Chris Pfeiffer, a BMW Motorrad versenyz?je megvédte címét a hollandiai Amszterdamban tartott Kaszkad?r Európa-bajnokságon. A háromfordulós versenyen a brazíliai AC Farias második, a spanyol Narcis Roca pedig harmadikként végzett.
Az eredetileg áprilisra tervezett versenyre közel 37 kaszkad?r nevezett be Európából. A BMW Motorrad versenyz?je, Chris Pfeiffer szerint a mez?ny is er?södött az új résztvev?kkel. Chris viszont korábbi térdsérülése miatt majdnem lemondott az indulásról, ugyanis a 36 éves német motoros túl sokat gyakorolta trükkjeit F 800-asán és megsérült a térde.
„A szabadedzésen nem éreztem magam jól felkészültnek, mert a verseny el?tt ki kellett hagynom egy hetet, hogy a térdem rendesen meggyógyuljon” – mondta Chris. „Ami viszont igazán nagy meglepetés volt számomra, az a sok fiatal francia motoros, akik idén t?ntek fel el?ször és érdekes, friss szabadstílusú technikákat mutattak be. Közülük egy át is vette a vezetést az els? kör után, mivel egy 62 méteres stoppie-t csinált. Én a 48 méteremmel a közelében sem jártam ennek”.
A háromfordulós verseny els? fordulója egy három perces freestyle-ból állt, aztán a kötelez? rész következett. Egy rövid gyorsítószakasz utáni stoppie, majd egy 50 méteres egykerekezés – amilyen lassan csak lehet – és végül egy „fánk kör”, egy meghatározott jel körül. A második fordulóban, egy 4 perces freestyle következett, ahol Chris már átvette a vezetetést, és bemutatott egy teljesen új trükköt is: a „switchback donuts”-ot. „Ez egy nagyon nehéz trükk és már régóta gyakoroltam miel?tt megmutattam a közönségnek. Hátrafele ülsz a tankon (az F800-as esetében az airbox-on), ezért elég nehéz közben váltani, de muszáj, mert közben pörgetned kell a hátsó kereket is. Ami viszont különösen nehézzé teszi ezt a trükköt az az, hogy minden hátrafelé történik, de végül is ezzel jutottam tovább” – mondta Chris.
A második kör után a legjobb 12 került a dönt?be, ahol egy 6 perces szabad gyakorlatot mutattak be a versenyz?k. Chris szerencsére ebben a számban hozta aznapi legjobbját, ezzel gy?zte meg végül a bírákat, hogy ? érdemli meg az els? helyet.
„Fantasztikus volt ez a teljesítmény, rendkívül energetikus és hibátlanra sikerült. Az F 800-al kapcsolatban elég sokan érdekl?dtek a néz?k és a versenytársak közül is. Ezzel úgy t?nt, teljesen elfogadták a BMW F 800-at a freestyle motorozás világában. Nagyszer? érzés megnyerni ezt a versenyt és nagyon várom már, hogy fellépjek a BMW rajongók el?tt, a spanyolországi motoros találkozón.
Legutóbbi hozzászólások