Megérkeztek a CR&S gyártó-manufaktúra korábban már beharangozott prémiumcsupaszának hivatalos fotóhalmaza. Az els? támadást a ‘Vun’ modellel (jelentése milánói tájszólásban: ‘Egy’) még 2004-ben intézte a CR&S a motoros világ felé, az egy egyedülállónak egyedülálló, de viszonylag nehezen emészthet? egyhengeres volt. A ‘Duu’ (annyit tesz: kett?) természetesen kéthengeres, de filozófiájában h? marad az eddigiekhez.
Kezdjük mindjárt az árával: a Duu modell ellenértéke 20 ezer euró körül lesz, ezt az alapváltozatra tessék érteni, amelyet számos világi hívsággal tehetünk még drágábbá. Ez sok is, meg nem is: kevesebbe kerül, mint egy VMax, vagy mint Fat Boy, és persze rengeteg dolog van még, amire emberek több pénzt költenek. Érdemes azért elmerengeni ezen egy percig, és számba venni, ha mást nem is, az építéshez felhasználandó alumínium-mennyiséget, a fajlagosan igen magas fejlesztési és egyéb költségeket és a teljesen manufakturális kivitelezést, ami legalább annyira kifinomult és gondos, mint a nagyszériás motoroké. Szóval: így is lehet.
A Duu-ról szeptemberben volt szerencsénk megmutatni az els? fotosoppokat, ma pedig, pár nappal az Eicma nyitánya el?tt – ahol a gép ott lesz teljes valójában, hazai pályán – itt vannak a gyári képek. Ezeket megéri nagyban végigmustrálni, hogy meggy?z?dhessünk a kismillió rafinált részletr?l, ami meghatározza a motorkerékpár karakterét, igazi kézm?vesremekké, m?alkotássá nemesítve azt.
A Duu még az annak idején, öt éve debütált Vun-nál is radikálisabb. Az egyhengerest amúgy az elmúlt id?szakban is gyártogatták, h?en a szlogenhez, mely így hangzik: ‘motorok, motorosoktól.’ Roberto Crepaldi elszántságához, szenvedélyéhez és hozzáértéséhez kétség sem fér. Teljesen más utat jár, mint amit az ipar és a világ, teljesen mást csinál, mint amit a piac vagy a küls? körülmények diktálnának.
Crepaldi nevéhez f?z?dik többek között a Wakan motorok Olaszországba történ? importálása, ami nem nevezhet? kimondottan egy sikertörténetnek, hiszen az efféle járgányok az import?rnek általában sokkal jobban tetszenek, mint a közönségnek. A részben Hot-Rod-szer?, részben buellisztikus, nagyköbcentis amerikai gépházzal (S&S blokk) és európai stílusú, ultrakönny? futóm?vel rendelkez? vasak annyira megihlették Crepaldit, hogy a koncepciót továbbf?zve nem kellett sok, hogy készre álmodja saját kéthengeresét.
Csakhogy a koncepció a Duu esetében méginkább széls?séges. Az er?forrás valami b?dületes (az S&S szállítja ezt is, az X Wedge lökettérfogata 1.916 köbcenti), a futóm?re finom eufemizmus az ‘agilis’ kifejezés, a rászerelt elemek sehol hiányoznak (olyannyira, hogy a benzintankot például egy puritán alumínium ‘cs?’ helyettesíti, azt sajnos nem sikerül kideríteni az eddigi közlésekb?l, hogy szerkezeti funkciót is betölt-e avagy sem: talán majd Milánóban signor Crepaldi megsúgja nekünk.
Ez is az Erik Buell-i elképzelés továbbgondolása (lötyi a vázban, kipufogó a blokk alatt), a dizájn viszont sokkal érettebb, anélkül, hogy szegény Erikéket savazni állna szándékunkban. Ez valami sokkoló, valami egészen extrém – abszolút értékben is, hát még ha hozzátesszük, hogy az egész motor házi készítés, az els? ceruzavonástól az utolsó csavar beillesztéssig. A Túlzások Klubja minden bizonnyal tárt karokkal fogadja az új tagjelöltet, amelynek szégyenkeznie egy pillanatig sem kell a VMax, az MT-01, a Night Rod és a többi prominens társaságában. Mi több, a konkurenciának van oka összerezzenni, hiszen a kézm?vesipar bája behozhatatlan el?nyt jelent a kis CR&S javára.
Az Euro-3-as motorról nem közöltek sem nyomaték-, sem teljesítmény-adatot, hiszen Crepaldi úr szerint ezek a számok egyáltalán nem lényegesek, hogy az ember fanatizálja a közönséget. Igaza lehet, bár a kíváncsiság kisördöge azért itt motoszkál… mindegy. Az 56° 25’-es hengerszöggel rendelkez? majd’ kétezres ‘triple cam’ biztosan nem egy elveszett darab nyútonméterek tekintetében.
A nevében szerepl? kettes szám végigkíséri az egész munkát: a CR&S második motorja, kéthengeres, kétezer köbös, kérésre kétszemélyesre gyártják és az Eicma kettes pavilonjában állítják ki. Személyre szabhatóságának csak a fantázia, a fizika törvényei, a hatályos közlekedési szabályozások és a pénztárca szab határt. Kett? egyforma nem lesz bel?le, annyi szent. Egyszerre mindig csak egy motort építenek, rendelést már most is lehet leadni, de az átadásokra csak 2011-t?l kerül sor. Mit is tehetnénk hozz? Sok sikert, és jöjjön a Tri!
Legutóbbi hozzászólások