Az ötlet megálmodói és majdani kivitelez?i egyt?l egyig
  Milánó városából származnak, a ‘Vun’ pedig annyit tesz a helyi dialektusban:
  ‘egy’. Egy, úgymint egy henger.
A Vun úgy gurult be a müncheni motorkiállítás globalizált csarnokába, mintha
  a legtermészetesebb dolog volna egy házi készítés? kétkerek? felbukkanása
  ilyen nyilvános fórumon. A márka tulajdonosai tudják, mit csinálnak: Giorgio Sarti, Roberto
  Crepaldi és Giovanni Cabassi, szakmájukban mindhárman névnek számítanak.
Egy végtelenül könny?, agilis, er?s motort követtek el, mondják. Nyilvánvalóan
  az újítás, az eredetiség, az egyediségre törekvés mottójával. Bár a Vun
  nem magányos harcos: elég csak pár standdal odébb ballagni, és látni, hogy a
  Borile ugyanebb?l a kenyérb?l él. Ahogy több fórum olvasói által a müncheni
  Szalon legszebb motorjának megválasztott Bimota DB5 is, amelyben lóer?b?l ugyan
  csak kb. 80 van, ezt azonban a szuperkönny? és hatékony futóm? remekül ellensúlyozza.
  Ezt a ‘visszatérést az egyszer?séghez’ egy kicsit, így vagy úgy minden
  gyár magáévá tette (a scramblerek visszatérése is ezt jelzi).

A blokkot a Rotax szállította (ugyanaz, mint a BMW F 650-é), körülötte pedig
  egy lényegretör? futóm?: acélváz és acélvilla, amely egy lengéscsillapítót
  mozgat, a cantilever-séma alapján. A kerekeknek inkább nosztalgikus, míg
  a ‘Braking’ margaréta-tárcsáknak meglehet?sen modern beütése van.
  A kipufogó Buell-stílusú egy nagy, motor alatti kivezetéssel.
A kipufogónak és az airbox-nak köszönhet?en az egyhengeres legnagyobb teljesítménye
  eléri az 55 LE-t. Természetesen ehhez hozzátartozik, hogy a Vun nincs éppenséggel
  túlcicomázva: összesen 135 kg-ot nyom, megtankolva. Ha pedig hihetünk a hivatalos
  közléseknek, akkor a járm? tömegelosztása olyan, mint egy 250 köbcentis GP-versenymotoré.
  A koncepció tehát: minden alkalommal szórakoztató és mindenki által könnyen
  kezelhet? motort alkotni. Hogy bejön-e? A gyártók hisznek benne (s?t abban is,
  hogy Vun után Dü és Tri is lesz), a többi a jöv? zenéje.

A Vun ára megközelít?leg 9.500 euró lesz, száz darabot készítenek bel?le
  évente.






Legutóbbi hozzászólások