EST. 2002

C 600 Sport a Dark Dog Moto Tour dobogóján

Pierre Fredet kemény munkával dobogós lett az idei francia Dark Dog Moto Tour-on, miután BMW C 600 Sport-jával több mint 3500 kilométert követ?en a második helyen végzett a világ legnagyobb utcai motorkerékpár raliján robogó kategóriában. A 10. évfordulóját ünnepl? Dark Dog Moto Tour (DDMT) idei versenye október 6. és 14. között zajlott: az észak-franciaországi Val-de-Reuil-i rajtnál több ezer szurkoló bíztatta a 220 motorosból álló mez?nyt, amely fest?i francia vidékeken keresztül motorozva egy héttel kés?bb a Földközi-tenger partján, Toulonban ért célba.

Szöveg és képek: BMW

A versenyz?k minden nap változatos, a forgalom el?l elzárt speciális szakaszokon is küzdöttek a minél jobb id?eredményért. Ezek a technikás szakaszok megmérettették a motorost és a gépet egyaránt, nemcsak a járm?vek puszta sebessége számított, a motorosok különböz? képességeit is próbára tették. Voltak éjszakai szakaszok is, s?t, hogy a versenyz?k képességeit még behatóbban teszteljék, versenypályás részeket is szerveztek. Kategóriától függetlenül minden versenyz? és gépe a határait feszegette a kilenc napon át tartó küzdelem során.

Pierre Fredet közismert résztvev?je a DDMT-nek, már sokszor versenyzett itt robogó kategóriában és arról is ismert, hogy kifejezetten erre a megmérettetésre fejleszt robogókat. 2012-ben a C 600 Sportot választotta, mivel esélyesnek tartotta a gy?zelemre. Bár csak egy hónappal a DDMT el?tt kapta meg a BMW nagyrobogót, mégis sikerült ez alatt az id? alatt 4000 kilométert megtennie vele gyakorlás és napi ingázása közben. A 43 éves, négy gyermekes családapa nagyon elégedett volt azzal, hogy a C 600 Sport a minimális módosítás ellenére mennyire jól teljesített a versenyen.

„Azért választottam a C 600 Sportot a Moto Tour-ra, mert a robogó kategóriához nagyon er?s az er?forrása és szeretem az új robogó fejlesztése nyújtotta kihívásokat, mint 2003-ban a TMAX és 2008-ban a Gilera esetében. Nagyon kevés módosításra volt szükség, hogy a C 600 Sportot megfelel?en felkészítsük a versenyre. A hátsó rugóstagon az Öhlins-szel együtt dolgoztunk, egy speciális lábtartót is alkalmaztam az „extra visszajelzés” érdekében, ezen kívül csak a szükséges navigációs berendezéseket szereltük fel.  Mivel minden nap esett az es?, hitelesen tudok nyilatkozni a C 600 Sport id?járás elleni védelmér?l és kényelmér?l, amely tökéletes volt. A lábam száraz maradt, az éjszakai láthatóság is nagyon jó volt csakúgy, mint az üzemanyag-fogyasztás. Átlagfogyasztásom 5,5 liter volt 100 kilométeren, ami nagyon kevésnek számít egy ilyen típusú robogónál versenykörülmények között.” – számolt be Pierre.

Változatos körülményei valamint a klasszikus itineres tájékozódás miatt nagy az esély a hibázásra a DDMT-ben. Az ellen?rz? pontokon a késést büntetéssel szankcionálják csakúgy, mint a közúti sebességkorlát átlépését, ezért nagyon fontos a géppel való tökéletes összhang.

„Automatikus sebességváltójának köszönhet?en könnyen motorozható, a hatékony fékek esélyt adnak a korrigálásra, ha például túl gyorsan érkezel egy kanyar bejáratához, továbbá nagyon kényelmes ez a robogó ehhez a típusú versenyhez” – mondta. „Nagyon jól teljesített a versenypályán is. Párizstól északra a Carole, valamint Dél-Franicaországban Montpellier környékén az Ales versenypályákon is megmérk?ztünk. A C 600 Sporttal remek volt ezeken az aszfaltcsíkokon motorozni, különösen az Öhlinsszel közös fejlesztésnek köszönhet?en, amely rengeteg visszajelzést biztosított. Az biztos, hogy nem egy S 1000 RR vagy egy K 1300 R, amely motoroknak én is tulajdonosa vagyok, de nagyon hatékony, ha összehasonlítjuk egy olyan robogóval, mint a TMAX. Ami a jöv?beni fejlesztéseket illeti, 10-15 kg-mal csökkentenünk kellene a tömegét, hogy igazán versenyképes legyen, valamint nekem is le kellene adnom úgy 10 kilót!” – zárta viccesen beszámolóját Pierre.

A több mint kilenc napon és 3500 kilométeren át tartó verseny végén Pierre csak 42 másodperccel maradt le a DDMT robogó kategória dobogójának csúcsáról. Ez egy keser? pirula volt számára, különösen azért, mert 2008-as és 2009-es bajnokként tudja milyen megízlelni a gy?ztesnek járó pezsg?t. Ezért már most azt tervezi, hogy a C 600 Sport rali specifikációján fog dolgozni.

 

ugrás fel