EST. 2002

Crutchlow nem kap gyári motort a Yamahától…

A szinte mindig jól értesült brit MCN magazin úgy tudja, a Yamaha nem fog gyári támogatást adni Cal Crutchlow részére 2013-ban, ha a pilóta jelenlegi csapatánál, a Tech 3-nál is marad. A dolog úgy történhetett, hogy Crutchlow közölte a csapatf?nök Hervé Poncharallal a számára elképzelhet? optimális forgatókönyvet. Eszerint maradna jelenlegi együttesénél, de gyári motorral versenyezne, a Factory specifikációjú YZR-M1-gyel. Ezt azonban Lin Jarvis a Yamaha részér?l máris elvetette.

‘Mi mindig azt vallottuk, hogy a gyári csapat prioritást élvez a fejlesztés terén’ – mondotta Poncharal. ‘Természetesen megértem, hogy ez így van, és hogy amikor csak tudnak, ellátják a a gyári alakulatot az evolúciós alkatrészekkel. Ezzel együtt nem szeretnének belemenni egy olyan szerz?désbe, ami arra kötelezné ?ket, hogy minden fejlesztést mindenkinek, egyazon id?ben ki kéne adniuk. Eddig ez volt a Yamaha filozófiája, amit én megértek-‘

Ugyancsak az MCN értesülése, hogy a Yamaha ilyetén válaszát követ?en a huszonhat éves brit motoros máris megkezdte a tárgyalásokat a Ducatival – amely iránt már korábban is mutatott érdekl?dést. Crutchlow óriási silverstone-i teljesítménye (utolsóként elrajtolva hatodiknak intették le) okán újabb támogatókat szerzett Bologna vonzáskörzetében.

Vittoriano Guareschi a Ducati MotoGP részér?l cseppet sem titkolózik: ‘Valóban tárgyalunk Callal. Gyors és agresszív pilóta, aki azt hiszem, jól menne a mi motorunkkal. De jelenleg a Yamahánál van, és figyelemmel kísérik pályáját: nem lesz könny? megszerezni, ahogy a Yamahának sem lesz könny? egy olyan képesség? versenyz?t igazolnia, mint amilyen ?.’

Maga Crutchlow egyel?re diplomatikusan nyilatkozik, érthet? módon: ‘El?ször is szeretnék a Yamahával maradni, még úgy is, hogy nem tudom, azt akarják-e, hogy maradjak a Tech 3 csapatban vagy átmenjek a gyárihoz. Ha ez a döntés az enyém lenne, gyári versenyz? lennék, de Tech3-színekben. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy elég valószer?tlen elképzelés. Jól érzem magam a Yamahánál, mindegy, miként alakul, de szeretném megkapni azt a támogatást, ami a gyári pilótáknak jár. Aztán meglátuk…’

ugrás fel