Loris Capirossi brnói gy?zelme minden bizonnyal részévé válik a motorsport történelmének. Egyrészt tanári módon seperte be idei második gy?zelmét az olasz, ritkán látni ilyen nagy el?ny? sikert. De Capirex egy rekordot is felállított a Cseh Nagydíj megnyerésével: pontosan tizenhat év és tizenöt nap telt el ugyanis azóta, hogy pályafutása legels? sikerét jegyezhette az Angol GP-n, a Pileri csapat 125 köbcentis Hondáján. Loris ezzel megdöntötte Angel Nieto korábbi csúcsát (tizenhat év, nyolc nap), és persze simán nyerhet még, akár az els? szeptemberi futamon, Malajziában… mindenesetre már most ? a gyorsasági motoros vb ‘legtartósabb’ gy?ztese.
Capirossi ugyanakkor csattanós választ adott Max Biagginak, aki egy Brno el?tti, a Corriere della Sera napilapnak adott interjúban olyan pilótának nevezte a ducatist, aki egy évben három-négy versenyen képes jól menni. Maga Capirex nagyon boldogan nyilatkozott, mikor szembesítették a csúccsal. ‘Ez borzasztó jó érzés. Lehet, hogy vén trotty vagyok, de biztosíthatok mindenkit, hogy olyan gy?zni akarás van bennem, mint egy gyerekben.’
A Ducatinál közben javában folyik a helyezkedés a következ?, 2007-es szezonra. Capirossi szerz?désének hosszabbításáról tárgyal a csapattal, míg Sete Gibernautól biztosan elköszön az együttes. Marco Melandri és Nicky Hayden neve is szóba került, mint lehetséges vörös pilóta a jöv? évadban a távozó spanyol helyén.
Max Biaggi az internetes hírforrások szalagcímei szerint ‘egyre közelebb van a Ducatihoz’. ? és Capirossi sosem voltak egymás országos cimborái, most is volt egy laza pengeváltás közöttük a nyilatkozatok szintjén. Loris egy brnói helyszíni tudósítónak adott interjúban azt mondta, Biaggi nem versenyezhet vele egy csapatban, nincs rá szükség. ‘Ha a második csapatban megy, ám legyen, de mellettem nincs rá semmi szükség. Nem azért nem akarom, mert túl jó pilóta lenne, én legszívesebben Rossival mennék egy együttesben. Max egy éve csapat nélkül van és az azt megel?z? szezonban sem sziporkázott. Az els? voltam, aki azt mondta, nagy veszteség Max hiánya a világbajnokságból. Tehetséges, de a karaktere furcsa.’
A gyári csapatban tehát kevés az esély Biaggi felbukkanására, legalábbis ha Capirossi marad. A D’Antin együttes viszont a hírek szerint mindenképp motort ajánl az egyéves kényszerpihen? után versenyezni akaró olasznak. A privát együttes felejthet? évet zár 2006-ban, jöv?re azonban a gyári csapatéval azonos m?szaki csomaggal, Bridgestone gumikkal vághatnak neki az esztend?nek.
Legutóbbi hozzászólások