EST. 2002

Brno Teszt: 1. nap

A kockás zászló meglengetésével nem ért véget Csehországban a MotoGP-?rület, ugyanis a mez?ny nagy része még két napig Brno-ban maradt tesztelni a tengerentúli futamok el?tt. A nap szenzációjának a Ducati és a Yamaha 800 köbcentis prototípusának éléstesztje ígérkezett, melyet Rossi és Capirossi próbálgatott a tegnapi napon. A Honda is Brno-ra tervezte jöv? évi motorjának bemutatását, ám a HRC úgy döntött, hogy majd a motegi-i verseny után tárja a közönség elé a RC212V kódjelzés? kétkerek?t.

A nap leggyorsabbjának Valentino Rossi bizonyult 1’57.315-ös idejével, ami több mint egy másodperccel gyengébb a szombati edzésen futott rekordjánál, viszont közel fél másodperccel jobb a második szabadedzésen teljesített idejénél. A Doktor 47 kört futott idei Yamahájával, majd átült a fekete köntösbe öltöztetett 800-as motorra. Sajnos hivatalosan nem tették közzé az M8 (?)-as köridejeit, nem úgy a Ducati GP7-es eredményét, ami három és fél másodperccel volt lassabb Rossi körrekordjánál.

Vélemények a 800-as Ducatiról

Capirossi:

„Az els? teszt nagyon pozitív volt, de még sokat kell fejleszteni a GP7-esen. A motor kezelhet?sége meglepett, nagyon könny? fordulni vele, talán egy 250-es motorhoz tudnám hasonlítani. A blokk teljesítménye természetesen jóval alatta van az GP6-nak, de a hangja az remek. Fantasztikus volt a mai nap, alig várom, hogy folytatódjék a munka.”

Gibernau:

„Még alig ocsúdtam fel Loris vasárnapi sikere után, nagyszer?en motorozott a hétvégén. Én is a Ducati család egyik tagja vagyok, jó volt osztozni a sikerben. A GP7-es a gyár szeme fénye, így alig vártam én is, hogy élesben láthassam kigurulni a pályára.Loris elmondta hogy nagyon jó a motor, bízom benne, hogy én is mihamarabb kipróbálhatom. A következ? nagydíjon már biztos hogy rajthiz fogk állni.

Filippo Preziosi (technikai igazgató):

„A mai nap nagyon fontos volt számunkra. Most még kicsit korai lenne messze men? következtetéseket levonni a GP7-esr?l, hiszen Loris most próbálhatta ki el?ször, de bizakodó vagyok a projektel kapcsolatban. Els?dleges célunk az volt, hogy csökkenteni tudjuk a sasszé súlyát, hiszen a GP6-osnak pont ez az egyik hátránya. Loris szerint a motor gyorsan reagál a parancsokra, és könny? az irányíthatósága. De még nagyon a fejlesztések elején járunk, sok még a munka.”

Capirex a mostani Desmo-jával 1’58.563-at motorozott, míg a 800 Ducatival 1’59.600 at repesztett, vagyis az 1000-es és a 800-as Desmo közti különbség csak egy másodperc volt, de Loris versenyrekordjánál is csak 1.4-gyel volt lassabb a GP7-es hétf?i ideje.

A legszorgalmasabb motorosnak Randy De Puniet bizonyult a Kawasakival, aki az els? tesztnapon 89 kört teljesített (a verseny 22 körös volt), legjobb ideje a 6. helyre volt jó. Carlos Checa is a szorgalmasabb motorosok közé tartozott a maga 88 körével, a rangsorban Hayden és Sylvian Guintoli követi ?t 79-79 körrel.

A csapatok az új Michelin-papucsokat és a malajziára szánt beállításokat próbálgatták az els? napon.

Körid?k:

1. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1′ 57.315 (47 kör)
2. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1′ 57.653 (79 kör)
3. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 1’57.960 (75 kör)
4. Casey Stoner AUS Honda LCR 1’58.172 (50 kör)
5. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 1′ 58.487 (74 kör)
6. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 1′ 58.542 (89 kör)
7. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1′ 58.563 (990cc) (25 kör)
8. Kenny Roberts Jr USA Team Roberts 1’58.587 (58 kör)
9. Carlos Checa SPA Tech 3 Yamaha 1’58.757 (88 kör)
10. Makoto Tamada JPN Konica Minolta Honda 1’58.758 (44 kör)
11. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1’58.782 (74 kör)
12. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP ‘58.978 (66 kör)
13. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1’59.120 (73 kör)
14. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 1’59.158 (53 kör)
15. Toni Elias SPA Fortuna Honda 1’59.435 (62 kör)
16. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 1’59.580 (70 kör)
17. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 1′ 59.600 (800cc)
18. Sylvain Guintoli GBR Tech 3 Yamaha 2′ 0.023 (79 kör)

ugrás fel