Hirdetés

Dakar: Harmadik nap

Hirdetés

A mez?ny egyetlen gyári Yamahájával versenyz? francia a második etap
után a harmadikat is megnyerte kétkerék-meghajtású mororjával
.

A Telefonica Dakar-rali szombaton, január harmadik napján teljesítette
a Castellontól Tangerig vezet? szakaszt, az utolsó európai etapot. Mikor
a mez?ny eléri Szenegált, a szombatihoz hasonló homokos strandokon halad végig
az afrikai f?városba érkezés el?tt. "Megcsináltuk" – mondhatják majd
akkor a pilóták. Igaz, ezt mondhatják a harmadik versenynap zárását követ?en
is, valahogy így: "Megcsináltuk az európai szakaszt."

A pénteki nyer? Fretigne duplázott. A mintegy 9 km-es gyorsaságit 6
perc 13 mp alatt teljesítette, ezzel mindenkinél gyorsabb volt, immár másodjára.
Cyril Despres-nek megint csak a második hely jutott, igaz, csak egy másodperc
híja volt. A napi harmadik Givanni Sala is mindössze négy szekundumot
kapott, ami igazán nem sok.

"Nagyon fel vagyok pörögve, és a Rally 660-m is igen rendben
van
. Holnaptól komolyan számolni kell velem" – mondta Sala.
A versenyz?k egyébként hihetetlen izgalommal várják a vasárnapi marokkói szakaszt,
vagyis Afrikát. Francia- és Spanyolország után Fretigne el?nye az összetettben
16 mp Despres, 1 perc 6 mp Sala el?tt.

Az utolsó európai szakaszt Erik Verhoeff negyedik, Esteve Pujol ötödik
helyen zárta. Richard Sainct nyolcadik lett, Fabrizio Meoninak
a tizenötödik pozíció jutott.

A magyar motorosok közül Szilvási Péter a 151., Perepatics
Richárd a 168. helyen zárt.

Perepatics (174.) hátránya Fretigne mögött 23 perc 47 mp, Szilvásié (183.)
28 perc 59 mp.

1 Fretigne – YAMAHA – 06′ 13"
2 Despres – KTM + 00′ 01"
3 Sala – KTM + 00′ 05"
4 Verhoef – KTM + 00′ 10"
5 Esteve Pujol – KTM + 00′ 18"

151 Szilvási – Suzuki + 04′ 21"
168 Perepatics – KTM + 05′ 29"

A negyedik etap: Tanger – Er Rachidia

Vasárnap, január negyedikén összesen 752 km-t teljesít a mez?ny, és
egyáltalán nem lesz egyszer? a mutatvány. Egy gyors 233 km-es összeköt?
után következik a folyamatosan keskenyed?, becsapós, 75 km hosszú gyorsasági
olyan csapdákkal, mint a láthatatlan gödrök vagy az útmenti szakadékok (el?bbibe
az autók legfeljebb belecsúsznak, ami kellemetlen, viszont a motorosok számára
a dolog különösen balesetveszélyes). Az út néhol szinte egészen elt?nik. A holtponton
való átesést egy 444 km-es összeköt? szakasz követ.