EST. 2002

C 600 Sport és C 650 GT: minden a BMW robogóiról

Az utóbbi id?ben jelent?sen megváltoztak az egyéni mobilitás, azon belül is a hatékony városi közlekedés keretfeltételei. Egyre n? a forgalom, drágul az energia, és mind szigorúbb el?írások vonatkoznak a belvárosi CO2-kibocsátásra. Alighanem ezek a tényez?k jelentik a jöv? legnagyobb kihívásait a járm?fejleszt?k számára. A BMW csoport idejekorán felismerte a fenti folyamatokat, és sorozatgyártásra érett megoldásokat fejleszt mind a jelenlegi, mind a jöv?beni igények kielégítésére. A vállalatcsoport szerves részeként maga a BMW Motorrad is intenzíven foglalkozik az egy nyomvonalú járm?vek által biztosított egyéni mobilitás fejlesztésével, és igyekszik messzemen?en alkalmazkodni a jöv?beni felhasználói igényekhez. Ezirányú törekvéseinek összességét jelöli az „Urban Mobility” (városi mobilitás) gy?jt?fogalom. BMW sajtóanyagot kaptunk, amelyb?l minden kiderül a Milánóban bemutatott két új modellr?l.

Els?ként két nagytest? prémiumrobogót mutatott be e témában. Az új BMW C 600 Sport és BMW C 650 GT a motorkerékpárok el?nyös menettulajdonságait ötvözi a robogók közismert fordulékonyságával és magas szint? komfortjával, ezzel újfajta, dinamikus vezetési élményben részesítve a felhasználókat. A két maxi-scooter a BMW Motorrad berlini gyárában készül.

Dinamikus robogók sport- és túracélú felhasználásra.

Annak köszönhet?en, hogy más a két robogó rendeltetése, együttesen szélesebb célközönséget tudnak megszólítani: a C 600 Sport a sportos motorozási stílusú vásárlók igényeit hivatott kielégíteni, a C 650 GT viszont azokét, akik a kényelmet és a túraalkalmasságot helyezik el?térbe. Eltér? jellegét?l függetlenül mind a C 600 Sport, mind a C 650 GT a BMW Motorrad egyedülálló formanyelvének jegyeit viseli magán, már csak e tekintetben is mércét állítanak kategóriájukban. Modern és dinamikus külsejük h?en tükrözi a BMW Motorrad formatervezési filozófiáját.

Er?teljes kéthengeres motor CVT-váltóval és jellegzetes hanggal.

647 köbcentiméter a C 600 Sportban és C 650 GT-ben dolgozó új fejlesztés?, soros kéthengeres motor henger?rtartalma. Mindkét modellben 44 kW (60 LE)/7.500 ford./perc a néveleges teljesítménye és 66 Nm/6.000 ford./perc a maximális forgatónyomatéka. Utóbbival közvetlenül integrált CVT-váltó (Continuously Variable Transmission – fokozatmentes er?távitel) gazdálkodik.

Annak érdekében, hogy alacsonyabban legyen a súlypont, 70 fokkal el?re döntötte a BMW Motorrad a hengersort. A 90 fokos forgattyúcsap-elékelésnek és a 270 fokos gyújtásszögnek, valamint a homlokkerekekkel hajtott két kiegyensúlyozó tengelynek köszönhet?en jellegzetes hang és finom m?ködés jellemzi a kéthengerest.

A két felül fekv? vezérm?tengellyel és hengerenként négy szeleppel ellátott motor keverékképzésében elektronikus befecskendezés m?ködik közre. Az olajozást két szivattyúra épül? szárazkarter-kenés, a termikus egyensúlyt hatékony h?t?rendszer valósítja meg. A teljes kipufogórendszer rozsdamentes acélból készül, m?szaki specifikációja megegyezik a motorkerékpárokéval. Katalizátorának és lambda-szondájának köszönhet?en a C 600 Sport és a C 650 GT már most teljesíti a majd csak a kés?bbiekben hatályba lép? Euro 4 környezetvédelmi normatíva el?írásait.

Játszi könny? irányíthatóságot és kiváló stabilitást garantáló futóm?.

Az volt az egyik legfontosabb cél a két robogó kifejlesztésekor, hogy rezzenéstelen legyen az egyenesfutásuk, könnyen lehessen irányítani ?ket, és pontos visszajelzést adjanak az útról – éppen úgy, ahogy az a motorkerékpárokra jellemz?.

Ezt el?segítend?, futóm?vük acél cs?vázból és alumíniumöntvény egységb?l álló nagy csavarodási merevség? hibrid megoldást alkalmaz a leng?villánál. Azáltal, hogy tehervisel? elemként illeszkedik bele a soros kéthengeres motor, különösen merev szerkezet?, ebb?l adódóan pedig példásan stabilak és pontos iránytartásúak is a járm?vek. Szintén a maximális stabilitásnak kedvez a könny?fémöntvény-leng?villa koaxiális forgáspontja.

A rugózó elemek is mindent a sportosságnak és a kényelemnek rendelnek alá. Elöl tekintélyes, 40 mm-es küls?cs?-átmér?j? fordított teleszkópvilla, hátul a bal oldalra épített, fekv? rugóstag teljesít szolgálatot. A rugóút – elöl-hátul115 mm– megközelíti a motorkerékpárokét. Gumiabroncsai méretét tekintve is hozzájuk igazodik a C 600 Sport és a C 650 GT.

Nagy teljesítmény? fékrendszer gyári BMW Motorrad ABS-szel.

Elöl két, hátul egy 270 mm-es tárcsára épül a két prémiumrobogó nagy teljesítmény? fékrendszere. Lassításukat gyári BMW Motorrad ABS teszi a lehet? legbiztonságosabbá.

Multifunkcionális m?szerfal és LED-es nappali világítás extraként.

Beépített fordulatszámmér?vel rendelkez? nagyméret?, jól leolvasható LCD-kijelz? és analóg kilométeróra található a C 600 Sport és a C 650 GT m?szerfalán. Utóbbi sokkal több funkciót vonultat fel, mint az a kategóriában általános. Egyúttal a C 600 Sport és a C 650 GT a BMW Motorrad els? két modellje, amelyekhez rendelhet? extraként LED-es nappali világítás.

FlexCase – világújdonság a C 600 Sporthoz.

Innovatív tárolóhely-koncepciót takar a C 600 Sporthoz kifejlesztett FlexCase: a sisakrekesz aljának lenyitásával meg lehet növelni a tároló térfogatát, így akár két bukósisak is elfér benne.

A legf?bb ismérvek:

  • Tökéletesített hatásfokú, nagy nyomatékú soros kéthengeres motor CVT-váltóval párosítva.
  • A legnagyobb teljesítmény és a legjobb hatásfok a kategóriában.
  • Kompakt kivitel szárazkarter-kenéssel.
  • 44 kW (60 LE)/7.500 ford./perc névleges teljesítmény és 66 Nm/6.000 ford./perc maximális forgatónyomaték.
  • Markáns hang és kifinomult m?ködés a 90 fokos forgattyúcsap-elékelés és 270 fokos gyújtásszög, valamint a két kiegyensúlyozó tengely jóvoltából.
  • Kis fogyasztást és minimális károsanyag-kibocsátást szavatoló elektronikus befecskendezés és szabályozott katalizátor.
  • Motorkerékpárokéhoz hasonló vázszerkezet: különösen merev, nagyfokú stabilitást garantáló acélcs? hídváz a leng?villa forgáspontjának környezetében présöntött alumínium merevítéssel meger?sítve.
  • 40 mmküls?cs?-átmér?j?, vastag szárú teleszkópvilla.
  • Széles ágyazású leng?villa oldalt elhelyezett, fekv? rugóstaggal.
  • A kihajtótengelyhez képest koaxilális leng?villa-forgáspont, emiatt állandó láncfeszesség és kevesebb el?nytelen terhelésváltási reakció. Kevés gondozást igényl?, zárt rendszer? szekunder hajtás olajfürd?s görg?s lánccal.
  • Jelent?s aktív biztonság a nagy féktárcsáknak és a kétcsatornás gyári ABS-nek köszönhet?en.
  • Az oldalkitámasztó használatakor automatikusan m?ködésbe lép? rögzít?fék.
  • Multifunkcionális m?szerfal fedélzeti számítógéppel.
  • LED-es nappali világítás és way home-funkció extrafelszerelésként.
  • Sportos-dinamikus ill. fény?z?-elegáns megjelenés jellegzetes BMW-stílusjegyekkel.
  • Jelent?s tárolókapacitás, világújdonságnak számító, innovatív tárolóhely-koncepció a C 600 Sporthoz.
  • Elektromosan (C 650 GT) ill. kézzel (C 600 Sport) állítható plexi az optimális menetszél és id?járás elleni védelem érdekében.
  • Három különböz? színösszeállítás mindkét modellhez.
  • Gazdag felszereltség és modellre szabott kiegészít?k a BMW Motorradtól megszokott magas színvonalon.

A C 600 Sport és a C 650 GT közötti leglényegesebb különbségek:

Felettébb aktív ül?helyzet vehet? fel a sportos-dinamikus C 600 Sport hátán. Mindez a trepnik, az ülés és a kormány egymáshoz viszonyított, sajátos pozíciójának köszönhet?. A fény?z? C 650 GT ezzel szemben kiadós túrák és nagy távolságok megtételére szolgál. Mind a motoros, mint az utas nagyon kényelmesen ül rajta, ennek f?leg hosszú úton érz?dik áldásos hatása. Állítható háttámlájú, kényelmesebb vezet?ülésének, magasabb kormányának és utaslábtartók helyett kialakított széles trepnijeinek köszönhet?en még jobban megfelel utasszállításra, és az utas számára ergonomikusabb is a C 650 GT, mint sportos testvére, arról nem beszélve, hogy nagyobb méret? és elektromosan állítható plexivel rendelkezik.

Ergonómia

  • C 600 sport: aktív ül?helyzet az alacsony kormány, a sportos, de két személynek teljességgel megfelel? ülés és a szintén sportos utaslábtartók eredményeként,810 mmülésmagasság.

  • C 650 GT: fokozottan kényelmes ül?helyzetet eredményez? magas kormány, nagy és kényelmes ülés (állítható háttámlával a motoros számára), valamint utastrepnik,780 mmülésmagasság.

 

Plexi

  • C 600 Sport: három fokozatban, mechanikusan állítható plexi.
  • C 650 GT: fokozott kényelmet, valamint id?járás és menetszél elleni védelmet szavatoló, tíz centiméteres tartományon belül elektromosan állítható, nagyméret? plexi.

Megjelenés és forma.

  • C 600 Sport: sportosan sz?k szabású idom. Könnyed és dinamikus megjelenés a hátrafelé lendületesen emelked?, keskeny far és a hangsúlyos élek jóvoltából.

  • C 650 GT: a kényelmet el?térbe állító, szerves forma. Kiváló komfortot és nagyfokú menetszél ill. id?járás elleni védelmet nyújtó, kiterjedt idom.

Fényszóró, irányjelz?k, hátsó lámpa.

  • C 600 Sport: idomba süllyesztett els? irányjelz?k, dupla fényszóró bal és jobb oldali helyzetjelz? fénnyel, LED-es hátsó lámpa különálló irányjelz?kkel.
  • C 650 GT: tükrökbe épített els? irányjelz?k, dupla fényszóró három függ?leges fénycsík alkotta parkolófénnyel a két f?fényszóró között, LED-es hátsó lámpa beépített irányjelz?kkel.

Tárolóhely.

  • C 600 Sport: világújdonságnak számító, rugalmas tárolóhely-koncepcióval. A FlexCase lehet?vé teszi, hogy sportosan kicsi fara ellenére két sisakot nyeljen el a parkoló robogó.
  • C 650 GT: nagy, kb.60 litertérfogatú rekesz a járm? farában két sisak és egyéb apró holmi tárolására. 

Er?teljes, dinamikus haladást garantáló soros, kéthengeres motor.

79 mmfuratátmér?b?l és 66 mmlökethosszból ered a C 600 Sportban és a C 650 GT-ben dolgozó új fejlesztés?, soros kéthengeres motor 647 cm3 henger?rtartalma. Mindkét modellben 44 kW (60 LE)/7.500 ford./perc a névleges teljesítménye és 66 Nm/6.000 Nm a maximális forgatónyomatéka. A maximális fordulatszám értéke 8.500/perc.

A BMW Motorrad összes többi hajtómotorjához hasonlóan a nagytest? robogóké is jól átgondolt alapkoncepcióra és helytakarékosan elrendezett segédberendezésekre épül, melyet a közvetlenül integrált CVT-váltó tesz teljessé. A kompakt kivitel érdekében folyadékh?tést és 70 fokkal el?re döntött hengersort kapott. Mély beépítési pozíciója folytán el?nyösen befolyásolja a tömegkoncentrációt, és nem sz?kíti le szükségtelenül az átlép?nyílást.

A legnagyobb teljesítmény és a legjobb hatásfok a kategóriában.

Kategóriája leger?sebb képvisel?jeként remek menetteljesítményeket és példás rugalmasságot biztosít a C 600 Sport és a C 650 GT motorja. Azért, hogy minél tökéletesebben m?ködjön, kis fordulaton dolgozik, hatékonyan égeti el az üzemanyagot, és minimális a bels? súrlódása. Ezen el?nyös tulajdonságainak köszönhet?en egyúttal a legjobb hatásfokú is a maga nemében.

Markáns hang és finom járás.

90 fokos forgattyúcsap-elékelés?, rendkívül kompakt motorjuk jellegzetes karakterrel és markáns hanggal ruházza fel a maxi-scootereket. Nyugodt járásáról két, közvetlenül a forgattyús tengely által homlokkerekeken keresztül hajtott kiegyensúlyozó tengely gondoskodik. Utóbbiak a forgattyús tengely alatt és fölött helyezkednek el. A forgattyúcsap-elékelés és a kiegyensúlyozó tengelyek említett kombinációjának köszönhet?en csaknem ideális a tömegkiegyenlítés, vagyis nagyon finoman jár a motor. Ennek köszönhet?en a járm? merevségét fokozó megoldással, szilentblokkok nélkül lehetett felfogatni a vázban.

Kompakt hengerfej, elektronikus befecskendezés és digitális vezérlés.

Klasszikus módon, két felül fekv? lánchajtású, öntött vezérm?tengely, fogaslánc és emel?t?kék segítségével történik a szelepek mozgatása. A fogasláncot két csúszósín vezeti meg. A hengerfej igen kompakt kivitel?, a szívószelepek12, akipufogószelepek 14 fokos szögben állnak, a s?rítési viszony 11,6 :1. Aszívóoldalon 31,5, a kipufogóoldalon27,1 mma szeleptányér-átmér?.

A keverékképzést két 38 mm átmér?j?, dezmodromikus m?ködtetés? fojtószelepre és BMS-E típusú új, kompakt, digitális motorvezérléssel kiegészített elektronikus befecskendezésre bízta a BMW Motorrad. M?ködése során számos paramétert vesz figyelembe, ráadásul nagyon csekély áramfelvétel?, és igen el?nyös hidegindítási jellemz?kkel bír a motorvezérl? elektronika.

A fojtószelep állásából és a motor fordulatszámából közvetett módon kiszámolt beszívottleveg?-mennyiség képezi a vezérlés alapját. Ebb?l, valamint egyéb motor- és környezeti változókból (egyebek mellett a motor- és a környezeti h?mérséklet, a környezeti légnyomás) határozza meg a motorelektronika a befecskendezend? üzemanyag mennyiségét és a gyújtás id?pontját. A motor üzemeltetése ólommentes szuperbenzinnel (95-ös oktánszám) történik. A tank 16 literes, ebb?l4 litera tartalék mennyiség.

A motor kiváló hatásfokának köszönhet?en felettébb kedvez?en alakul a fogyasztás, és már most teljesülnek a majd csak kés?bb hatályba lép? Euro 4 károsanyag-kibocsátási el?írásai.

Kompakt felépítés szárazkarter-kenéssel.

Az alumínium présöntvényb?l készült motorblokk osztott kialakítású a forgattyús tengely magasságában. A két ún. open deck kivitel? hengerpersely a fels? részbe került beépítésre. Ennek a megoldásnak, valamint az olajtekn?t mell?z? szárazkarter-kenésnek köszönhet?en örvendetesen alacsony az egész motorblokk. A ken?anyag keringetésér?l az alsó kiegyensúlyozó tengely által homlokkeréken keresztül m?ködtetett két olajszivattyú gondoskodik (szívó- és visszanyomó ággal). Az olaj közvetlenül a forgattyús házban tárolódik. Ha a megengedett érték alá csökken a mennyisége, megfelel? üzenet figyelmezteti a motorost a m?szerfalon. Emellett hagyományos úton, nívópálcával is ellen?rizhet? az olajszint. A teljes feltöltési térfogat 3,1 liter(sz?r?vel együtt). A rotációs szell?ztetés elvének megfelel?en egyúttal a forgattyús ház szell?ztetését is végzi a fels? kiegyensúlyozó tengely. Mindössze81 kilogramma motor tömege.

Hatékony h?tés minden körülmények között.

A BMW Motorrad szigorú sztenderdjei szerint készült, igényes h?t?rendszerének köszönheti stabil h?háztartását a soros kéthengeres motor. Keresztirányban járja át a h?t?folyadék a hengerfejet, és miután leh?lt, elöl lép be ismét, a forró kipufogóoldalon. Pontosan azon a helyen, ahol a legnagyobb h? termel?dik, intenzív h?tést biztosít a meleg gyors elszállításával és a termikus egyensúly megteremtésével. A vízpumpát is az alsó kiegyensúlyozó tengely hajtja homlokkeréken keresztül. A h?t?folyadék (52 % víz, 48 % glysantin) feltöltési térfogata 2,2 liter.

A m?anyag kiegyenlít? tartályokat és beépített termosztátot hasznosító alumínium vízh?t? hasonló nagy teljesítmény? h?t?rendszerhez kapcsolódik, mint amilyennel a BMW motorkerékpárjai rendelkeznek. A h?t?rendszer a kormánynyak alatt helyezkedik el, ami mind a súlypont, mind a menetszél áramlása szempontjából el?nyös. Mivel nagy mennyiségben éri és jól átjárja a menetszél, optimálisan ki tudja fejteni a hatását, ezért viszonylag kis h?t?felület mellett is minden körülmények között stabil h?háztartást szavatol.

Ha sokat kell araszolnia a motornak csúcsfogalomban, vagy túl sokáig jár alapjáraton, automatikusan m?ködésbe lép az elektromos h?t?ventilátor. A motorolaj és a h?t?folyadék közötti h?kiegyenlítést olaj/víz-h?cserél? bonyolítja. M?ködésének köszönhet?en nagyon hamar eléri üzemi h?mérsékletét a hideg motor.

Kényelmesen használható CVT-váltó és kevés gondozást igényl? szekunder hajtás.

A hajtónyomaték a forgattyús tengelyt?l indulva, fogasláncon keresztül, torziós csillapítóval ellátott köztes tengelyre adódik át, amely egyúttal a kimen? tengelyén automatikus centrifugális száraz tengelykapcsolóval ellátott fokozatmentes automata váltó (CVT) bemen? tengelyének felel meg. A CVT-váltó merev kapcsolatban áll a forgattyús házzal.

A szekunder hajtásra két, közvetlenül a tengelykapcsoló mögött lév? fogaskerék viszi át a nyomatékot. Maga a szekunder hajtás 525-ös osztású, 72 szem? görg?s lánc képében valósul meg. Utóbbi zárt térben, olajfürd?ben (750 ml, SAE 90) mozog, ezért minimális gondozásigény? csupán.

Annak érdekében, hogy a hátsó kerék berugózásától függetlenül mindig állandó legyen a láncfeszesség, és ne lépjenek fel el?nytelen terhelésváltási reakciók, a BMW Motorrad által szabadalmaztatott módon, a váltó kimen? tengelyéhez képest koncentrikusan helyezték el a leng?villa forgástengelyét.

Nemesacél kipufogórendszer szabályozott katalizátorral.

Teljes egészében rozsdamentes nemesacélból készül, és motorkerékpár-specifikációval rendelkezik a nagytest? robogók els? és hátsó dobbal ellátott kipufogórendszere. A zajcsillapítást abszorpciós és rezonanciás eljárással oldotta meg a BMW Motorrad. Hála az els? dobba épített szabályozott katalizátornak és lambda-szondának, már most megfelel a két új modell károsanyag-kibocsátása a jövend? Euro 4 szabályozásnak.

Könny? irányíthatóságot, rezzenéstelen egyenesfutást és egyértelm? visszajelzést garantáló futóm?-geometria.

Abszolút els?séget élvezett a C 600 Sport és a C 650 GT futóm?vének kifejlesztésekor, hogy mindkét járm? könnyen irányítható és megingathatatlanul stabil legyen, továbbá kristálytiszta visszajelzést adjon az útról. A motorkerékpárokéhoz hasonló futóm?-sarokszámokkal rendelkeznek, jól bizonyítja ezt az 1.591 mm-es tengelytáv, a 64,6 fokos villaszög és a 92 mm-es utánfutás. A gyakorlatban mindez abban jut kifejezésre, hogy nagyon könnyen lehet irányítani ?ket, és mind országúton, mind autópályán, nagy sebességnél példásan stabilan viselkednek.

Hibrid szerkezet? acél hídváz.

Hibrid konstrukció a C 600 Sportnak és a C 650 GT-nek tartást adó váz. Központi eleme az acélcsövekb?l összeállított, nagy csavarodási merevség? hídváz – hasonló, mint amilyet a motorkerékpárokon is alkalmaznak. Történetében most el?ször csavarozással rögzített alumínium présöntvény merevítéssel egészítette ki a BMW Motorrad a leng?villa forgáspontja környezetében. Maga a soros kéthengeres motor is tehervisel? elemként m?ködik, és mint ilyen, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy stabil és pontosan irányítható legyen a két maxi-scooter.

Merev leng?villa koaxiális forgáspontú ágyazással.

A hátsó kereket alumíniumöntvényb?l készült egyágú leng?villa vezeti meg, ez foglalja magába a kis gondozásigény? szekunder hajtást is. Maga a villakar egy darabból van, oldalt csavarozott alumínium fedelet visel a nagyobb csavarodási merevség érdekében.

Számottev?en hozzájárul a két modell példás stabilitásához a leng?villa sajátos ágyazása. A robogókon általánosan elterjedt megoldással ellentétben nem a motorblokkhoz, hanem – akárcsak a motorkerékpároknál – a vázhoz kapcsolódik. A terhelésváltási reakciókat csökkentend? és a szekunder lánc állandó feszességét biztosítandó, koaxiálisan helyezkedik el a hajtótengelyhez képest.

Fekv? helyzet? rugóstag, fordított teleszkópvilla és könny?fém felnik.

A járm? bal oldalán kapott helyet az állítható rugóalapú, fekv? helyzet? rugóstag. A hátsó rugóút hossza115 milliméter. A C 650 GT-n a komfortorientált jelleghez igazodva kimondottan kényelmesre hangoltak a lengéscsillapítók.

Az els? kereket40 mmküls?cs?-átmér?j? és ugyancsak115 milliméterrugóutat engedélyez? fordított teleszkópvilla fogja közre. Mindkét villahíd kovácsolt acélból készül. A hegesztett acélkormány közvetlenül, csavarkötéssel kapcsolódik a fels? villahídhoz.

El?l 120/70 R 15-ös gumival párosított 3,5 x 15 col méret?, ötküll?s könny?fém présöntvény felni forog a C 600 Sport és a C 650 GT alatt. A hátsó abroncs 160/60 R15, afelni 4,5 x 15 col méret?. Látható, hogy a gumiköpenyek szélességét és átmér?jét tekintve is a motorkerékpárokhoz igazodik a két prémiumrobogó. 15 colos kerekeiknek köszönhet?en felettébb stabilak, ugyanakkor kis er?kifejtéssel, könnyen irányíthatók is.

Nagy teljesítmény? fékrendszer gyári ABS-szel.

Maximális biztonságot nyújt lassításkor a nagyméret? tárcsákra épül?, BMW Motorrad ABS-szel kiegészített fékrendszer. Elöl két darab, 270 mmátmér?j? tárcsát fog szorításába a 25,4 mm dugattyúátmér?j?, kétdugattyús úszó ágyazású féknyereg. Hátul szintén 270 mm átmér?j? szimpla tárcsa, 27 mm dugattyúátmér?j?, kétdugattyús úszó nyereg.

Az állandó nyomáspont és a lehet? legjobb adagolhatóság érdekében acélszövet burkolatot kapott valamennyi fékcs?. A fékkar és a fékpedál pozíciója az egyéni igényekhez igazodva egyaránt öt fokozatban állítható. A mindössze 700 gramm tömeg? és rendkívül kisméret?, kétcsatornás Bosch 9M ABS külön-külön szabályozza az els? és a hátsó kereket.

Oldalkitámasztóval m?ködtetett automatikus rögzít?fék.

Különösen innovatív megoldást választott a BMW Motorrad a robogókon kötelez? rögzít?fék kivitelezésére. Míg másutt általában külön karral lehet aktivizálni, a C 600 Sport és a C 650 GT esetében automatikusan lép m?ködésbe az oldalkitámasztó használatakor. Az elmozduló sztender mechanikus úton, bowdenen keresztül hat egy második féknyeregre a hátsó keréknél, ez gátolja meg a járm? elgurulását. Így bárhol biztonsággal leállíthatók az új BMW-robogók. Gyári extrafelszerelésként abroncsnyomás-ellen?rz?vel egészíthet? ki a C 600 Sport és a C650. Afelnik belsején elhelyezett szenzorok figyelik a gumiban uralkodó nyomást, melynek értéke láthatóvá válik a m?szerfali kijelz?n.

A trepniknek köszönhet?en többféleképpen tarthatja lábait a motoros menet közben. A C 600 Sport esetében, akárcsak a nagymotorokon, lábtartók állnak az utas rendelkezésére, a C 650 GT-nél azonban trepniket alakítottak ki az ? számára is.

Nagy teljesítmény? fedélzeti hálózat CAN-busz-technikával.

Hasonló elektromos rendszerrel készül a C 600 Sport és a C 650 GT, mint a BMW motorkerékpárjai. CAN-busz (Controller Area Network) rendszerbe vannak összefoglalva az egyes fogyasztók, ami azt jelenti, hogy hálózatba kapcsolva m?ködik a m?szerfal, az ABS- és a motorvezérlés, az elektronikus indításgátló, valamint az extrafelszerelésként rendelhet? riasztóberendezés és abroncsnyomás-ellen?rz?.

A bal oldali keszty?tartóban kialakított csatlakozódugalj segítségével úgy lehet tölteni mobiltelefont menet közben, hogy az bluetooth-kapcsolatban áll a motoros sisakjába beépített BMW Motorrad kommunikációs rendszerrel. A forgattyús tengely bal csonkjához telepített 588 wattos generátor minden körülmények között stabil áramellátást biztosít. A 12 Ah kapacitású akkumulátor jobb oldalt elöl, az oldalborítás alatt foglal helyet. A C 600 Sport és a C 650 GT kábelkötege a kés?bbiekben bármikor kiegészíthet? az olyan gyári extrafelszerelések vezetékeivel, mint amilyen a markolat- és az ülésf?tés, a riasztóberendezés vagy az abroncsnyomás-ellen?rz?.

Multifunkcionális m?szerfal fedélzeti számítógéppel.

Sokkal több funkcióval rendelkezik a BMW két új, nagytest? robogójának m?szerfala, mint az a kategóriában szokásos. Nagyméret?, jól leolvasható LCD-kijelz? található rajta beépített fordulatszámmér?vel, továbbá itt kapott helyet az egyértelm? feliratozással ellátott analóg kilométeróra és az összes visszajelz? lámpa is. Különösen ügyeltek rá a BMW Motorrad fejleszt?i, hogy a m?szerfal minden eleme jól látható és tükröz?désmentes legyen. A kilométeróra és az LCD-kijelz? leolvasását nagyban megkönnyíti sötétben a narancsszín? háttérvilágítás. Nappali világítás használatakor nincsenek megvilágítva a m?szerek.

Az üzemanyagszint rovátkás megjelenítése mellett olyan információkat is közöl a m?szerfal, mint az olajszint, a megtett távolság, vagy – a fedélzeti számítógép révén – a négy liter tartalék üzemanyag felhasználásának kezdete óta megtett távolság, a dátum, a pontos id?, az átlagfogyasztás és -sebesség, a küls? h?mérséklet és a különféle szervizüzenetek.

Ezen felül szöveges és piktogramos figyelmeztet? jelzés válik láthatóvá a kijelz? fels? részén, ha például kiég valamelyik lámpa izzója. Szintén a kijelz?r?l olvasható le a gyári extrafelszerelésként rendelhet? markolat- és ülésf?tés aktuális üzemállapota.

LED-es lámpák, LED-es nappali világítás extraként és way home-funkció.

A C 600 Sportnak és a C 650 GT-nek már az alapváltozata is LED-es hátsó lámpával és sisakrekesz-világítással készül. Azért el?nyös a LED-technika, mert üzembiztos m?ködést, hosszú élettartamot, nagy fényer?t és csekély áramfogyasztást szavatol.

A C 600 Sport els? fényszóróegysége távolsági és tompított fényszórót, valamint két helyzetjelz? lámpát foglal magába (alternatív megoldásként parkolófény és feláras nappali világítás kombinációja is választható).

A C 650 GT-nek is dupla kivitel? a fényszórója, nála azonban a két világítótest közé, középre épített LED-ek szolgáltatják a helyzetjelz? fényt ill. az opcionális nappali világítást.

A helyzetjelz? fény és a sisakrekesz-világítás ún. way home-funkcióval rendelkezik, ami azt jelenti, hogy még bizonyos ideig tovább világítanak a járm? teljes leállítása után.

Míg a C 600 Sportnál gyári extrafelszerelésnek számítanak a LED-es irányjelz?k, addig a C 650 GT eleve ilyenekkel készül. A Highline-csomag (gyári extrafelszerelés) keretében mindkét modell kiegészíthet? a robogók világában ritkaságszámba men?, a közlekedés biztonságát nagyban fokozó LED-es nappali világítással.

Markolat- és ülésf?tés.

A gyári extrafelszerelésként és kiegészít?ként egyaránt rendelhet? markolat- és ülésf?tés. A BMW Motorrad történetében most el?ször automata h?fokszabályozású ún. AUTO-fokozattal is rendelkezik a már ismert 1. és 2. fokozaton kívül.

Ha az AUTO-fokozat kerül beállításra, akkor önállóan a környezeti h?mérséklethez és a sebességhez igazodik a markolatok és a vezet?ülés h?mérséklete. +8 Celsiusfok alatt lép m?ködésbe, és egyre intenzívebben m?ködik, ahogy h?l az id?. Maximális f?t?teljesítményét -15 Celisus fokon adja le. Az utas a vezet?t?l függetlenül, két fokozatban állíthatja saját ülésf?tését az e célra szolgáló kapcsolóval.

Felhasználóbarát BMW Motorrad-kapcsolóegységek.

A C 600 Sport és a C 650 GT kapcsolócsoportjai a BMW motorkerékpárjairól származnak, és az adott modell mindenkori felszereltségét?l függ?en különböz? funkciókkal rendelkeznek. A jobb oldaliról végezhet? el a motor beindítása és leállítása, a markolat- és az ülésf?tés szabályozása (1., 2. és AUTO fokozat), a bal oldali a távolsági és a tompított fényszóró, a fénykürt, az irányjelz?k, a vészvillogó, a nappali világítás és a duda m?ködtetésére szolgál.

Jellegzetes BMW-formanyelv.

Megjelenését tekintve is mércét állít kategóriájában a C 600 Sport és C 650 GT, elvégre mindkett? a BMW Motorrad jellegzetes formanyelvének jegyeit viseli magán. Jöv?be mutató, korszer? külsejük h?en képviseli a gyártó formatervezési filozófiáját, és teljesen új értelmet ad a nagytest? robogó fogalmának. Az aszimmetrikus vonások és az els? rész két félre való felosztása, az ún. split face a bajor márka motorkerékpárjainak is markáns, egyedi megjelenését kölcsönöz. Jelent?sen különböznek fajtájuk többi képvisel?jét?l, rendeltetést?l függ?en sportos-dinamikus vagy fény?z?-elegáns látványt nyújtanak.

A BMW-motorkerékpárok mintájára.

M?szaki szempontból is teljesen nyilvánvaló, hogy a BMW Motorrad terméke a két maxi-scooter. A nagymotorokhoz hasonlóan fordított teleszkópvillával és dupla tárcsás els? fékkel készülnek. Hátul a márkára jellemz?, dinamikus vonalvezetés? egyágú leng?villa teljesít szolgálatot rajtuk – nagy átmér?j?, üreges keréktengellyel. A közszemlére tett fekv? rugóstag is a dinamikus hatást er?síti. A „bash plate” névre hallgató elüls? oldalidomokat és a „twin tipped” motorspoilert szintén a BMW-motorkerékpárokról ismerjük, mint jellegzetes dizájnelemet.

C 600 Sport és C 650 GT – két önálló karakter.

Annak ellenére, hogy közös m?szaki alapot hasznosít a BMW Motorrad két új robogója, mindkett?t önálló karakterrel ruházza fel a másikétól eltér? megjelenése. Míg a C 600 Sport a nagytest? robogók sportos-dinamikus frakcióját képviseli, addig a C 650 GT a kényelemre és a túraalkalmasságra fekteti a hangsúlyt.

Természetesen a külsején is kifejezésre jut a C 650 GT túraorientált jellege. Jól látható a menetszél- és az id?járás viszontagságai elleni védelmet fokozni hivatott, nagyobbra méretezett oldalidomokon. A C 600 Sport ellenben sz?kre szabott, testhez álló sportmezben lép színre. Nála könnyed, lendületes hatást kelt a keskeny kivitel?, meredeken emelked? far és a sok hangsúlyos él. A C 650 GT-nél nagyfokú komfortosságot sugároz az organikus formavilág.

Nagyon fontosnak tartották a BMW Motorrad formatervez?i, hogy küls?leg is felismerhet? legyen a rokonság az új modellek és a márka motorkerékpárjai között. Többnyire teljesen függ?leges vonalak jellemzik a mély átlép?nyílással ellátott, ezért bizonyos tekintetben L-alakot mutató robogókat. Természetesen a BMW maxi-scooterein is van átlép?nyílás, ám ez a farhoz és az oldalidomok karaktervonalaihoz hasonlóan diagonálisan fut rajtuk, akárcsak a motorkerékpárokon. Hatására különösen dinamikus jelleget ölt a C 600 és a C 650 GT.

A C 600 Sport nevéhez méltóan fokozottan sportos, érzelmeket kavaró jelenség. Eltér? szín? oldalidomainak köszönhet?en abszolút kompakt hatást kelt, amelyet még a C 650 GT-énél is er?teljesebb m?szaki színezettel sz? át a rugóstag fehér spirálrugója.

Ergonomikus vonatkozásban is tetten érhet?k a C 600 Sport és a C 650 GT közötti különbségek. El?bbi dinamikus jellegének megfelel?en 810 mm-es ülésmagassággal és alacsonyabb kormánnyal készül. A kett? együttes hatására el?re terhel?, koncentrált testtartásban ül rajta a motoros. A C 650 GT-nél csak780 mmaz ülésmagasság. Mivel egyúttal magasabb a kormánya, jobban felegyenesedve, nagyon kényelmesen lehet ülni rajta, hasonlóan, mint a túramotorokon.

B?séges tárolóhely, a C 600 Sport esetében világújdonságnak számító FlexCase-szel.

Az ülése alatt kialakított hatalmas (kb. 60 literes) sisakrekesszel és a térdpajzsába épített két kisebb keszty?tartóval – a bal oldali zárható kivitel? – is túrázásra és nagy távolságok megtételére való alkalmasságát hangsúlyozza a C 650 GT. Megvilágított sisakrekeszében menet közben is elfér két sisak. Kétoldalt kiöblösöd? farában további apró holmi szállítására nyílik lehet?ség. Tökéletesen alkalmas továbbá kétszemélyes használatra, a vezet? kényelmét gazdagon párnázott ülés és három fokozatban állítható háttámla szolgálja.

Habár a C 600 Sport fara sokkal keskenyebb, sportosabb szabású, mint testvéréé, ebben is elfér két sisak. A világújdonságnak számító FlexCase rendszer lehet?vé teszi, hogy a sisakrekesz padlójának lenyitásával tovább b?vüljön a rendelkezésre álló hasznos térfogat. Nagyon er?s és rugalmas, kevláralapú anyag teremt szenny- és vízhatlan kapcsolatot a lenyitott padló és a sisakrekesz között. E szabadalmaztatott megoldásnak köszönhet?en két bukósisak befogadására képes a leállított robogó. Elinduláskor be kell csukni ugyan a FlexCase-t, egy sisak szállítására azonban így is van mód. Biztonsági kapcsoló akadályozza meg a motor beindítását, ha nyitva van a FlexCase. Ebben az esetben figyelmeztet? jelzés is látható a m?szerfalon. A C 600 Sport esetében is rendelkezik világítással a sisakrekesz.

További tárolóhelyet kínál mindkét modell a térdpajzsba beépített keszty?tartók formájában, melyek közül a bal oldali zárható kivitel?. Automatikusan m?ködésbe lép a zára, amint leállítják és lezárják a robogót.

Kiegészít?ként csomagtartó váz is rendelhet? a C 600 Sporthoz és a C 650 GT-hez. Kialakításánál fogva lehet?vé teszi topcase rögzítését is (ugyancsak kiegészít?).

Az ülésre és a tanksapkára is kiterjesztett központi zár.

A központi zár segítségével reteszelhet? és oldható a sisakrekesz, a bal oldali keszty?tartó és a tanksapkafedél. A kényelmesen hozzáférhet? üzemanyagbetölt? nyílás a tanksapkafedél alatt, az átlép?nyílás ülés alá es? részén kapott helyet.

Innovatív lámpatestek, kiváló menetszél és id?járás elleni védelem.

Szemb?l is egyb?l látható a két maxi-scooter közötti különbség. A C 650 GT-n a visszapillantó tükrökbe, a C 600 Sportnál az idomba kerültek beépítésre az els? irányjelz?k. A C 600 Sport tükreit a tükörházzal együtt lehet állítani, a GT-nél maguk a tükörlapok állíthatók. Mindkét robogó dupla fényszóróval készül: míg a C 650 GT-nél három függ?leges fénycsík választja el egymástól a tompított és a távolsági fényszórót, addig a C 600 Sport lámpaegységében egy-egy helyzetjelz? fény fogja közre ?ket balról és jobbról. A C 650 GT-t különösen elegánssá teszi az irányjelz?ket is magába olvasztó LED-es hátsó lámpa. A C 600 Sport sportos-dinamikus egyéniségével összhangban különálló hátsó irányjelz?ket kapott.

A lehet? leghatékonyabb menetszél és id?járás elleni védelem érdekében szélcsatornás tesztek eredményeként nyerte el végs? formáját a két robogó plexije. A C 650 GT-é tíz centiméteres tartományon belül elektromosan állítható (a C 600 Sporté két állítócsavar segítségével kézzel, három fokozatban), és nagyobb felület?, mint a másiké. A GT ezen felül légterel? szegélyeket visel az idomán – igény esetén több leveg?t tud magára irányítani velük a motoros. A C 600 Sport kiegészít?ként színezett plexivel, valamint színezett és átlátszó alacsony plexivel is kérhet?.

Esztétikus trepnik és m?szerfal.

Mind a C 600 Sport, mind a C 650 GT esetében min?ségi, masszív rozsdamentes acél öltözteti a trepniket.

A m?szerfalon is visszaköszön a nagytest? robogók egyszerre lendületes és letisztult vonalvezetése. Míg a C 600 Sportén matt gránitszürke metál, addig a C 650 GT-én matt magnézium metál keretbe vannak foglalva a m?szerek.

Az összképbe szervesen illeszked? kipufogódob.

Min?ségi nemesacélból készül a C 600 Sport ötszög-keresztmetszet?, rövid, kompakt kipufogódobja. Sportos-dinamikus megjelenésével összhangban nyíltan láttatni engedi a csillogó fémet. A kényelemre hangolt, elegáns C 650 GT ugyanezzel a dobbal készül, de nála külön borítás található rajta.

Számos egyedi alakítási lehet?séget kínáló extrafelszerelések és kiegészít?k.

Az új C 600 Sporthoz és C 650 GT-hez is számos extrafelszerelés és kiegészít? választható a BMW Motorrad vonatkozó széles, min?ségi kínálatából. Az extrafelszerelések a gyárban kerülnek rá a robogókra, a kiegészít?ket a márkakeresked? vagy maga a tulajdonos telepíti. Ezekkel utólag is bármikor felszerelhet? a járm?.

Extrafelszerlések.

                • Riasztóberendezés.

Highline-csomag:

                • Markolatf?tés.
                • Ülésf?tés.
                • Abroncsnyomás-ellen?rz?.
                • LED-es nappali világítás.
                • LED-es irányjelz?k (csak a C 600 Sporthoz).

Tárolóhely.

                • 35 literes topcase.
                • Csomagtartó váz.
                • Bels? táska topcase-hez.
                • 12 literes táska az átlép?nyílásba.
                • Térelválasztó háló.

Komfort és megjelenés.

                • Színezett plexi (csak a C 600 Sporthoz).
                • Átlátszó/színezett Sport plexi (csak a C 600 Sporthoz)
                • Sport ülés f?téssel (csak a C 600 Sporthoz).
                • Exclusiv ülés f?téssel (csak a C 650 GT-hez).
                • Es?ponyva az ülésre.
                • Szélterel?.
                • Robogókabát (szövetanyaga védi a motorost a menetszélt?l, a vízt?l és a hidegt?l).
                • Aszferius tükör (csak a C 650 GT-hez).
                • Utasháttámla.

Navigáció és kommunikáció.

                • BMW Motorrad Navigator IV.
                • Tartó BMW Motorrad Navigator IV-hez.
                • BMW Motorrad fedélzeti kommunikációs rendszer.
                • Mobiltelefontartó betét keszty?tartóba.
                • BMW USB-tölt?.

Biztonság és elektromosság.

                • Riasztóberendezés.
                • LED-es irányjelz?k (csak a C 600 Sporthoz).
                • Sérülésvéd? betétek.
                • Biztonsági zár.
                • Kiegészít? dugalj.

További lehet?ségek.

                • Akrapovic-sportkipufogó dob
                • Krómkészlet (lábtartók, kormánysúlyok, trepnibetétek).

Az új maxi-scooterekhez igazodva motorosruha-kollekcióját is kib?vítette a BMW Motorrad a városi mobilitást szolgáló izgalmas termékekkel (pl. AirFlow 2 sisak, Urban kabát,

ugrás fel