Forrás: Triumph Budapest
Tavalyi mostoha évét követ?en 2014-ben új tervekkel és új motorral lép pályára 2012 egyik legeredményesebb magyar motorversenyz?je. Miután tavalyel?tt a magyar gyorsasági-, és az Alpo-Adria Superstock600-as bajnoki címet is bezsebelte, Chrobák ismer?s, #119-es rajtszámát egy Triumph Daytona idomain láthatjuk viszont az idén a versenypályákon. A Triumph Budapest f?támogatásával egy vadonatúj Daytona 675R nyergében veszi célba a dobogókat, illetve remélhet?leg a bajnoki címeket, Jani.
Hazánk egyik leggyorsabb hatszázas versenyz?je korábban már többször bizonyította karrierje és versenyei során, hogy szereti a kihívásokat és minden lehet?ségéb?l a maximumot igyekszik kihozni, ezzel a mentalitással hamar be is illeszkedett a magyar Triumph családba. A Triumph Budapest büszkén üdvözli köreiben új versenyz?jét!
Miért pont a Triumph, Jani?
Chrobák János: Év elején egy beszélgetés alkalmával ismerkedtem meg a Triumph Budapest vezet?jével, aki felvetette a kérdést, vajon mit tudnék kezdeni egy Daytona 675R-el a pályán? Roppant egyszer?en azt válaszoltam, próbáljuk ki! Innent?l beszélgetések, egyeztetések követték egymást, míg végül sikerült közös nevez?re jutnunk, s így az idei évben egy új háromhengeres paripa fog fáradhatatlanul cipelni a hátán.
Chrobák és a még bedobozolt új játékszer: Triumph Daytona 675R
Mit tudsz a motorról? Esetleg vannak tapasztalataid vele?
– Túlzottan nem ismerem a Daytonát, eddig összesen kétszer volt alkalmam kipróbálni a típust, egyszer három, másodszor pedig öt kör erejéig. Ez elég kevés id?, hogy megszokjam és véleményt mondjak róla, de alapjaiban egy nagyon kellemes, roppant keskeny és nyomatékos motornak ismertem meg. Az új, 2013-as R-es változaton már gyárilag rengeteg olyan extra van fent, ami egy jó pályamotorhoz elengedhetetlen, ezért biztos vagyok benne, hogy nem fog csalódást okozni a Triumph. Gyorsan tudok alkalmazkodni az új dolgokhoz, a jóhoz pedig amúgy is könnyen hozzá lehet szokni.
Akkor teljesen ismeretlenül vágsz neki a feladatnak?
– Tavaly el?tti versenyeimen többször is összeakadtam egy külföldi Daytona-pilótával, meg ahogy említettem, néhány kört már magam is mentem Triumph-fal, ezért teljesen természetesen nem ismeretlen a motor. A 675-össel nagyon jól ment a külföldi srác, akkori Yamahámat er?ben is mindenhol verte. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz az én motorom, szerintem a sz?k, technikásabb pályákon mindenképpen el?nyben leszek, hogy a hosszú, gyors pályákon milyen lesz, az még kérdés.
Isten hozott a Triumph-családban, János!
(H?v?s Krisztián nyújtja át az átalakításra váró versenymotort)
Milyen versenyeken láthatunk az idén?
– Kit?zött célom az IMRC (International Motorcycle Racing Cup) nemzetközi bajnokság, illetve a magyar bajnokság, majd ha marad még rá „energia”, akkor az Alpok-Adria sorozatot is szeretném végigcsinálni, és ezzel kvalifikációt szerezni az év végi spanyol, UEM Európa bajnoki futamra. Az utóbbit nem beleértve ez minimum kilenc versenyhétvégét jelent a szezonban – már alig várom, hogy mehessünk!
Mivel készülsz a szezonra? Mikor láthatunk el?ször?
– A téli hónapok munkával telnek, motorozni sajnos nincs lehet?ségem. Ilyenkor „csak” fejben edzek, illetve amennyire id?m engedi, a fizikai er?nlétem próbálom karbantartani. Triumph-színekben az els? hivatalos megjelenésem a már hagyományosnak mondható Autó, Motor és Tuning Show lesz március második felében. A versenymotorral együtt megtaláltok majd a Triumph Budapest standján, ahol mindenkit sok szeretettel várunk!
A 2014-es szezon április 12-13-ával indul a magyar bajnokságindító fordulóval a Slovakia Ringen, az els? hazai futamra május 23-25-én, a Pannónia-ringen kerül sor. János, találkozunk a díjátadókon!
Legutóbbi hozzászólások