Megkezd?dött az idei gyorsasági motoros Alpok-Adria bajnokság, az els? versenynek az olaszországi Adria Raceway adott otthont. Chrobák János az új Ipone Triumph Daytona 675R-jével még az ismerked? fázisban van, de a nyitó hétvégén így is a legeredményesebb magyar volt a 600-as mez?nyben.
Változatos id?járási viszonyok uralkodtak egész hétvégén, ami nem könnyítette meg a versenyz?k dolgát. Jani a pénteki szabadedzésen sajnos csak egyszer tudott felmenni a pályára száraz körülmények között, utána eleredt az es?, és a pálya vizes volt a délután hátralev? részében.
Szombaton két id?mér? edzésre és az els? versenyre került sor. Az Old Timer kategóriák után következett a 600-as mez?ny futama. Jani az el?kel? negyedik helyet szerezte meg a népes nemzetközi mez?nyben a kvalifikációk során, amivel a második sor elejér?l indulhatott a versenyen. A futamon magabiztos motorozással a kategóriájában a harmadik helyen végzett, amivel megszerezte a 2014-es év els? Alpok-Adriás dobogós helyezését.
Vasárnap egy bemelegít? edzés és a második futam volt hátra, ahol a rajtsorrendet szintén a két id?mér?n elért eredmény határozta meg. A futamot sajnálatos módon egy kett?s bukás után a tizenötödik körben piros zászlóval leintették, így a tizennegyedik befejezett kör állása alapján került sor az eredményhirdetésre, ahol Jani a kategóriája ötödik helyén állt.
Jani számára a hétvége végeredménye pozitív, értékes pontokat és sok új tapasztalatot gy?jtött az új motor terén.
A következ? futam három hét múlva, május 24-25-én lesz a Pannóna Ringen, ahol az Alpok-Adria sorozat mellett IMRC bajnoki és Magyar OB futam is lesz, s?t, ezen a hétvégén rendezik meg a kispályás Országos Bajnokság els? fordulóját is ugyanitt.
Chrobák János:
„Nagyon vártam ezt a hétvégét több okból is. El?ször is, hogy erre a hétvégére már az idei új motorommal állhattam rajthoz, illetve az Alpok-Adria mez?nyt most láthattuk, hogy kik is indulnak idén. A motor jól vizsgázott az els? hétvégéjén, bár a beállításokat még nem igazán találtuk meg, illetve még szokni is kell egy kicsit. Még nem állt össze minden tökéletesen. Az id?járás érdekes hétvégét produkált nekünk, de úgy gondolom, a segít?immel jó döntéseket hoztunk, és jól alakult a hétvége összességében. A Triumph Budapestt?l megkaptam az el?z? versenyen használt motort tartalék motornak, így a hétvégén az lett a vizes motor, az új pedig a száraz. Az els? id?mér? félig vizes, félig száraz pályán ment, ahova vizes gumival kellett felmenni. A második id?mér?n pedig már inkább száraz volt a pálya, így azt a döntést hoztuk, hogy a száraz gumival próbálom meg. Jó döntés volt, hiszen a pálya nagyja száraz volt, így ezzel lehetett gyorsabban menni. Az edzés végére ismét elkezdett cseperegni az es?, de ekkor már sikerült megfutnom a negyedik helyre elegend? id?t. A szombati versenyen egy jó rajt után a negyedik helyen mentem, majd a vége el?tt három körrel sikerült feljönnöm a dobogós helyezésre, és ezt meg is tartottam. A vasárnapi bemelegít? edzésen sok dolgot változtattunk a motoron, amit?l érzésre jobb lett a motor. A második versenyre ismét változtattunk még egy kicsit a motoron, amivel javulást már nem értünk el. Egy supersport kategóriás motorral kerültem csatába, többször el?zgettük egymást. Végül ebb?l a csatából nyertesen jöttem ki, de aztán egy dupla bukás után leintették a futamot piros zászlóval. A kategóriám ötödik helyén álltam, így ez lett a végs? helyezésem is. Felh?tlennek nem mondanám az örömöm, de örülök a hétvégi eredményeknek. Azt tudom, hogy ett?l csak jobb lehet a motor, az összeszokás, szóval készülünk a következ? nagy futamra, május 24-25-én a Pannónia Ringre. Köszönöm a támogatást a Triumph Budapestnek, az IPONE motorolajak forgalmazójának, a MarketProg Kft-nek, a Colony Cool Kft-nek, Zenith Racing (Öhlins)-nek, Greksa Attilának és Horváth Zolinak, hogy belefoghattam az Alpok Adria sorozatba.”
Legutóbbi hozzászólások