Az USA ipara nyakig ül a… szóval még mindig világválság van a gazdaságban, és ez rányomja a bélyegét mindenre. Ahogy idehaza is stagnálnak a motoreladások, ugyanúgy az amerikai szalonokban is lecsökkenthették már jó régen a takarítások számát, úgysem jár be senki még nézel?dni sem, nemhogy motort venni.
Valóban óriási pácban vannak a nagyvíz túloldalán is a motorkeresked?k, és nem csak az import sínyli meg a pénztelenséget: hihetetlen, de elképeszt? kereslet és forgalom visszaesésr?l beszélgetnek rettegve még a Harley-Davidsonnál is. A Harleynál! Amerikában! El tudjátok ezt képzelni? A patriotizmusból kifogyhatatlan amerikaiak nem vásárolnak amerikai motorkerékpárokat – édes istenem, hát hova tart ez a világ?!
Szarkazmust félretéve valóban elgondolkodtató a forgalomvisszaesés, mit gondoltok, mi másért esett ilyen szegényesre az új H-D-k 2010-es felhozatala is? Hát azért, mert kibekkelnek. Kivárnak. A kutatások leálltak, nem is fejlesztenek, vagyis éppen csak annyit, amennyi a cég életfunkcióinak látszólagos fenntartásához pont elég.
És ugyan ez a helyzet a Buellnél is. A sportos gyártó modellpalettáján tetten érhet? 2010-es újdonságokat vagy változásokat szinte nem is érdemes felsorolni (de azért lent megtaláljátok ?ket), új modelljük például nincs is, csak apró változások az eddigieken. Ilyen ínséges id?kben valami különleges és a szokásos csinnadrattánál valami sokkal figyelemfelkelt?bb kell ahhoz, hogy a vízfelszín felett tarthassa fejét bárki, és ezt tudja Erik Buell is. Ezért „alkotta meg” a 2010-es Buell Blastot…
A Buell Blast, most már végre arcpír nélkül leírhatjuk, egy hasztalan bicikli volt. Elképzelni sem tudjuk kinek az ötlete lehetett, hogy egy hengercsonkított, csoffadt, 492 köbcentis egyhengeres H-D blokkot „eld?lés-álló” m?anyagokba öltöztetve Buell matricával a tankján, aranyos kezd?motorként próbáljanak meg elsütni, de az illet?nek köze lehetett a könyveléshez. Egy biztos, nem Erik Buell akarta, ezt a lenti videóban ? maga is elismeri: „a Blastnak semmi köze nincs a többi sportos Buell modellhez.”
De most, végre, saját cégének túlélése érdekében megtehette azt, amire mindig is vágyott:
A Buell Blast gyártása egyébként jöv?re sem áll le, de árusítani nem fogják. A Harley-Davidson Rider’s Edge motoros tréning kedvéért tartják életben a modellt, ahol kizárólag Blastokon tanítanak, de jöv?re már Erik Buell külön kérésére minden Buell feliratot eltávolítanak a motorokról.
Buell 2010: röviden
Az összes 2010-es Buell újfajta els? f?fékhengert, LED-es hátsólámpát és új indexeket kapott, további modell specifikus részletek lejjebb.
Buell 1125CR
Az eddig opcionális kiegészít?ként kapható, egy cs?b?l hajlított (de az eddigi megtört Café Racer-stílusúhoz képest sokkal egyenesebb) kormány szériaalkatrész lett, hogy a CR még inkább elhatárolódjon az R superbike-tól. Az új színösszeállítások optikailag kisebbíteni hivatottak a gigantikus oldalsó légbeöml?ket, míg vízh?téses, 146 lóer?s BPR-Rotax blokk az R-hez hasonlóan olajkémlel? nyílást kapott, a kábelköteget pedig akksitölt? dugasszal egészítették ki.
Buell 1125R
Kapott polírozott rozsdamentes acél kipufogó leöml?ket, a fent említett olajkémlel? nyílást és akksitölt? dugaszt, valamint feketére festik a villahídjait és a kerekeit. Opcionálisan teljes idomzatot kínálnak hozzá, á la 1125RR.
Buell Firebolt XB12R
Hatalmas újítás a vadonatúj… sárga fényezés, és a blokk második oxigénszenzora.
Buell Ulysses XB12X
Világossárga fényezés, és feketére festett apróságok (váz, leng?kar, villahíd, lábtartók). Az Ulysses is megkapja a másodlagos oxigénszenzort.
Buell Ulysses XB12XT
Fekete fényezés, Pirelli Angel ST és STE gumik, és a sima Ulysses-en is megtalálható új formájú légbeöml?.
Buell Lightning XB12SX (XB12Ss, XB12Scg)
Oxigénszenzor, Pirelli Scorpion Sync gumik.
Buell Lightning CityX XB9Sx
Oxigénszenzor és átlátszó szürke idomok. Ennyi…
Legutóbbi hozzászólások