekkora lehetett volna bel?le, ha Lorenzo nem fekteti el motorját. A spanyol felóvakodott Rossi mögé, és sokáig úgy t?nt, ? az, aki nyomás alá helyezi az olaszt – mint kés?bb kiderült, a nagyobb presszió rajta volt. Gyakorlatilag senkit?l sem zavartatva, ártatlan helyzetben esett el, ezzel a hajrá már nem tartogatott izgalmakat a gy?zelem tekintetében. Rossi utcahosszal nyeri a versenyt és tartalék-üzemmódban gurulhat el a célig, a bajnoki összetettben szinte behozhatatlan az el?nye. Pedrosa örökli a második helyet, a harmadikért pedig hatalmas csatát vív egymással Elias, Dovizioso és Capirossi. Kallióék fináléban bemutatott esése azt jelenti, hogy Talmácsi Gábort a 13. helyen intik le.

Megvan akkor a 102. is, mármint világbajnoki gy?zelemben, és nagyon nagy eséllyel megvan a 9., mármint vébécímben. Nem volt egy kimondottan szép verseny, Rossi végül is simán viszi haza a pole-t, a leggyorsabb kört és a futamért járó huszonötöt, és könyvel el imígyen ötven pontos el?nyt az összetettben. Kett? lehet?sége van ilyenkor az embernek, vagy nézi tovább a GP-t, vagy nem. Rossit hibáztatni azért, mert ‘tönkrevágja’ a bajnokságot nem biztos, hogy a legokosabb dolog – biztosan máshogy alakult volna egy s más, ha Pedrosa nem lábadozik szinte az egész szezonban, ha Stonert nem kapja el a fene Barcelonában, ha Lorenzo jobban koncentrál, jobban bírja a nyomást vagy hát ki tudja, mi kell a Dottore legy?zéséhez. Ha, ha, ha – most már így alakult és a feltételezéseknek, mint általában a sportban, sok értelmük nincs. Azért ne okoljuk Valentinót. Aligha az ? hibája.

Pedrosa mutatja magát az elején, aztán Rossi veszi át a vezetést, és Lorenzo is aktívan harcol az élbolyban. Nem szabad szem el?l veszítenie a Dokit, ehhez pedig Pedrón keresztül visz az út. Nagy csatának nem nevezhet?. Ahogy az egész brnói nagydíj sem. A harmadiktól a tizenötödikig mindenki nagyjából egyforma tempóval megy körbe, körbe, karikába, szép libasorban. Hayden persze megel?zi Edwardst, és Elias is jót meccsel Doviziosóval, de ez viszonylag kevés történés mintegy háromnegyed versenytáv alatt.

Gáborunk rajtja jól sikerül, 13. helyen jön el, Vermeulen visszael?zi, Fabrizio kihullik mögüle, az utolsó párbaját Canepával vívja, a pramacos olasz gy?z. A vége 13. mégis, azaz újabb pontok – utolsó pozíció, igen, de ehhez be kell fejezni a futamot. Másrészt a helytállásra nem lehet panasz, persze kincstári a szöveg, de ennél több nincsen ebben a csomagban. A csomagba értve Gabeszt is, és jelenlegi felkészültségi szintjét. Az év végére meglehet a tempó és az átüt? er?. Mert az kell. Anélkül nincs értelme.

De vissza az elejéhez. A hosszú hajrát megindító Lorenzo határozottan és agresszívan támadja Rossit, el?z, az olasz vissza. Nyílt sisakos harcnak t?nik, és jónak is ígérkezik, csak sajnos Jorge elesik, mivel széles ívben rámegy a koszos részre. A történet a sóderágyban ér véget, felfúvódó airbaggel (múködik), mérgesen eldobott keszty?vel, és néhány szitokszóval. Itt nem a verseny ment el. Sokkal több.

Rossi innen végigsétamotozza a hátralév? távot, Pedrosának ölébe hull az ezüst, az épp kirúgott Elias pedig bejöhet a dobogóért Dovizioso és Capirex el?tt. A végére marad még történés, a Stoner-helyettes Kallio megy neki Melandrinak. Brnó ezzel köszöni figyelmüket, a vb állása: Rossi 212, Lorenzo 162, Pedrosa 135. Érik a kilencedik.

MotoGP Brno, 2009 – végeredmény

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 43’8.991
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 43’20.757

3. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 43’29.747

4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 43’30.409

5. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 43’30.529

6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 43’34.535

7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 43’34.667

8. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 43’43.100

9. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 43’44.608

10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 43’48.815

11. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 43’49.767

12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 43’59.652

13. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 44’8.179

Kiestek

Michel Fabrizio ITA Pramac Racing
Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team

Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team

ugrás fel