A Dakar-mítosz 27 esztendeje folyamatosan él, és 2005 Újévének napján is elrajtol.
Ezúttal Barcelonából, hogy Marokkó, Nyugat-Szahara, Mauritánia (sivatag) és
Mali (trópusi es?erd?) érintésével megérkezzen Szenegál f?városába, összességében
tizenhat nap után.
Több mint negyed százados története során a Dakar nem kevés változáson ment
át. Módosult a versenykiírás, az útvonal, nem is beszélve a technikáról. A jöv?
évi rali is jelent?s újításokkal veszi kezdetét, amelyeknek célja az afrikai
maraton lelkét adó privát versenyz?k jelenlétének hangsúlyozása és favorizálása.
1995-96-ban és 1999-ben is Spanyolországból indult a Dakar-rali. Katalónia
f?városában még élnek az 1987-es és 89-es emlékek is, mikor Gaudí városában
egymillió fölötti tömeg üdvözölte az áthaladó mez?nyt.
A 2005-ös kiírás leglényegesebb változásai a következ?k lesznek. El?ször
is külön összetett versenyük lesz a quadoknak, másodszor három külön kategóriába
sorolják az induló motorokat: 0-250 kcm, 251-450kcm illetve 450 kcm feletti.
A szervez?k törekvése az, hogy a 450-es járgányok kerüljenek rivaldafénybe.
Ami a költségeket illeti, említést érdemel az az elgondolás, amely a privát
pilóták számára kívánja megkönnyíteni a nevezést. A nevezési díj biztosan
nem lesz drágább a 2004-esnél, ezenkívül különböz? kedvezmények is igényelhet?k.
Az els? ízben indulók számára pénzdíjazást t?znek ki, az összességében legsportszer?bb
és leginkább a fair play szellemében viselked? versenyz? pedig a Total és az
Elf által közösen támogatott trófeát kapja meg.
Legutóbbi hozzászólások