A kockás zászló meglengetésével nem ért véget Csehországban a MotoGP-?rület, ugyanis a mez?ny nagy része még két napig Brno-ban maradt tesztelni a tengerentúli futamok el?tt. A nap szenzációjának a Ducati és a Yamaha 800 köbcentis prototípusának éléstesztje ígérkezett, melyet Rossi és Capirossi próbálgatott a tegnapi napon. A Honda is Brno-ra tervezte jöv? évi motorjának bemutatását, ám a HRC úgy döntött, hogy majd a motegi-i verseny után tárja a közönség elé a RC212V kódjelzés? kétkerek?t.
A nap leggyorsabbjának Valentino Rossi bizonyult 1’57.315-ös idejével, ami több mint egy másodperccel gyengébb a szombati edzésen futott rekordjánál, viszont közel fél másodperccel jobb a második szabadedzésen teljesített idejénél. A Doktor 47 kört futott idei Yamahájával, majd átült a fekete köntösbe öltöztetett 800-as motorra. Sajnos hivatalosan nem tették közzé az M8 (?)-as köridejeit, nem úgy a Ducati GP7-es eredményét, ami három és fél másodperccel volt lassabb Rossi körrekordjánál.
Vélemények a 800-as Ducatiról
|
|
Capirossi: „Az els? teszt nagyon pozitív volt, de még sokat kell fejleszteni a GP7-esen. A motor kezelhet?sége meglepett, nagyon könny? fordulni vele, talán egy 250-es motorhoz tudnám hasonlítani. A blokk teljesítménye természetesen jóval alatta van az GP6-nak, de a hangja az remek. Fantasztikus volt a mai nap, alig várom, hogy folytatódjék a munka.” Gibernau: „Még alig ocsúdtam fel Loris vasárnapi sikere után, nagyszer?en motorozott a hétvégén. Én is a Ducati család egyik tagja vagyok, jó volt osztozni a sikerben. A GP7-es a gyár szeme fénye, így alig vártam én is, hogy élesben láthassam kigurulni a pályára.Loris elmondta hogy nagyon jó a motor, bízom benne, hogy én is mihamarabb kipróbálhatom. A következ? nagydíjon már biztos hogy rajthiz fogk állni. Filippo Preziosi (technikai igazgató): „A mai nap nagyon fontos volt számunkra. Most még kicsit korai lenne messze men? következtetéseket levonni a GP7-esr?l, hiszen Loris most próbálhatta ki el?ször, de bizakodó vagyok a projektel kapcsolatban. Els?dleges célunk az volt, hogy csökkenteni tudjuk a sasszé súlyát, hiszen a GP6-osnak pont ez az egyik hátránya. Loris szerint a motor gyorsan reagál a parancsokra, és könny? az irányíthatósága. De még nagyon a fejlesztések elején járunk, sok még a munka.”
|
Capirex a mostani Desmo-jával 1’58.563-at motorozott, míg a 800 Ducatival 1’59.600 at repesztett, vagyis az 1000-es és a 800-as Desmo közti különbség csak egy másodperc volt, de Loris versenyrekordjánál is csak 1.4-gyel volt lassabb a GP7-es hétf?i ideje.
A legszorgalmasabb motorosnak Randy De Puniet bizonyult a Kawasakival, aki az els? tesztnapon 89 kört teljesített (a verseny 22 körös volt), legjobb ideje a 6. helyre volt jó. Carlos Checa is a szorgalmasabb motorosok közé tartozott a maga 88 körével, a rangsorban Hayden és Sylvian Guintoli követi ?t 79-79 körrel.
A csapatok az új Michelin-papucsokat és a malajziára szánt beállításokat próbálgatták az els? napon.
Körid?k:
|
|
1. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1′ 57.315 (47 kör)
|
Legutóbbi hozzászólások