Élete nagy álma valósul meg az idei szezonban Chrobák Jánosnak. A Schmidt Racing Team magyar versenyz?je ugyanis eredményekben gazdag pályafutása során el?ször teljesíthet egy teljes európai szezont a Supersport Világbajnokságon. Az eddigi két futamon ugyan nem szerzett még pontot, ám ezúttal olyan pályán rendezik a következ? viadalt, ahol korábban már versenyzett, így nem kizárt, hogy végre megtörik a jég, és odaér a legjobb tizenöt pilóta közé.
Az interjút a csapata készítette Janival.
– Úgy t?nik, 2016 komoly mérföldk? az eddigi pályafutásodban.
– Azt hiszem, ez még nem is fejezi ki azt, amit érzek. Nagyon örülök, hogy a sikeres tavalyi év után, amikor is megnyertem az Alpok Adria Bajnokság Supersport kategóriájának bajnoki címét és megszereztem életem els? vb-pontját, idén sikerül a Supersport Világbajnokság európai futamain rajthoz állnom, az úgynevezett Supersport Európa Kupán. Régi álmom, hogy világbajnokságon versenyezhessek, ami most végre megadatott, és a Paksi AMSE igazolt motorosaként a Schmidt Racing csapattal vágtunk neki a szezonnak, egy MV Agusta nyergében.
– A 2016-os aragoni premiereden mintha küszködtél volna a motorral.
– Az els? európai állomás a spanyolországi Aragon volt, ami több szempontból is premiernek számított, ugyanis eddig még sosem mentem a spanyol pályán, ráadásul a motorommal is itt, a szabadedzéseken kellett összeszoknom, hiszen nem volt lehet?ségem el?tte tesztelni. Erre még az id?mér? is ráment, de összességében végül jól sikerült teljesítenem, és a mez?ny végér?l a versenyen a 17. helyig sikerült el?retörnöm, ami az Európa Kupa értékelésében a negyedik helyet jelentette.
– A motorversenyzés Mekkájának tartott Assenben az id?járás is jelent?sen hátráltatta a versenyzést. Hogyan lehet ilyen gyorsan alkalmazkodni ahhoz, hogy egyszer süt a nap, de hideg van, utána esik az es?, majd jön egy jéggel tarkított zivatar?
– A második európai állomás Assen volt, ami számomra az id?járási gondokon kívül ismét egy új pályát jelentett. Egy biztos, úgy éreztük magunkat, mintha három nap alatt három évszak vonult volna el a pálya felett. Pénteken vizes pályán tanultam meg az aszfaltcsíkot, szombaton szárazon futottuk az id?mér?t, majd vasárnap szárazon indult a verseny, de a felénél jéges? miatt félbeszakították a futamot, majd es?s futamként fejeztük be az újraindítás után. Úgy gondolom, egész jól sikerült alkalmazkodnom a körülményekhez, és nagyon sokat tanult ebb?l a hétvégéb?l a csapat is.
– Az id?járásnak volt köszönhet?, hogy megint elmaradt a pontszerzés?
– Kétségtelen tény, hogy ez is belejátszott, de ha ?szinte akarok lenni, akkor a verseny szünetében a megváltozott körülmények között nem sikerült mindent pontosan átállítani a motoron, így az újraindított versenyen a 21. helyen sikerült célba érnem, ami az európai értékelésben az 5. helyre volt elég.
– De legalább végigmentél mindkét futamon, gy?jthetted a kilométereket. Ráadásul a most következ? hétvégén a pályaismeret már nem lesz probléma.
– Így van, hiszen a következ? versenyhétvégét Olaszországban, a legendás imolai pályán rendezik, ami végre valahára nem ismeretlen terep lesz a számomra. Három éve jártam már ott, akkor egész jól éreztem magam a motoron, az aszfalt vonalvezetése szimpatikus volt. Túl sokat nem tudtam akkor sem menni rajta, tehát nincs a kisujjamban a pálya rajza, de talán nem akkora hátránnyal vágok neki a mez?nyhöz képest, mint az eddigi két futamon. Bízom benne, hogy a motor jól fog m?ködni, és minden rendben lesz. Ha végre egyszer nem kell másra, csak a motorozásra figyelnem, akkor végre megszerezhetem idei els? vb-pontjaimat.
Mi szurkolunk, hajrá Jani!
Forrás: Schmidt Racing Média
Legutóbbi hozzászólások