EST. 2002

Catalunya: Stoner, Bautista és Espargaro pole-ban

MotoGP

Már épp kezdték h?teni a pezseg?t, már épp rakták be pirítani a toastot a kaviárhoz a Hondánál, amikor Stoner bedörrentette a Desmosedicit, és a katalán pálya célegyenesén átszeletelve majd’ egy tizeddel elvágta a mézesmadzagot. Persze, szép ez így is az aranyszárnyasoktól, de egy tiszta Honda els? sor, ráadásul a gyáriakkal az élen… legalább olyan szép lett volna, mint Katar márciusban a Yamahának. Legyen az bárki is, nagy elánnal kell majd nekivágni a huszonpár körnek, ha Stonert el akarja kapni; kiegyensúlyozott a srác, ha akarja, kisujjából rázza ki a gyors köröket, hajtja a becsvágy, és tavalyból okulva a Desmónak is fekszik a keresztbecsúszós kigyorsításokkal b?ségesen megt?zdelt pálya.

Fantasztikus továbbra is a Tech3 duó, egyel?re ?k szállítják az eredményeket a Yamahának. Lorenzo szegény ugye a kórházban próbálja összerakatni totálkáros testét, Rossiék pedig eltévedtek a beállítások sötét erdejében. A warmuptól várja a csodát az olasz, a kilencedik rajthely annyira nem érinti szíven: a múltkor a pólból is nagyjából oda esett vissza az els? kanyarokban, a pálya meg legalább annyira az övé, mint a Mugelló. A másik nagy csalódás Capirossi, akit az els? nap után mindenképpen nagyon alacsony szorzókkal kínáltak meg a fogadóirodák: most viszont a 12-ik helyr?l rajtol. A hátsóbb régiókban csak annyi történt, hogy Hopkins is csatlakozott a Ducati-Kawasaki külön kupába. Bár itt már több mint két másodperces hátrányokról beszélünk, egyértelm?, hogy itt is nagyon akarnak a fiúk: Melandri például az utolsó körében hatalmasat bukik az egyik kanyarbemeneten, de West alatt is állandóan mászkál a motor. Pedig nem jó ez így, nem szeretnénk kett?vel kevesebb csapatot a jöv? évi kiírásban.

MotoGP, a rajtrács

1. Casey STONER AUS DUCATI 1’41.186
2. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’41.269
3. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’41.437
4. Randy DE PUNIET FRA HONDA 1’41.571
5. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’41.609
6. James TOSELAND GBR YAMAHA 1’41.820
7. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’42.053
8. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’42.365
9. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’42.427
10. Alex DE ANGELIS RSM HONDA 1’42.580
11. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’42.643
12. Loris CAPIROSSI ITA SUZUKI 1’42.648
13. Toni ELIAS SPA DUCATI 1’42.808
14. John HOPKINS USA KAWASAKI 1’42.819
15. Sylvain GUINTOLI FRA DUCATI 1’43.204
16. Marco MELANDRI ITA DUCATI 1’43.719
17. Anthony WEST AUS KAWASAKI 1’44.558

250, rajtrács

1. Bautista (Aprilia)
2. Debon (Aprilia) +0.131
3. Barbera (Aprilia) +0.426
4. Simoncelli (Gilera) +0.659
5. Pasini (Aprilia) +0.727
6. Faubel (Aprilia) +0.958
7. Takahashi (Honda) +1.032
8. Aoyama (KTM) +1.220
9. Kallio (KTM) +1.316
10. Simon (KTM) +1.485

125

Senki nem szerette volna, hogy az legyen, de sajnos kimondhatjuk, 2008 a technikai gondok éve Talmácsi számára. Visszaemlékezve, hosszú meger?ltetések után talán egy vagy két futam dereng, ahol nem jött el? valamilyen m?szaki probléma, vagy kisebb mal?r a világver?nek tervezett RSA-val. Jó, a többiek viszont nem konzisztensek, de a hátrány egyre duzzad, és rossz beállítások ide, rekordid? alatt cserélünk kuplungot oda, ha tegnap lett volna a futam, bizony a középmez?nyi pozíciókban rajzolta volna Gábor az íveket. Senki nem mondja, hogy ez az ? hibája, de ez tény. Ráadásul itt vagyunk a spanyol arénában, aminek az Espargaro-félék ismerik már minden milliméterét… kemény csata lesz, és bizakodjunk abban, hogy a félresiklott beállításokat még orvosolni tudják a warmupon. Térjünk ki még egy szemhunyásnyit Bradley Smithre. Az angol kölyökre, aki mindig gyors, de aki minden bizonnyal még nem n?tt fel a világbajnoki feladathoz. Az edzés utolsó gyors körében megint lezúzta magát, hordágyon vitték le a pályáról. Értesüléseink szerint komolyabb baja nincs, így fájdalmakkal, de indul a vasárnapi futamon.


Talmácsi Gábor nyilatkozata:
‘Nem vagyok különösebben boldog, f?leg azért, mert nem volt szükség arra a lépésre, amit megtettünk – ráadásul rossz irányba. Természetesen mindenki
jót akart, kipróbáltunk egy új hátsó gátlót, de nem váltotta be a hozzá
f?zött reményeket. A második sorból indulok, ami nem rossz, f?leg azért,
mert a mugellóihoz hasonlóan ez a pálya is összehozza a mez?nyt, vagyis
megint népes élbolyra számíthatunk. Nagyon bánt ez a mostani eredmény,
úgyhogy szeretnék mindenképpen a dobogón végezni a vasárnapi versenyen.’

125, rajtrács

1. Espargaro (Derbi)
2. di Meglio (Derbi) +0.139
3. Terol (Aprilia) +0.183
4. Redding (Aprilia) +0.544
5. Corsi (Aprilia) +0.808
6. Gadea (Aprilia) +0.842
7. Talmacsi (Aprilia) +0.879
8. Smith (Aprilia) +0.882
9. Iannone (Aprilia) +0.943
10. Olive (Derbi) +0.961

ugrás fel