Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Dakar: Viva Chile, Viva Atacama

Dakar: Viva Chile, Viva Atacama

Hirdetés

A technikás, hajt?kanyarokkal t?zdelt szakasz felvetette, majd meg is válaszolta a kérdést: a kisebb 450-es, avagy a nagyobb, de sz?kít?s motorral könnyebb az élet?

A keddi etap a papírforma szerint a könnyebb, kisköbcentis motoroknak kedvezett, erre Mark Comának sikerült elég er?teljesen rácáfolnia a nagy 690-es KTM-mel. A spanyol motoros ismételten megvillantotta kiapadhatatlan vezetéstechnikai tudását, és fittyet hányva a szakasz által dögivel prezentált veszélyekre, félelmetes tempót diktálva bezsebelt egy újabb szakaszgy?zelmet.

Nem így csapattársa Despres, aki csupán hatodik lett: biológiai óráját és agyát valószín?leg biztonsági motorozásra állította be az andorrai színeket képvisel? klasszis, hiszen ? is tisztában volt vele, hogy ez volt az a szakasz, ahol csak nagy nehézségek és kockázatvállalás árán tudta volna növelni el?nyét, de annál könnyebb lett volna sok id?t vesztenie.

A kijelölt útszakaszt ismét rengeteg kisebb, de inkább nagyobb k? borította, melyek szinte a semmib?l teremtek az út kell?s közepén az etapot jellemz? kanyarok után, nem egy motoros kényszerítve ezzel földre a nap folyamán, de szerencsére komoly sérülésr?l nem tudunk.

A Yamahát ül? Fretigne a tegnapel?tti, kilencedik mérten tízperces id?büntetésben részesült, mivel annak ellenére rossz irányból közelítette meg a nap végét jelent? tábort (igen, ez is számít…), hogy a többiek még figyelmeztetni is próbálták. A tegnapi napon éppen ezért kénytelen volt a szokásosnál is többet kockáztatni, igyekezett behozni lemaradását. A kövek közötti hazárdjátéka bejött, második helyen ért célba, mögötte portugál márkatársa Rodrigues végzett, aki ezzel feljött az összetett negyedik helyére szorosan Lopez Contardo mögé.

Az összid?t tekintve jelenleg második helyen álló norvég Ullevalseter ma nem igazan tudott érvényesülni, túl nehezen irányíthatónak jellemezte KTM-ét a kanyarokkal és akadályokkal teli technikás rész után, csupán nyolcadikként ért célba, de az összetett második helyét képes volt megtartani.

Holnap a mez?ny átkel az Andokon, és újra Argentínába érkezik, ahol egy 220 kilométeres speciál várja majd a versenyz?ket.