Szöveg: motorinfo.hu – Fotó: DPPI, KTM
Marc Coma hosszú ideig emlékezni fog a 29. Dakar-rali 13. szakaszára: hatalmas előnnyel, majdnem egy egész órával vezetett a második helyezett Cyril Despres előtt, tulajdonképpen biztonsági motorozással is megvédte volna "bajnoki címét", ezzel csatlakozott volna Neveu, Peterhansel, Sainct és Meoni alkotta illusztris csoporthoz, akik motorosként ismételni tudtak a sivatagi viadalon – ha éppen az a volna ott nem volna.
|
Bekövetkezett ugyanis az idei Dakar legnagyobb drámája: Coma előbb eltévedt, majd egy nagyot esett, sérülési miatt nem tudta folytatni a küzdelmet. A balesettel kapcsolatban ellentmondásos hírek kaptak szárnyra. Egyes források arról számoltak be, hogy a fejsérülést szenvedett Coma az esés következtében az eszméletét is elvesztette, a viadal hivatalos honlapja azonban ennek épp az ellenkezőjét állítja. A dakar.com értesülései szerint Coma az 57. kilométernél esett el motorjával, fejével pedig eltalált egy fát. A Dakar ismét bebizonyította a motorsportban gyakran hajtogatott közhelyet, miszerint addig senki nem mehet biztosra, míg azt a bizonyos kockás zászlót meg nem lengetik előtte.
|
Az üldöző Despres egy csapásra üldözötté vált, a Kayes és Tambacounda közötti 458 km-es szakaszon nem volt nála gyorsabb motoros, 3 perc 49 másodpercet vert a második helyen célba érkező dél-afrikai Classenra, az amerikai Blais végzett a harmadik pozícióban, Coma drámájának köszönhetően az összetettben is a bronzérmes helyen áll. A francia Thierry Bethys – őt elsősorban szuperkrossz versenyekről ismerhetjük – a Honda legjobb eredményét érte el az idei Dakaron negyedik helyezésével.
Az egyetlen talpon maradt magyar motoros, Kátai Péter ma a 28. lett, összetettben továbbra is a 23. pozícióban áll. Sokszoros enduró-bajnokunk már eddig is várakozáson felül teljesít, ha a legjobb húszba verekedné magát az maga lenne a magyar csoda.
A mezőny két nap múlva érkezik Szenegál fővárosába, Dakarba.
Az összetett állása 13 szakasz után
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
forrás: dakar.com
|
Legutóbbi hozzászólások