Végre vége! Három ínséges hét után ismét felb?gtek a motorok a brno-i paddockban, immáron tizenkettedszer ebben a szezonban. A bajnokság utolsó harmadának kezdetén mindenki azt találgatja, hogy vajon képes lesz-e Valentino Rossi ledolgozni 51 pontos hátrányát Nicky Hayden-nel szemben. A MotoGP mez?nyének hihetetlen izgalmai teljesen elhomályosítják a másik két kategória eseményeit, ezért aztán Alvaro Bautista menetelésének, és Jorge Lorenzo feltámadásénak szinte nincs is hírértéke a nemzetközi sajtóban.
A Cseh GP els? napján minden szakért? árgus szemekkel figyelte a stoppert, és megpróbált messzemen? következtetéseket levonni az elért eredményekb?l. Egy valamit azonban bátran kijelenthetek: a pénteki nap h?en tükrözte az idei sorozat eddigi történéseit. Vagyis a MotoGP-ben Hayden és Rossi párviadalát láthattuk, 250-ben Lorenzo szárnyalásának lehettünk szemtanúi, egyedül a 125-ös mez?nyben borult valamelyest a papírforma, hiszen Bautista csak a második edzésen motorozott meggy?z?en.
MotoGP: Rossi meggy?z? formában
Rossi arcán még a nyomát sem lehetett felfedezni a Laguna Seca-ban történt fiaskónak, f?leg, miután sikerült megtalálnia a csapatnak a megfelel? alapbeállításokat. Délel?tt a versenybeállításokat próbálgatták a Doktorék: Vale a második lett Hayden?l mindössze egy tizeddel lemaradva. A második szabadedzésre már a kvalifikációra felkészített motorjával körözött a címvéd?, részben ennek köszönheti bomba idejét. Rossi volt az egyetlen motoros, aki 1’58 alatt teljesítette az 5403 métert.
Nicky Hayden népszer?sége és önbizalma az egekben van és folyamatosan emelkedik. Az amerikai szépfiú alig bírt magával, folyamatosan kitette a kirakatba a tökéletesen szabályos és vakítóan fehér foksorát, mindenkihez volt egy kedves szava. A második tréningen aztán valahogy nem találták a megfelel? beállításokat az egyre meleged? aszfaltra. Nicky hirtelen az els? helyr?l a 11.-re csúszott vissza, de egyáltalán nincs letörve az amerikai, hiszen tisztában van a pálya, a motorja és saját adottságaival. Javulást ígért az id?mér?re.
A pókerarcú Dani Pedrosa is bizakodva tekint a holnapi nap elébe. Az els? edzésen az ötödik id?t motorozta, de délutánra csak a nyolcadik helyeszés jutott a kis-nagy spanyolnak, pedig négy tizedet faragott délel?tti idején. Holnap még dolgoznia kell a Repsol Hondának, ha az els? sorba akarja magát kvalifikálni.
Jó hír, hogy feltámadóban van a Kawasaki. Randy De Puniet és Shinya Nakano kemény munkájának beérni látszik a gyümölcse. A Kawasaki egy új evolúciós vázat vet be ezen a hétvégén, kérdés, hogy a délutáni második és hatodik helyezés mennyire tudható be az edzésgumiknak, és mennyire az új fejlesztéseknek. Egy jó Kawasaki üdít? színfoltja lehetne a Rossi f?szerezés? Honda levesnek.
Ahogy azt idén már megszokhattuk, a Ducati hétvégéje nem indult zökken?mentesen, ugyanis Sete Gibernau nem tudta vállalni a versenyzést, mivel még nem érzi magát száz százalékosan második kulcscsont-m?tétje után. A vörösök Alex Hoffmant riadóztatták, aki örömmel vállalta ismét a felkérést, hiszen van mit bizonyítania a szurkolóknak és a szakmának egyaránt. A német motoros volt a margó a mez?nyben, mert ? nyitotta mindkét edzésen a kétpercesek táborát. Hoffman nem tudott a 15. helynél el?rébb végezni ma. Capirossi is csak kereste a megfelel? beállításokat, amit délutánra meg is talált. Loris harmadik helyét az új generációs Bridgestone vesenygumikon érte el.
Nagyon érik már a Suzuki dobogó, de valahogy a technika mindig megfosztotta a hamamtsuiak aranyifjait a pódiumtól. Chris Vermeulen volt eddig a legközelebb a t?zh?z Laguna Secában, de a blokk a verseny utolsó szakaszában gondolta meg magát. A Suzuki ezért új motor és váz komponenseket próbál ki a hétvégén, egyel?re kevés sikerrel. Hopkins a 10. hely környékén motorozott az edzéseken, Vermeulen mindkétszer a 16. volt.
MotoGP: ez elso nap eredményei (sötétítve az FP2)
|
|
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’57.871 1’59.434 (2)
|
250: Lorenzo lendületben
Nem akarja egymás kezét elengedni Lorenzo és Dovizioso. ?k ketten már a többiekt?l is leléptek a pontvadászatban, így a brno-i els? napot is édes kettesben töltötték a mez?ny élén. Lorenzo gyorsaságához nem férhet kétség, hisz mindkét tréningen torony magasan ? volt a leggyorsabb.
Dovi idéz?jeles megtorpanásában oroslánrészt vállal a technika, ráadásul a cseh pálya igényli a lóer?ket, amiben híján van a Honda. A magyar-olasz vegyesvállallkozás is remek napot zárhat, már ami a 250-es mez?nyt illeti. A veterán Locatelli a hatodik leggyorsabb volt az els? id?mér?n, ami bizakodással tölti el Tóth Imrééket.
250kcm, a Q1 köridejei
|
|
1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’03.238 Id?n túl (107%-on kívüli id?) 2’11.864:
|
125: Pesek ezúttal gyorsaságával került a középpontba
Azt eddig is tudtuk, hogy Lukas Pesek szélvészgyors, az egy másik kérdés, hogy hosszútávon nem tudja kamatoztatni sebességét. A listavezet? Bautista délel?tt még csak a nyolcadik volt, de az id?mér?re összeszedte magát, és feljött a második helyre riválisa, Mika Kallio elé.
Talma egy pozíciót tudott jevítani délel?tti idején, így a hatodik helyr?l várhatja a holnapi, remélhet?leg száraz folytatást. Tóth Imi lefújta sérült vállának megm?tését, így rajthoz tud állni a „hazai” futamon. Imi a 25. lett a kvalifikáción, új csapattársa Robert Muresan a 34. helyen mutatkozott be a Tóth csapatnak.
Faster Management-t?l
|
|
4 hetes szünet után újra versenyhétvége következik, ezúttal számunkra, magyarok számára a leginkább kedvelt brnoi pályán. Idén is több ezres magyar szurkolótábor várható a Cseh nagydíjon, mellyel Talmácsi Gábor is tisztában és nagyon örül neki, hiszen így olyan érzése lesz, mintha „hazai pályán” motorozna. Magát a pálya vonalvezetését is jól ismeri, bár elmondása szerint legutóbb rossz szájízzel érkezett haza a szomszédoktól a kevésbé eredményes teszt miatt. Ma az els? szabadedzésen Talma 7. helyen végzett, majd az id?mér?n 1 mp-et javított eredményén és 6. lett, ami ha így maradna, akkor a 2. sor jelentené számára a vasárnapi futamon. Az id?mér?t a cseh Pesek nyerte – a hazai szurkolók legnagyobb örömére -, Bautista lett a második mögötte Kallio és Pasini fér még be az els? sorba. Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Vannak apróságok, melyeken finomítanunk kell még holnap, mint például a váltó, mert még mindig rövid a 2 fokozat, de összességében elégedett vagyok a mai eredménnyel. Jó, hogy a hosszú szünet után egy 6. hellyel tudtam nyitni. Holnapra es?t jósolnak, és ha ez bejön, akkor marad ez a 6. hely. Meglátjuk!”
|
125kcm, a Q1 köridejei
|
|
1. Lukas PESEK CZE Derbi 2’08.810 Id?n túl(107%-on kívüli id?) 2’17.826:
|
Legutóbbi hozzászólások