EAST TROY, Wis. ( 2006. január 23. ) – A 2007-es Buell XBRR bemutatásával Erik Buell és csapata visszatért a márka gyökereihez. A korlátozott darab sz ámban gyártott versenymotort kifejezetten zárt versenypályás használatra tervezték. A gép koncepciójában az els? Buell, az 1983-as RW750 utóda. Ezzel a modellel a gyár a privát versenycsapatok felé fordul, a profi sz ínvonalú, versenyzésre ké sz új XBRR-t a tömegtermelésen alapuló legfejlettebb versenytechnológia és a jellegzetesen Buell-es megoldások jellemzik.
“Az XBRR-ben a Buellek jelenlegi kategóriavezet? futóm?technológiája ötvöz?dik a Harley-Davidson által továbbfejlesztett, légh?téses, V2-es motorjával, melyet kifejezetten versenyz?k számára terveztünk és fejlesztettünk” – nyilatkozta Erik Buell, a Buell Motorcycle Company elnöke és a m?szaki fejlesztési részleg vezet?je.
Erik Buell sz ámára az XBRR a versenygyökerekhez való visszatérést jelenti. Erik Buell karrierje kezdetén, mint sikeres versenyz? saját maga építette versenymotorjait az AMA versenyekre, a Formula 1 osztályban. Az RW750 valódi kézzel épített versenymotor volt, és egyben ez lett az els? hivatalos Buell motorkerékpár. Kett? készült el bel?le, míg 1985 végén az AMA leállította ezt a versenyosztályt. Erik Buell felhasználta versenyz?ként szerzett tapasztalatait, sajátságos fejlesztési alapelvei alapján kifejlesztett egy sikeres utcai motorkerékpár-modellcsaládot, melynek jelenlegi tagjai az XB-modellek.
A Buell XBRR alapját az 1340 köbcentiméteres (furat: 103,6 mm , löket: 79 mm ), módosított XB Thunderstorm motor képezi. A leveg?/olajh?téses, V2-es blokk 150 LE-t teljesít a f?tengelyen mérve. A két, 62 mm-es, hengerenkénti elektronikus üzemanyag-befecskendez?t és a torlónyomásos szívórendszert az új fejlesztés?, szélcsatornában tesztelt szénszálas burkolatba integrálták.
Az 1988-89-ben készült RR1200 óta az XBRR az els?, teljes idomzattal készült széria Buell motorkerékpár. A könny?, szén szálas anyagból készült idomba légbeöml? járatokat alakítottak ki, ezek fokozzák a motor h?tését és az olajh?t? hatékonyságát. Az idomot alapos szélcsatornás vizsgálatoknak vetették alá, hogy javítsanak az aerodinamikai tulajdonságain, és csökkentsék légellenállását.
Az XBRR váza a forradalmi XB-család tervei alapján készült, így az utcai géphez hasonlóan a váz egyben üzemanyagtartályként is szolgál, míg a motorolaj a hátsó leng?villában kapott helyet. Módosítottak a hátsó tengely állítóegységén, valamint a véghajtást szíjról láncra cserélték, ezzel lehet?vé téve a váltóáttétel módosítását a különböz? versenypályák igényeinek megfelel?en. A futóm?elemek rugóútja változtatható, az els? 43 mm-es bels?cs? átmér?j?, fordított teleszkópvilla, valamint a hátsó külön-tartályos központi rugóstag az Öhlinst?l érkezett.
Az új ZTL 2 (Zero Torsional Load) fékrendszerben nyolcdugattyús fékmunkahenger ragadja meg a standard XB els? féktárcsát. Amellett, hogy hihetetlen fékteljesítményt szolgáltat, jóval könnyebb a tömege, mint a hagyományos megoldású fékeké. Az új XBRR hatküll?s, magnéziumötvözet kerekei 33%-kal könnyebbek, mint az utcai használatú XB modelleké.
A m?szerfalon fordulatszámmér?, váltó fény, gyújtásvisszajelz? és olajnyomás visszajelz? található. Az XBRR a Buell különleges versenyfényezésével és grafikájával készül.
Buell XBRR m?szaki jellemz?k:
- 1340 cm 3 -es (81,7 köbhüvelykes) Thunderstorm motor
- Furat: 103,6 mm ( 4,079 hüvelyk )
- Löket: 79 mm ( 3,1 hüvelyk )
- Kompresszió-viszony: 12,5:1
- 62 mm-es, hengerenkénti DDFI üzemanyag-befecskendezés
- Optimalizált kipufogó leöml?k és tömegközpontosított kipufogódob
- 150 LE feletti maximális teljesítmény 8000 1/min-nél (SAE J607 szabvány szerint)
- 135 Nm maximális nyomaték 6500 1/min-nél (SAE J607 szabvány szerint)
- Fekete szín?, hatküll?s magnéziumötvözet versenykerekek:
- Elöl 3,5 hüvelyk ( 88,9 mm ) x 17 hüvelyk ( 431,8 mm ) méretben, 120/70-17 méret? gumival
- Hátul 5,5 hüvelyk ( 139,7 mm ) x 17 hüvelyk ( 431,8 mm ) méretben, 190/55R-17 méret? gumival
- Buell ZTL 2 kerékperemre szerelt els? féktárcsa nyolcdugattyús Nissin fékmunkahengerrel
- Versenyidomba integrált Ram Air torlónyomásos légsz?r?rendszer
- Szénszálas m?anyag idomok
- 43 mm-es Öhlins fordított teleszkópvilla, állítható
- Küls? tartályos Öhlins hátsó rugóstag, minden paramétere állítható
- 55 fokos dönthet?ségi szög (jó útkapcsolat esetén)
- 775 mm-es (30,5 hüvelykes) ülésmagasság
- 21 fokos villaszög és 86 mm-es (3,4 hüvelykes) utánfutás
- Alumíniumöntvény leng?kar tömbös hátsótengely állító rendszerrel
- Középállásban a tengelytáv: 1341 mm ( 52,8 hüvelyk )
- A tengelytáv széls? értékei: 1315- 1367 mm (51,8- 53,8 hüvelyk )
- Buell versenygrafika és fényezés
- Megfelel számos különböz? versenykategória követelményeinek, a külön megvásárolható motortuning kit segítségével az XBRR hozzáalakítható az adott versenyen uralkodó versenyszabályokhoz.
A Buell összesen 50 darab XBRR motorkerékpár legyártását tervezi, a februári rövid próbagyártás után áprilisban folyik majd a termelés.
Közúti használatra nem alkalmas. A Buell XBRR motorkerékpárok nem teljesítik az utcai motorkerékpárokra vonatkozó el?írásokat. Csak és kizárólag zárt versenypályán ha sz nálható. Fenntartjuk a jogot, hogy a modell gyártását abbahagyjuk, illetve megváltoztassuk a m? sz aki jellemz?ket bármikor, el?zetes figyelmeztetés nélkül. A járm? és a felszereltség adatai or sz ágonként változhatnak, a helyi sz abályozások függvényében. Néhány m? sz aki jellemz? és fel sz erelés bizonyos or sz ágokban nem engedélyezett. Ké sz üljön fel arra, hogy sz ámos or sz ág nem engedélyezi a motorkerékpár importját, regi sz trációját és/vagy ha sz nálatát, mivel a járm? fel sz ereltsége nem ezen or sz ágok el?írásai sz erint kerültek beépítésre. További adatokért forduljon helyi márkakeresked?jéhez. (-buell-)
Legutóbbi hozzászólások