Nemrég mutatták be Milánóban a Lightning CityX XB9SX
"City Cross"-t, ami amellett, hogy a Buell-filozófia egy újabb csudaszép
kifejez?dése, a városi streetfighter-koncepció tökéletesen kivitelezett inkarnációja
is: gyors, agilis és olyan agresszívan fest, hogy csak na.
A kiindulási pontot a Lightning
XB9 jelentette, vázát és blokkját innen örökölte a most prezentált Buell-munka.
Az er?forrás egy 984 kcm-es, befecskendezéses V-Twin, 45 fokos hengerekkel,
leveg?/olaj/ventiláció-h?téssel. Ez az egység 83 LE leadására képes,
de ami ennél fontosabb a városban gyakori megállások miatt, az a forgatónyomaték:
85,6 Nm. Ez a számadat lendületes gyorsulást garantál bármely sebességfokozatban.
A motort elasztikus, rezgésgátló támasztékokkal illesztették az alumínium
vázba, ami mellesleg tankként is szolgál: a 14 liter kapacitású fazék közvetlenül
a blokk alatt helyezkedik el a kedvez? súlyelosztást el?segítend?.
A futóm? beállításai meglep?en agilis járm?vé teszik ezt a Buellt, kis túlzással
azt lehet mondani, hogy annyira jól lehet man?verezni vele a városi forgalomban,
mint ahogy némely robogóval sem. Említést érdemel a ZTL ("zéró torzionális
teher") fékrendszer 375 mm-es rotorral, hat dugattyúval.
De a Lightning CityX XB9SX nem csak egy gyors urbánus helyváltoztatásra való
járm?, hanem egy olyan két keréken guruló m?alkotás, ami biztosan nem marad
észrevétlen. Pláne ebben a változatában, amelyet néhány nagy hatást gyakorló,
értékes plusz-elemmel ruháztak fel. Ilyenek az ál-tank (ami valójában az
airboxot rejti) vagy a Hero Blue színben tündökl? plexi, ami egy keveset a mechanikából
is látni enged. Ugyanez az éteri, éjkék szín t?nik fel a m?szerfalon és a faroknál.
Ilyen a fekete alkalmazása a tárcsákon, ami végtelenül kompakt érzetet kelt,
vagy a kormány stílusa, ami a legtisztább motard.
Városi motorkerékpárról lévén szó, olyan szempontokat is szem el?tt kellett
tartaniuk a tervez?knek, mint a könny? tisztíthatóság – a probléma abban
az évszázados empirikus tapasztalatban gyökerezik, miszerint a városban kosz
van – és a különböz? használati tárgyak egyszer? szállíthatósága.
Nagy figyelem szenteltetett a gumiválasztásnak is: végül a Pirelli egyik legnagyobb
precizitást szavatoló és legbiztonságosabb abroncsa, a Scorpion Sync került
a Buell legújabb utcai harcosára.
Ára 9.900 euró, ehhez két éves garancia jár kilóméter-limit nélkül. Ezzel az
ellenértékkel az XB9 SX majdhogynem vetélytársa lehet a legnépszer?bb, közepes
henger?rtartalmú mezteleneknek (persze még így is elég drága).
Legutóbbi hozzászólások