A Derbi természetesen kiállítja a Mulhacén 659-et is, amellyel leny?gözte
a szeptemberi müncheni
Intermot közönségét és a nemzetközi sajtót. A motor a 70-es évek scramblereinek
szellemét és az ‘On The Road’ életformát idézi meg. Igazi (és csöppet
sem sántító) átmenet retró és csúcstechnológia között: egy sokoldalú
motor, amely városban, országúton, s?t akár könnyedebb terepen is megállja a
helyét.
Néhány elem (a 18 colos kerekek vagy a krómozott kipufogó) a múltra hajaz,
míg a már föntebb emlegetett fordított karú villa, a 320 mm-es wave féktárcsa,
a radiál féknyereg a legutolsó generációs történetek közé tartozik. Ugyancsak
friss fejlesztés? a négyütem?, egyhengeres blokk: egyébként ugyanez az egység
hajtja a Yamaha XT-t és az Aprilia Pegaso Stradát. Kompakt méreteinek köszönhet?en
a nyereg mindössze 80 cm magasan van, a motor tömege pedig csak 160 kg.
A négyszelepes, vízh?téses er?forrás 48 LE leadására képes, és alacsony fordulatszámon
igen er?teljes.
Már a névválasztás sem volt véletlen: a Mulhacén 3.482 méterével a Pireneusi-félsziget,
egyben Spanyolország és a Sierra Nevada hegység legnagyobb hegye. Ott
található Európa legmagasabban fekv? erdei útja, és a csúcson az embernek az
az érzése, hogy megérintheti az eget. Szóval valami hasonló szellemiség hatja
át a spanyol motormárka legutolsó munkáját is.
Az érdekl?d?knek jelezzük, hogy egyel?re koncepcióról van szó, azonban
a gyártásra komoly szándékok vannak. Könnyen lehet, hogy jöv? ilyenkor már a
m?szaki adatlapot böngésszük.
Legutóbbi hozzászólások