EST. 2002

Brno: Rossié, Lorenzoé és Peseké az els? nap

Végre vége! Három ínséges hét után ismét felb?gtek a motorok a brno-i paddockban, immáron tizenkettedszer ebben a szezonban. A bajnokság utolsó harmadának kezdetén mindenki azt találgatja, hogy vajon képes lesz-e Valentino Rossi ledolgozni 51 pontos hátrányát Nicky Hayden-nel szemben. A MotoGP mez?nyének hihetetlen izgalmai teljesen elhomályosítják a másik két kategória eseményeit, ezért aztán Alvaro Bautista menetelésének, és Jorge Lorenzo feltámadásénak szinte nincs is hírértéke a nemzetközi sajtóban.

A Cseh GP els? napján minden szakért? árgus szemekkel figyelte a stoppert, és megpróbált messzemen? következtetéseket levonni az elért eredményekb?l. Egy valamit azonban bátran kijelenthetek: a pénteki nap h?en tükrözte az idei sorozat eddigi történéseit. Vagyis a MotoGP-ben Hayden és Rossi párviadalát láthattuk, 250-ben Lorenzo szárnyalásának lehettünk szemtanúi, egyedül a 125-ös mez?nyben borult valamelyest a papírforma, hiszen Bautista csak a második edzésen motorozott meggy?z?en.

MotoGP: Rossi meggy?z? formában

Rossi arcán még a nyomát sem lehetett felfedezni a Laguna Seca-ban történt fiaskónak, f?leg, miután sikerült megtalálnia a csapatnak a megfelel? alapbeállításokat. Délel?tt a versenybeállításokat próbálgatták a Doktorék: Vale a második lett Hayden?l mindössze egy tizeddel lemaradva. A második szabadedzésre már a kvalifikációra felkészített motorjával körözött a címvéd?, részben ennek köszönheti bomba idejét. Rossi volt az egyetlen motoros, aki 1’58 alatt teljesítette az 5403 métert.

Nicky Hayden népszer?sége és önbizalma az egekben van és folyamatosan emelkedik. Az amerikai szépfiú alig bírt magával, folyamatosan kitette a kirakatba a tökéletesen szabályos és vakítóan fehér foksorát, mindenkihez volt egy kedves szava. A második tréningen aztán valahogy nem találták a megfelel? beállításokat az egyre meleged? aszfaltra. Nicky hirtelen az els? helyr?l a 11.-re csúszott vissza, de egyáltalán nincs letörve az amerikai, hiszen tisztában van a pálya, a motorja és saját adottságaival. Javulást ígért az id?mér?re.

A pókerarcú Dani Pedrosa is bizakodva tekint a holnapi nap elébe. Az els? edzésen az ötödik id?t motorozta, de délutánra csak a nyolcadik helyeszés jutott a kis-nagy spanyolnak, pedig négy tizedet faragott délel?tti idején. Holnap még dolgoznia kell a Repsol Hondának, ha az els? sorba akarja magát kvalifikálni.

Jó hír, hogy feltámadóban van a Kawasaki. Randy De Puniet és Shinya Nakano kemény munkájának beérni látszik a gyümölcse. A Kawasaki egy új evolúciós vázat vet be ezen a hétvégén, kérdés, hogy a délutáni második és hatodik helyezés mennyire tudható be az edzésgumiknak, és mennyire az új fejlesztéseknek. Egy jó Kawasaki üdít? színfoltja lehetne a Rossi f?szerezés? Honda levesnek.

Ahogy azt idén már megszokhattuk, a Ducati hétvégéje nem indult zökken?mentesen, ugyanis Sete Gibernau nem tudta vállalni a versenyzést, mivel még nem érzi magát száz százalékosan második kulcscsont-m?tétje után. A vörösök Alex Hoffmant riadóztatták, aki örömmel vállalta ismét a felkérést, hiszen van mit bizonyítania a szurkolóknak és a szakmának egyaránt. A német motoros volt a margó a mez?nyben, mert ? nyitotta mindkét edzésen a kétpercesek táborát. Hoffman nem tudott a 15. helynél el?rébb végezni ma. Capirossi is csak kereste a megfelel? beállításokat, amit délutánra meg is talált. Loris harmadik helyét az új generációs Bridgestone vesenygumikon érte el.

Nagyon érik már a Suzuki dobogó, de valahogy a technika mindig megfosztotta a hamamtsuiak aranyifjait a pódiumtól. Chris Vermeulen volt eddig a legközelebb a t?zh?z Laguna Secában, de a blokk a verseny utolsó szakaszában gondolta meg magát. A Suzuki ezért új motor és váz komponenseket próbál ki a hétvégén, egyel?re kevés sikerrel. Hopkins a 10. hely környékén motorozott az edzéseken, Vermeulen mindkétszer a 16. volt.

MotoGP: ez elso nap eredményei (sötétítve az FP2)

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’57.871 1’59.434 (2)
2. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’58.028 2’00.266 (12)
3. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’58.470 2’00.110 (10)
4. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’58.851 2’00.107 (9)
5. Kenny ROBERTS JR USA KR211V 1’59.119 1’59.600 (4)
6. Shinya NAKANO JPN KAWASAKI 1’59.240 1’59.871 (7)
7. Carlos CHECA SPA YAMAHA 1’59.254 2’00.515 (13)
8. Dani PEDROSA SPAHONDA 1’59.258 1’59.675 (5)
9. Marco MELANDRI ITA HONDA 1’59.313 1’59.529 (3)
10. John HOPKINS USA SUZUKI 1’59.406 2’00.226 (11)
11. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’59.515 1’59.387 (1)
12. Casey STONER AUS HONDA 1’59.607 1’59.731 (6)
13. Makoto TAMADA JPN HONDA 1’59.919 2’00.529 (14)
14. Toni ELIAS SPA HONDA 1’59.995 1’59.893 (8)
15. Alex HOFMANN GER DUCATI 2’00.507 2’00.687 (15)
16. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 2’01.375 2’01.074 (16)
17. James ELLISON GBR YAMAHA 2’02.426 2’03.114 (17)
18. Jose Luis CARDOSO SPA DUCATI 2’02.730 2’03.408 (18)
19. Ivan SILVA SPA DUCATI 2’04.244 2’05.588 (19)

250: Lorenzo lendületben

Nem akarja egymás kezét elengedni Lorenzo és Dovizioso. ?k ketten már a többiekt?l is leléptek a pontvadászatban, így a brno-i els? napot is édes kettesben töltötték a mez?ny élén. Lorenzo gyorsaságához nem férhet kétség, hisz mindkét tréningen torony magasan ? volt a leggyorsabb.

Dovi idéz?jeles megtorpanásában oroslánrészt vállal a technika, ráadásul a cseh pálya igényli a lóer?ket, amiben híján van a Honda. A magyar-olasz vegyesvállallkozás is remek napot zárhat, már ami a 250-es mez?nyt illeti. A veterán Locatelli a hatodik leggyorsabb volt az els? id?mér?n, ami bizakodással tölti el Tóth Imrééket.

250kcm, a Q1 köridejei

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’03.238
2. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 2’03.800
3. Hector BARBERA SPA APRILIA 2’04.653
4. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 2’04.670
5. Alex DEBON SPA APRILIA 2’04.754
6. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 2’04.826
7. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 2’04.964
8. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 2’05.095
9. Roberto LOCATELLI ITA APRILIA 2’05.126
10. Martin CARDENAS COL HONDA 2’05.165
11. Manuel POGGIALI RSM KTM 2’05.540
12. Andrea BALLERINI ITA APRILIA 2’05.616
13. Aleix ESPARGARO SPA HONDA 2’05.694
14. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 2’05.896
15. Jakub SMRZ CZE APRILIA 2’05.981
16. Sylvain GUINTOLI FRA APRILIA 2’06.214
17. Anthony WEST AUS APRILIA 2’06.328
18. Arturo TIZON SPA HONDA 2’06.870
19. Arnaud VINCENT FRA HONDA 2’07.580
20. Luca MORELLI ITA APRILIA 2’07.997
21. Fabricio PERREN ARG HONDA 2’08.329
22. Jules CLUZEL FRA APRILIA 2’08.602
23. Jordi CARCHANO SPA APRILIA 2’08.731
24. Michal FILLA CZE YAMAHA 2’08.993
25. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 2’09.386
26. Dan LINFOOT GBR HONDA 2’10.723

Id?n túl (107%-on kívüli id?) 2’11.864:
Kenni AGGERHOLM
DEN YAMAHA 2’11.938
Luke LAWRENCE GBR YAMAHA 2’12.815
Alessio PALUMBO ITA APRILIA 2’14.340
Jiri MAYER CZE HONDA 2’15.316

125: Pesek ezúttal gyorsaságával került a középpontba

Azt eddig is tudtuk, hogy Lukas Pesek szélvészgyors, az egy másik kérdés, hogy hosszútávon nem tudja kamatoztatni sebességét. A listavezet? Bautista délel?tt még csak a nyolcadik volt, de az id?mér?re összeszedte magát, és feljött a második helyre riválisa, Mika Kallio elé.

Talma egy pozíciót tudott jevítani délel?tti idején, így a hatodik helyr?l várhatja a holnapi, remélhet?leg száraz folytatást. Tóth Imi lefújta sérült vállának megm?tését, így rajthoz tud állni a „hazai” futamon. Imi a 25. lett a kvalifikáción, új csapattársa Robert Muresan a 34. helyen mutatkozott be a Tóth csapatnak.

Faster Management-t?l

4 hetes szünet után újra versenyhétvége következik, ezúttal számunkra, magyarok számára a leginkább kedvelt brnoi pályán. Idén is több ezres magyar szurkolótábor várható a Cseh nagydíjon, mellyel Talmácsi Gábor is tisztában és nagyon örül neki, hiszen így olyan érzése lesz, mintha „hazai pályán” motorozna. Magát a pálya vonalvezetését is jól ismeri, bár elmondása szerint legutóbb rossz szájízzel érkezett haza a szomszédoktól a kevésbé eredményes teszt miatt.

Ma az els? szabadedzésen Talma 7. helyen végzett, majd az id?mér?n 1 mp-et javított eredményén és 6. lett, ami ha így maradna, akkor a 2. sor jelentené számára a vasárnapi futamon. Az id?mér?t a cseh Pesek nyerte – a hazai szurkolók legnagyobb örömére -, Bautista lett a második mögötte Kallio és Pasini fér még be az els? sorba.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:

„Vannak apróságok, melyeken finomítanunk kell még holnap, mint például a váltó, mert még mindig rövid a 2 fokozat, de összességében elégedett vagyok a mai eredménnyel. Jó, hogy a hosszú szünet után egy 6. hellyel tudtam nyitni. Holnapra es?t jósolnak, és ha ez bejön, akkor marad ez a 6. hely. Meglátjuk!”

125kcm, a Q1 köridejei

1. Lukas PESEK CZE Derbi 2’08.810
2. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 2’08.853
3. Mika KALLIO FIN KTM 2’09.176
4. Mattia PASINI ITA APRILIA 2’09.276
5. Julian SIMON SPA KTM 2’10.035
6. TALMÁCSI Gábor HUN HONDA 2’10.058
7. Fabrizio LAI ITA HONDA 2’10.183
8. Nicolas TEROL SPA DERBI 2’10.258
9. Pablo NIETO SPA APRILIA 2’10.660
10. Hector FAUBEL SPA APRILIA 2’10.696
11. Joan OLIVE SPA APRILIA 2’10.870
12. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 2’10.870
13. Thomas LUTHI SWI HONDA 2’10.883
14. Sergio GADEA SPA APRILIA 2’10.970
15. Pol ESPARGARO SPA DERBI 2’11.018
16. Michael RANSEDER AUT KTM 2’11.126
17. Tomoyoshi KOYAMA JPN MALAGUTI 2’11.141
18. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 2’11.260
19. Bradley SMITH GBR HONDA 2’11.408
20. Simone CORSI ITA GILERA 2’11.574
21. Stefan BRADL GER KTM 2’11.626
22. Sandro CORTESE GER HONDA 2’11.635
23. Angel RODRIGUEZ SPA APRILIA 2’11.740
24. Alexis MASBOU FRA MALAGUTI 2’11.797
25. TÓTH Imre HUN APRILIA 2’11.885
26. Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 2’11.999
27. Federico SANDI ITA APRILIA 2’12.040
28. Michele PIRRO ITA APRILIA 2’12.057
29. Manuel HERNANDEZ SPA APRILIA 2’12.179
30. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 2’12.880
31. Esteve RABAT SPA HONDA 2’12.906
32. Dino LOMBARDI ITA APRILIA 2’13.112
33. Mateo TUNEZ SPA APRILIA 2’13.295
34. Robert MURESAN ROU APRILIA 2’13.522
35. Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 2’13.646
36. Michele CONTI ITA HONDA 2’13.652
37. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 2’14.004
38. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 2’14.282
39. Vincent BRAILLARD SWI APRILIA 2’14.326
40. Michal SEMBERA CZE HONDA 2’14.332
41. Joey LITJENS NED HONDA 2’14.585
42. MAYER GER APRILIA 2’15.084
43. Michal PRASEK CZE HONDA 2’16.870

Id?n túl(107%-on kívüli id?) 2’17.826:
Stefano MUSCO
ITA HONDA 2’19.331

Nagy Norbert

ugrás fel