EST. 2002

Büsch Black Hawk


Norbert Büsch a Büsch Motorcycle Products-tól szeretett volna egy különlegesebb, de f?leg fürgébb valamit faragni fekete, 2008-as széria GSX-R ezreséb?l. Rendelt hát egy Vance & Hines csövet az usából és még néhány kiegészít? alkatrészt beszállítóitól. A végeredmény nem különbözik sokban a kiindulási alaptól, de azt sem lehetne mondhatni, hogy ne lenne felt?n?… és akkor a hangját még nem is hallottuk.

Közérdek? közlemény: a Vance & Hines Indy-Series Sidewinder DragRace 4-2-1 kipufogórendszer (milyen szép neve van…), amit Norbert motorján láthattok, a szivatós fajtából való. Amerikaiak találták ki amerikaiaknak, így az még hagyján, hogy egy lukat kíván az idomok oldalán (a dobozban talált klassz sablonnal nem gond), de még a Suzuki gyári olajh?t?jét sem lehet t?le eredeti helyén meghagyni. De Norbert a tengerentúli áltag felhasználótól eltér?en nem csak 55 mérföld per órás krúzolásra és negyedmérföldes gyorsulásokra kívánja használni motorját, neki bele kell hogy férjenek koppgázas etapok is a német autobahnon, ide pedig kevés lett volna az áthelyezés miatt félig letakart olajh?t? teljesítménye. A gyári kipufogórendszer h?lt helye adta a megoldást: az olajh?t? szépen átkerült a hátsó kerék elé, a leng?kar alá. Így már jó lesz.

A Vance rendszer ?rsiklók szilárdhajtóanyag-rakétáit megszégyenít? átömlési keresztmetszetéhez természetesen a beöml? traktus sem maradhatott széria állapotában. K&N sportlégsz?r? és egy Dynojet Power-Commander III is belekerült a gépezetbe, utóbbira a Vance által biztosított térkép lett feltöltve. A végeredmény fordulatcsúcson kilenc lóer? plusz, de a középtartomány is zsírosodott, van, ahol 15 paripával fut feljebb a Black Hawk teljesítménygörbéje a gyáriénál.

Büsch GSX-R-ének megjelenését uralja a kipufogórendszer, de hogy balról se t?njön a nyolcszázadik szembejöv? Gixernek, a Fekete Sólymot a szintén újvilági Performance Machine mart alukerekeire állították. A PM felnik kezdésnek kaptak egy teljes fekete eloxálást, mégsem csilloghat egy igazi utcai harcos chopperes krómtengerben, majd néhány részlet újrafényesítése érdekében ismét CNC alá tették ?ket, az ismét fényl? részek csillogását pedig polírpasztával segítették életre kelni.

Az utolsó simításokat az ABM katalógusát forgatva álmodta meg Norbert: állítható lábtartókonzolok, karok, markolatok, kormánysúlyok, bukógombák, rendszámtartó és LED-indexes visszapillantók hamar megrendel?dtek és érkezés után felkerültek, természetesen minden lehet?leg feketében.

A gyorsabb menéshez rövidebb megállás sem árt, vallja Büsch okosan, ezért az els? fékrendszer fémbevonatú csövekkel egészült ki, megint csak az ABM-t?l, a nyergek versenybetéteket kaptak, a PM kerekek pedig a legtapadósabb (és egyben leggyorsabban füstté és gumiporrá váló) SP komponens? Pirelli Diablo SuperCorsa gumikat. Köszönjük, nekünk tetszik.

ugrás fel