Az új-zélandi többszörös TT gy?ztes Bruce Anstey idén egy Honda RC213V-S-sel áll rajthoz a Man-szigeti TT-n, a Superbike és Senior versenykategóriákban.
Bár a verseny hétvégén veszi kezdetét, Anstey-nek még nem volt lehet?sége kipróbálni a motort, az els? tesztekre az országúti verseny edzésein lesz lehet?sége. Érthet? módon eléggé izgatott.
– Mindig is nagy álmom volt, hogy egy MotoGP motorral elindulhassak a TT-n, és ennél közelebb soha nem fogok kerülni hozzá. Clive (Padgett csapaf?nök) az egyetlen ember a világon, aki ilyesmit össze tud hozni, és ha ? azt mondja, csináljuk, én 100%-osan benne vagyok – mondta Anstey, aki el?tt ott lesz a lehet?ség, hogy visszaváltson a tavalyi Superbike TT gy?ztes Fireblade-re, ha úgy látja jónak.
– Nem csak el?vették a motort a dobozból, hogy tessék, menjünk ezzel. Clive és a csapat rengeteget dolgozott rajta, hogy felkészítse a TT-re.
A Flying Kiwi becenévre hallgató Anstey szerint az RCV tökéletes választás a feladatra: – Az RCV az abszolút fegyver, mert duzzad az er?t?l, de közben olyan fürge, mint egy 600-as. Stabil is kell, hogy legyen, mivel több, mint öt centivel hosszabb a Fireblade-nél, mégis kicsi és kompakt. Nagyon várom, hogy kiderüljön, hogyan viselkedik a gyors kanyarokban.
Az ötlet valójában nem is a csapatf?nök Clive Padgett-t?l érkezett, hanem egy vásárlótól.
– Egy vásárlóval, aki épp akkor vett t?lünk egy RCV-t, megittunk néhány korsó Guinness-t. Felvetette, hogy elég jó lenne látni egy ilyen motort a Bray Hillen. Elültette a gondolatot a fejemben, ami azóta sem hagyott nyugodni – mondta Padgett. – A TT lényege a felfedezés és az innováció, én pedig valami különlegeset akartam. Úgy érzem magam, ahogyan Mr Honda érezhette magát 1959-ben, amikor el?ször jött el a TT-re a versenymotorjaival. Szerintem ez még több figyelmet vonz majd a TT-re az egész világon, ami nagyon jó. Eléggé be vagyok zsongva miatta. Lehet, hogy elmúltam már 50, de belül egy 19 éves versenyz?srác vagyok.
– Imádom Bruce-t, a lehet? legjobb motort akartam alá tenni. Ez a motor err?l szól – tette hozzá Padgett.
Ami a motor felkészítését illeti, nem volt egyszer? feladat, többek között speciális kerekekre, teleszkópokra, futóm?re, fékekre volt szükség. Gyári állapotában az RCV legnagyobb teljesítménye 159 lóer?, ami a race kittel, a titán kipufogórendszerrel és a speciális elektronikával most több, mint 200 lóer?.
Az idei Man szigeti TT a hétvégén kezd?dik.
Legutóbbi hozzászólások