A versenyz?k már egyt?l egyig Franciaországban vannak, hiszen három
nap minimum szükséges a kötelez? m?szaki vizsgálatok lebonyolításához.
Harmincnyolc nemzet képviselteti magát a világ legnehezebb tereprali-megmérettetésén
(köztük három újonc: Kolumbia, Guatemala és Litvánia). A legkomolyabb létszámban
a ‘hazaiak’, azaz a franciák indulnak neki a 11052 sivatagi kilóméternek:
a motorosoknál 40, az autósoknál 42, a kamionosoknál 30 százalék a gall pilóták
aránya.
Persze, h?en az elmúlt évekhez, kicsiny hazánk fiai is képviseltetik
magukat: öt autós duó, két motoros és nyolc kísér? kamion.
Legutóbb egyedül Szilvási Péter (Suzuki) indult, mint magyar motoros,
m?szaki okok miatt kellett föladnia a versenyt. 2004-re megduplázódott a hazai
kétkerek?sök létszáma, hiszen Perepatics Richárd személyében magyar Dakar-újoncot
köszönthetünk.
Ami az autósokat illeti, a tavaly a több mint nyolcezer km-es távot
teljesíteni tudó Kiss Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Navara Pick-Up) illetve
Palik László, Darázsi Gábor (Bowler Wildcat) egységek természetesen ott lesznek.
Ahogy a 2000-ben szintúgy célba ér? Szalay Balázs, aki új navigátorral, Bunkoczi
Lászlóval és Chevrolet helyett Opel Fronterával vág neki a távnak. Ami közel
háromezer kilóméterrel hosszabb, mint 2003-ban, a verseny mégis egy nappal rövidebb
ideig tart. Legutóbb nem ért célba a Benyó Miklós, Maurer Péter (Hyundai Terracan),
sem a Liszi László, Rack György (Mitsubishi Pajero) kett?s, ?k újra próbálkoznak.
Az indulók összlétszáma egyébként nagyon magas: 180 motor, 120 autó
és 57 kamion indulhat el a franciaországi Clermont-Ferrandból Újév napján.
A szárazföldi szervízalakulatok létszáma sem csekély: 75 kamionról és 80 kocsiról
van szó.
Legutóbbi hozzászólások