EST. 2002

CustomBike: Hard Ass

A gy?rött cilinderes, szakállas bankár karikatúrájával fémjelzett csapat, a DYNAMIC CHOPPERS munkái között mazsolázgatva bukkantunk erre a gyöngyszemre. A Las Vegas-i székhely? cég kisszériában készít saját tervezés? choppereket és kitt bike-okat. Néha talán csak a reklám kedvéért, vagy hogy egy új irányvonalat útjára bocsássanak, készítenek egy ilyen gyöngyszemet is.

Paul Steward és Mike Petersen, a DYNAMIC CHOPPERS két vezére általában ragaszkodik a west-coast stílushoz, bár néha tesz némi kirándulást a bobberek felé. Minden munkájuk karcsú, hosszúvillás chopper, sima csillogó, letisztult formákkal. Persze Las Vegas gy?jti a hasonló ízlésvilágú, kisebb-nagyobb épít?ket, de Paulnak és Mike-nak mégis sikerült komoly elismertségre szert tenniük a munkáikkal. Vegas-ban a sok gazdag turistának nem is olyan nehéz eladni egy olyan motort, aminek a kereke egy rulett kerékre hasonlít. De a viccet félretéve, motorkészít?i manufaktúra engedélyük van, és ezt nem lehet pénzért megvenni.

2004 végén megkereste a céget John és Corina Fehrenz, hogy szeretnének építtetni egy egyedi choppert, ami magán viseli a DYNAMIC CHOPPERS stílusjegyeit, mégis jól láthatóan kiemelkedjen a kitt bike-ok sorából. Paul-ék kaptak az alkalmon. Már úgyis a kezükben volt néhány új fejlesztés? alkatrész, amit szerettek volna beépíteni valamelyik motorjukba. És, mivel közeledett az EASYRAIDERS San Diego-i show-ja, úgy döntöttek, hogy megépítik Johnnak és Corinának a kért motorjukat. Teljesen egyedi vázat akartak az alapoknak, ezért a velük jó kapcsolatban álló INDEPENDENT CYCLES cég „kemény élet” elnevezés? vázára esett a választás. Mint a neve is sugallja, els?sorban búcsút kell venni a hátsó rugóstagtól. Amit persze a környékbeli utak biliárdasztal min?sége nem is indokol.

Hosszú, gerinces, kétcsöves vázmegoldás, nagyon is sajátságos hátsókerék vezetéssel. A motorhoz választott blokk is csak a legjobb lehet. 124 cu-inch-es Totale Performance er?m? polírozott kivitelben. Az er? és a tartósság szimbóluma. Mikuni karburátorral és dupla Open’ légsz?r?vel. A HI-TECH motorhoz hasonló kvalitású váltót kerestek. A BAKER cég akkoriban jelentetett meg egy olyan 6 sebességes váltót, ami jobboldali hajtású, hidraulikus kuplunghengere van és a végáttétel kis lánckereke alatt van egy tárcsafék rendszer. Kompakt, szép formájú megoldás.

A Fehrenz család külön kérése volt, hogy a motor a lehet? legletisztultabb formájú legyen visszafogott szín? festéssel. A barnából a feketébe hajló árnyalatokat szerették volna a motorra, amikor felmerült az els? probléma. Örök visszatér?. Az olajtartály. Az INDEPENDENT vázát az hangsúlyozza legjobban, ha a váltó mögötti tér üres marad, ezért a tervek szerint a tartályt a blokk alá tervezték. Ha a tartály színe megegyezik a blokkéval, akkor elüt a váztól. Ha pedig a váz színére festik, akkor a blokkal alkot kontrasztot, ezért a váz alsó felét ezüstösre festették a tartállyal együtt, így csak többszöri keresgéléssel lehet rábukkanni a tartályra. Sokszor kell mérlegelni hasonló elhelyezéseket, de nem árt néha figyelembe venni a végeredmény hatását.Néhány Harley patkó alakú olajtartálya rejti az akkumulátort. Nem az igazi megoldás, mert a motorolaj h?jét?l az akku élettartama a töredékére csökken. A blokk alatti részen pedig, még kell? h?sít? menetszél is éri a tartályt.

A váz nyújtott formájának ívét az els? villa kezdi meg, ezért Paul-ék egy hosszú fekete, Phantom villát alkalmaztak. A teleszkóp lapos szöge miatt általában, bármilyen finom gyártmány is, nehézkesen m?ködik a nagy feltapadó felületek miatt, ezért a csúszó alkatrészeket titán-nitrit kezelésnek vetették alá. Ett?l a csúszószárak könnyebben járnak, és nem utolsósorban sötét, szürkésbarna színt kaptak. A kerekek kiválasztása volt talán a legegyszer?bb. Közel Vegas-hoz mi pörögne szívderít?bben, mint a rulett kerék. A BILET SMOOTH kerekek design-ja felfedezhet? néhány, másik motorjukon is. Miután a motor szerkezete összeállt, a saját lemezmunkájukkal adtak neki végleges formát. Az els? villa-tank-nyereg-hátsósárvéd? vonal egy ívet képez. A fényezéssel sikerült hangsúlyozni és a blokk fémszíneit?l elhatárolni ezt az ívet.

Desszertként Mr. Petersen kitalált egy fantasztikus fémkeretes nyerget a motorra. Figyelembevéve a tényt, hogy hölgy is van a “csapatban”, a nyereg hátsó részét két pneumatikus rugózó egységre ültette. A Harleys rend?rök, a maguk korában imádták ezt a megoldást. Az egész motor harmóniát sugároz. Az els? féktárcsa a sötét közegében, mintha tükörképe lenne a hátsó lánckeréknek. A teljesen rejtett vezetékelés, az enyhe nyomásra el?ugró tanksapka, mind-mind az igényes tervezés része. Mégis van egy részlet a motoron, amir?l az jut eszembe, mintha egy neves karikaturista rajzába valaki belefirkantott volna. A kipufogó íve. Lehet, hogy egy ilyen „m?”-nél ez csak sz?rszálhasogatás, de ha egyszer kilóg az összképb?l?! Mindenesetre Diegóban BEST IN SHOW díjjal jutalmazták, és még az évben megnyerte a LEGEND TOP 50’ kategória els? helyét! Azért csak tudnak valamit!

Szöveg: CustomBike Magazin

HARD ASS – TECHNIKAI ADATOK:

TULAJDONOS: John & Corina Fehrenz
ÉPÍTŐ: DYNAMIC CHOPPERS Paul Steward & Mike Petersen
KÉSZÜLT: 2005
ÉPÍTÉSI IDŐ: 6 hónap
VÁZ: INDEPENDENT CYCLES HARDLIFE
MOTOR: T.P.124CI
VÁLTÓ: 05’6sebességes BAKER
KUPLUNG: RIVERA
RUGÓZÁS: Elöl: PHANTOM villa
                     Hátul: RIGID rugóstag
KEREKEK: Elöl: RMD BILLET/SMOOTH 21X3.5
                     Hátul: RMD BILLET/SMOOTH 18X10.5
LEMEZMUNKA: DYNAMICK CHOPPERS
FESTÉS: JOEL STEVENSON
OLAJTARTÁLY: INDEPENDENT CYCLES

EREDMÉNYEK:

The Legend Top 50: 2005- első hely,

EASYRAIDERS: 2005 San Diego Best In Show

 

ugrás fel