EST. 2002

Brno: Stonerben hiszünk

Múlt hét csütörtökön egy szívderít? hírrel indult a nap a brnói paddockban, a Stoner família bejelentést tett: Adriana, Casey felesége gyermeket vár – ennek örömére a ház ura vasárnap gyorsan össze is hozott egy 25 pontot ér? futamgy?zelmet. Az ausztrál ismét rátett egy lapáttal, nem tudta senki sem megfogni.


Brnóban majdnem, mint 2007-ben: van Stoner, és vannak a többiek

Dani Pedrosa lett volna még a leginkább esélyes, hogy belerondítson az ünnepségbe, az FP3 kivételével mindegyik edzést, id?mér?t és bemelegítést a kis spanyol repsolhondás dominálta. A cseh hétvége egyik esélyese, favoritja volt ?, erre tessék; az élr?l esik alóla ki az els? kerék a második kör négyes kanyarjában, ugyanott, ahol 2008-ban Stoner is eldobta a gy?zelmet ér? helyezést Rossi nyomására. Túl hamar akart túl gyors lenni?

Másodiknak az id?mér?kön mutatott teljesítményét ismét többszörösen felülmúló, a versenyen acélos küzdeni akarástól f?tött Andrea Dovizioso jön be. A családapa Dovi ráadásul nem csak megörökli a helyezést, Lorenzóval komoly csatát vívnak, az eredmény kiérdemelt.


Itt még tapadt Lorenzo els? gumija

A harmadik helyen Marco Simoncelli fut be. Sic végre valahára a MotoGP dobogóján – sokan várták már t?le ezt, f?leg az idei négy (4!) nullázása (öt esése) után. Tud ?, ha akar, Marco végre kézzel fogható bizonyítékkal szolgált ezt illet?en, kérdés, ebben az eredményben mennyire volt benne ? maga, mint a legagresszívabb versenyz?k egyike, és mennyire az eredménynélküliség nyomása.

Nyomás Lorenzónak is kijutott b?séggel, a címvéd?nek nem nagyon akart összejönni a cseh hétvége: nem tudták megtalálni az M1 tökéletes beállításait, a futamnak éppen ezért a puhább keverék? els? gumival indult neki a jó Jorge: Bautista mellett egyedül ? választotta ezt a megoldást. Az els? néhány körben még az élen is motorozott ennek köszönhet?en, de a verseny harmadától – ahogy mondta – többször is majdnem elesett a gyorsan elkopó gumi miatt. Ezt figyelembe véve a negyedik helyezés a menthet? mentése volt, Stoner pontversenybeli el?nye ugyanakkor 32 pontra gyarapodott.


A Honda durva menetelését egyel?re csak ?k állják – úgy ahogy

Ötödikként egy kissé frusztrált Ben Spies gurult be. Könyök kölök egész hétvégén egy becsíp?dött nyaki ideg miatt szenvedett, de még így is negyedik helyre kvalifikálta magát. Sajnálatos, hogy a versenyen az amúgy hátrébb kvalifikáló Dovizioso és Simoncelli is meg tudják el?zni, hátránya csapattársától több mint két másodperc volt a leintésnél.

Hatodik Valentino Rossi, aki – a szárnyra kapott alaptalan híresztelések ellenére – nem fogja elhagyni a vörös brigádot az év végén. Egyrészr?l szerz?dése két évre szól a Ducatival, másrészr?l a pletyka, miszerint „a doktor Hondára vágyik”, csak barátja, Marco Melandri (újságíró által szándékosan) félreértett viccéb?l indult ki. Ráadásul a jelek szerint a GP11.1 fejl?dget: a 22 körös Brnói viadal végén már csak 12,6 mp volt a hátránya, tehát körönként nagyjából fél másodperc az élen robogó Stonerrel szemben.

Miután körülbelül a verseny felénél kemény csatában lenyomta Rossi csapattársát, Haydent, a suzukis Alvaro Bautista jöhetett volna be hetediknek, de a puha els? gumi ?t is megviccelte: Bau h?siesen tartotta Rossi tempóját, végig az olasz fenekében loholt, de 6 körrel a vége el?tt a célrará el?tt jobbosban kicsúszott. Baja, a lelki sebeken felül nem lett, szerencsére.

Így hát hetediknek Hayden futott be, mögötte Edwards-szal, kissé láthatatlan, de fontos pontokat ér? eredmény ez, a két amerikaitól, mögöttük nem sokkal a mez?ny leggyengébb motorjával Aoyama kilencedik, a top 10-et Barbera zárja. Elias kiváló rajtja, és a verseny els? felében mutatott harciassága után egészen a 11- helyig csúszik vissza, de Crutchlow esése miatt még így is egy hellyel kvalifikációs eredménye el?tt intik le.

A 12. és 13. helyen a két magányos Pramac Ducati jön be, De Puniet és Capirossi sorrendben, szegény Carel Abraham haza versenyét egy esés utáni visszaállást követ? blokkhibából adódóan feladni kényszerül.

MotoGP Brno: végeredmény és bajnoki pontállás

 

Moto2 – Az év egyik legizgalmasabb versenyén vagyunk túl, brnói Moto2 ismét hozta azt a formát, amiért az egész kategóriát kitalálták: hogy szoros versenyek legyenek. Andrea Iannone „visszatérését” ünnepelték az olaszok, a Suter vázzal motorozó fiatal olasz a második, jerezi nagydíj óta volt nyeretlen.


Bradl itt még elöl: pole pozíciója és a verseny els? felében mutatott bravúros motorozása miatt a német volt a favorit, de aztán jött Iannone és Marquez

A verseny elején Stefan Bradl, Marc Marquez, Alex de Angelis és Thomas Luthi keverednek az elejére, ádáz csata bontakozik ki, Iannone ekkor még csak a leskel?d? szerepet játssza az ötödik helyen. A teljes versenytáv alatt megy az adok-kapok, a fiatal Marquez és a tapasztalt de Angelis kétszer-háromszor majdnem kiüti egymás alól a motort, ahogy ki-ki fékezgetik egymást a Brno S kanyarjaiba befelé.

Lüthi nem bírja végig a tempót, leszakadozik az élt?l, míg a négy él men?t a 20 körös verseny legvégén egy másodpercnél kevesebb választja el egymástól – Iannone az utolsó kör els? kanyarjában megy el Marquez mellett. A bajnokságban továbbra is a második helyen álló kis spanyol tehetség mögött 0,246 mp-re jön be Bradl harmadiknak, a pontverseny német éllovasának el?nye azonban „már csak” 43 pont. Negyedik a san marinói de Angelis, ötödik Lüthi.

Említésre méltó még Aleix Espargaro teljesítménye, aki a hatodik helyezést egy igen komoly négymotoros (Rabat, Aegerter és Corsi ellen vívott) csatában szerzi meg, a top 10-et az SSP-világbajnok török, Sofuoglu zárja.

Moto2 Brno: végeredmény és bajnoki pontállás

 

GP125 – Sandro Cortese a dobogó legfels? fokán! A grand prix-ben hetedik szezonját tölt? német fiú végre megízlelhette a gy?zelem édes ízét, ehhez persze az éllovas, Terol motorhibája is kellett – az Aspar spanyoljának Apriliájából els? helyr?l, a verseny felénél fogyott el az er?.

Második helyen a Talma replika sisakjában motorozó Zarcót intették le, a derbis francia pontversenybeli lemaradása Terol nullázásával immár csupán 12 pont, de még a harmadik-negyedik Vinales és Cortese is könnyedén beleszólhat a bajnokság alakulásába.

Sebestyén Peti továbbra is a KTM-mel szenved. Minden futamon akad valami technikai z?r, de ami még ennél is bosszantóbb, a mérnökök egyszer?en nem találják a motor er?tlenségének okát. A sorozatos sikertelenség és egyéb z?rök miatt Peti és menedzsentje döntést hozott Brno után.

Bevallottan tanulóév az idei Petinek, de a hetedik futamon sem sikerült el?rébb kerülnie a 17 éves pilótának. Peti a Forward Racing színeiben egy KTM motorral versenyzik, el?bb-utóbb össze is kellett volna szoknia vele, ám a motoron hiába próbáltak már ki a csapat mérnökei minden lehetséges beállítást, mindig újabb és újabb problémák merülnek fel.

A brnói hétvégén odáig fahjult mindez, hogy már a csapat szakemberei is beismerték, ebb?l a motorból nem lehet kihozni több teljesítményt, és nem találják a problémát. Miután a Cseh Nagydíjon sem derült ki, hogy mi okozza a motorer? hiányát, ezért Sebestyén Peti menedzsmentje végs? elhatározásra jutott: a szeptember 2-4. közötti, san marinói futamra megpróbálnak mindent megtenni, hogy Peti egy másik motorral állhasson rajthoz. 

 „?szintén szólva, jobb eredményben reménykedtem itt Brnóban. Számomra ez nagyon fontos verseny volt, hiszen sokan eljöttek megnézni, szurkolni, segíteni, ezt pedig egy jó eredménnyel szerettem volna meghálálni.” – mondta Peti a versenyt követ?en. „Rengeteget küszködtünk a motor beállításával mind motorikusan, mind pedig futóm? szempontból. Az viszont talán egy kicsit megnyugtat, hogy mások is látták a technikai problémákat és a végs?kig tartották bennem a lelket. A következ? futam Indianapolisban lesz, amit már nagyon várok. Továbbra is keményen fogunk dolgozni, mindent megteszünk a jó eredményért. Végezetül szeretnék miel?bbi gyógyulás kívánni egy nagyon jó barátomnak, Böröczky Pepinek. Nagyon sajnálom, hogy nem tudott itt lenni, és ezt szerintem az összes magyar motoros nevében mondhatom, mivel rengeteget tett a magyar motorsportért. Én is rengeteget köszönhetek neki. Jobbulást Pepi!’


Peti eredményességéhez a menedzsernek, Roberto Favarónak is volt néhány szava: „Nagyon örülök, hogy a versenyre több hozzáért? szakmabeli is kilátogatott, és személyesen is tapasztalhatták a helyszínen, hogy milyen problémákkal küzdünk: sajnos hét verseny után sem tudtunk el?relépést mutatni, nem találjuk a beállításokat. Nehéz így jól dolgozni, hiszen hiába szántuk tanulóévnek az idei szezont, sajnos a tanulás mellett túl sokat küzdünk a technikával, ami egyre inkább Peti fejl?désének kárára van. Azt tervezzük, hogy Misanóban egy másik motort próbálunk ki Petivel, mert a KTM továbbra sem m?ködik. Ha minden jól megy, szeptemberben kipróbálhatunk egy RSW Apriliát, meglátjuk, azzal milyen eredményre jutunk.”

GP125 Brno: végeredmény és bajnoki pontállás

ugrás fel