EST. 2002

Brutale 920: egyszer?bb, puhább, olcsóbb, de csak egy kicsit

„Belép? szint? verzió” – így csúfolja az MV sajtóanyag az új szerzetet, pedig a 920 csak második pillantásra különböztethet? meg a tavaly szeptemberben kigördített új Brutaléktól. A változtatások a komfort növelését, az egyszer?bb vezethet?séget és a költségek enyhe visszaszorítását célozzák.

A 920-as változat a tavaly szeptemberben bemutatott 990R és 1090R csúcsváltozatokon alapul. Az alu-acél hibrid vázon és a radiális szelepelrendezés? soros négyhengeres motoron nem változtattak számottev?en, mindössze a furat-löket arányt és az injektor programot módosították.

MV Agusta Brutale 920

Az így kapott 921 köbcentib?l 129 lóer?t csalogattak el?, a 990R teljesítményénél ez 10-zel, a 1090R-énél 13 lóer?vel soványabb. Valós életkörülmények között elhanyagolható különbségek ezek, ráadásul a 8 fokozatban állítható kipörgésgátló elektronikát és az injektor-karakterisztika el?választót (Normal és Sport üzemmódok) továbbra is megkapjuk.

Ami a 920-ast igazán képes megkülönböztetni a csúcskategóriás családtagoktól, azok el?ször is kerekei. Az R-változatok egyszer? vonalvezetés?, sportosabb, kovácsolt 2×5 küll?seit öntött, a régebbi, gyönyör? Brutale kerekekre hasonlító, csak azoknál még egy kicsit szebb csillagküll?s felnik váltották le. Az els? fékrendszer is egyszer?södött, a brutális Monoblock Brembók helyett egy hagyományos, „utcai” Serie Oro szett került fel radiálisan rögzítve az 50 mm-es, és szerencsére továbbra is mindenhogy állítható Marzocchi villák alsó végére.

MV Agusta Brutale 920

Apropó villák: az ultrasportos beállítású R-verziókhoz képest nem elég, hogy a hátsó Sachs rugóstaggal együtt (melyekr?l mellesleg elt?nt a küls? kiegyenlít? tartály) a villákat is felpuhították egy leheletnyit, de a kormányzási geometrián is változtattak némileg, kevésbé hegyes, pihentet?bb végeredménnyel. De ígérik, a Brutalékra mindig is jellemz? „egy tömbb?l faragott” érzés benne maradt a konstrukcióban.

A puhább futóm?vel harmonizál az új, egyrészes ülés is, ami amellett, hogy szélesebb, alacsonyabb és puhábban párnázott, végre gondol a hátul ül? alfelének épségére is, ugyanakkor tagadhatatlan, sokkal egyszer?bb, unalmasabb látványt nyújt általa az új 920 hátulja. A „családbarát” geometria, futóm? és ülés mellé versenypályán kevésbé tapadós, de utcán, változó id?járási körülmények között is megbízhatóan teljesít? Pirelli Angel ST gumik kerültek fel a kerekekre.

MV Agusta Brutale 920

Az új, 2011-es Brutale 920 két színváltozatban, a galériában látható csupafeketében, illetve fehér fényezéssel lesz kapható jöv? év tavaszától kezd?d?en, körülbelül 12.000 eurós vételáron, de ha olcsó csupasz MV-n töröd a fejed, nem érdemes azonnal a csekkfüzet után kapni, hiszen a nemrégiben bemutatott csodás kis F3-ból is el fog készülni a csupasz változat, mindennapos utcai marhulásra pedig az lesz a tökéletes MV Agusta.

ugrás fel