EST. 2002

CFMoto: másolni csak pontosan, szépen…

‘Kína a világ leg?sibb folyamatos civilizációja, amely már az ókorban önálló kulturális egységet alkotott, és igen fejlettnek számított. Számos, Európában csak jóval kés?bb megismert találmány (irányt?, papír, nyomtatás, puskapor, porcelán, selyem) már az ókorban ismert volt Kínában.’ Ezt lehet olvasni a Wikipédián az 1,3-1,4 milliárd f?s népességet számláló ország szócikkében. Ez a rejtelmes és csodálatos ország nem véletlenül válhatott a világ vezet? gazdasági hatalmává – mert bár egyes kommentárok szerint Kína bármikor bed?lhet, azt mindenkinek el kell ismernie, hogy globális jelent?séggel bír a kínai ipari termelés. Egy sor tényez? hozzájárult a szárnyaláshoz: alacsony bérköltségek, nagy kapacitás – és meg kell említeni az ügyes másolékonyságot is…

A motorgyártásban valóságos replikákat lehet találni, er?s a gyanú, hogy amit most bemutatunk, az csak a jéghegy csúcsa. A szóban forgó gyártó neve CFMoto, motorkatalógusában négy modell szerepel, egy 250 köbcentis robogó, egy ugyancsak negyedliteres custom-szer?ség, egy 650 köbös túrázó és egy szintén 650-es naked. Vizsgálatunk tárgyát különösen ez utóbbi képezi, a csupasz… 650NK a hivatalos neve, de akár hívhatnák kínai ER-6n-nek is, mert egyszer?en nem lehet nem észrevenni a nyomasztó hasonlóságot a Kawasaki fun bike-jával.

A váz és a leng?villa szinte teljesen ugyanaz az ötlet, mint a 2005-ös akashi modellen, a szögletes vonalak inkább a 2012-es változatra hajaznak, ugyanolyan a féktárcsák profilja, üdít? kivétel a tank, mert az mondjuk inkább shiveres… az igazán érdekes persze inkább a soros kéthengeres, megszólalásig hasonló felépítéssel. A m?szaki adatokra pillantva újabb párhuzamokat fedezhetünk fel: a Kawasaki blokkja 649 köbcenti, a kínai 649,3. Hosszuk 2.100 mm illetve 2.120 mm, a szélesség pontosan megegyezik (760 mm) és a nyeregmagasságban is minimális az eltérés, 785 mm az ER-6n, 795 a CFMoto esetében. Komoly különbséget a tömegben (174 illetve 190 kg), no meg a legnagyobb teljesítményben (72 illetve 60,3 LE, egyaránt 8.500 percenkénti fordulaton) találunk.

A másik, a túrázó – nos, ugyanaz az er?forrás, mint a 650NK-ban, er?sebb a váz és utazós a kivitel, idomok, oldaltáskák… Az eleje a nagy tükrökkel elképeszt?en hasonlít a Triumph Trophy 1200-éra, oldalról Honda Deuville 700, hogy a Hornet 600 kipufogójáról ne is beszéljünk.

ugrás fel