Ez már Afrika! No nem a mesebeli, hanem a k?kemény fajtából. Nadortól 648 kilométert kellett megtennie a mez?nynek, hogy elérjenek Er Rachidiáig. 252 kilométeren a stopperrel is meg kellett küzdenie a résztvev?knek.
Az Európában tapasztalt Yamaha-fölény egy szempillantás alatt semmisült meg: az összetett éllovasa, a második szakaszon diadalmaskodó Helder Rodrigues Yamaháján elektronikus kábelt kellett cserélni közvetlenül a rajt el?tt – a 32 esztend?s portugál küzdött is a navigációval egész nap (nem tudta megfelel?en görgetni itinerét), egyb?l visszaesett a 6 helyre az összetettben. Rosszabbul járt honfi- és márkatársa, az els? szakasz gy?ztese Ruben Faria. A második helyr?l volt kénytelen feladni a viadalt motorja meghibásodása miatt.
|
A 2005-ös bajnok a francia Cyril Despres is hadilábon állt Fortunával ezen a napon: a tavalyi ezüstérmesnek a váltója mondta fel a szolgálatot – a szelektív szakasz nagy részét és a 191 kilométeres összeköt? szakaszt egyes sebességi fokozatban kellett teljesítenie. Az eredmény majd fél perces hátrány, valamint hat pozíció veszteség – a 16. helyen hajthatja álomra a fejét a francia.
Marc Comának és Isidre Esteve Pujolnak semmilyen problémája nem akadt a tegnapi napon. El?bbi a szakaszt nyerte meg, utóbbi az összetettet vezeti, de el?nye csupán 26 szekundum a címvéd?vel szemben. Villant az amerikai Chris Blais. Az európában csak szenved? amerikai a második helyen fejezte be a napot Red Bull KTM-jével, Pujol el?tt.
|
Felemás napon van túl a magyar egység. Kátai Péter varázsol Afrikában: a gyári men?kkel telet?zdelt mez?nyben a 42. helyen érkezett célba egy szerinte visszafogott motorozással. Sokszoros enduró-bajnokunk hátránya kicsivel több, mint 37 perc volt az éllovassal szemben, ami az összetett 44. helyét eredményezte a Szalay Dakar Team motorosának, úgy, hogy az els? ellen?rz? ponton négy percet veszített menetlevele keresésével. Dési János kezd belerázódni a Dakarba. Az újonc a 96. helyr?l a 76.-ra jött fel az összetettben Varga Ákos tavalyi motorjával, 1 óra 42 perc hátrányt jelent ez az összesítésben.
|
Hermann Henriknek azonban elege lett a Dakarból. A távot ugyan teljesítette a 150. helyen, de az agresszív módon el?z? autósok miatt visszavonulót fújt a Dakar teljesítésével harmadszor próbálkozó motoros. Az egyik autós oly agresszivitással el?zte honfitársunkat, hogy elveszítette az uralmát a motorja felett, ami egy hatalmas eséshez vezetett. Henriket családja egészben szeretné viszontlátni, ezért úgy döntött, hogy eleget tesz kérésüknek. Legutóbbi információink szerint feladta a viadalt.
Következik a 4. szakasz: D?nék, amerre csak a szem ellát
Íme az els? számú er?nléti lecke. A második marokkói gyorsasági szakasz igen hosszú, és nem utolsó sorban rendkívül változatos. Nem különböz?képp’ a 2007-es Dakartól. Az újdonsült versenyz?k itt válhatnak igazi tanoncokká, mihelyst’ belemerülnek a d?nék világába és els? izgalmaikat átélik. Ezzel párhuzamosan számos Afrikára jellemz? csapdát tapasztalhatnak meg. Er Rachidia – Ouarzazate (Összeköt?: 96 km – Gyorsasági: 405 km – Összeköt?: 178 km, Összesen: 679 km) – forrás: dakar.hu
Képek: KTM, Szalay Dakar Team
A 4. szakasz eredménye
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrás: dakar.com
|
Az összetett állása 4 szakasz után
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forrás: dakar.com
|
Legutóbbi hozzászólások