Az alapítása 85. évfordulóját ünnepl? Derbi hazai pályán indított attakot: a madridi Màs Moto kiállításon három új nyolcadliteres modellt mutattak be, amellett, hogy frissítésen esett át a motorok és a robogók közül is jónéhány.
A Mulhacén 659 például két, eddig sosem látott változatban érkezik, szériamotorként debütált a nagyközönség el?tt a Milánóban még prototípusként közszemlére bocsátott Senda Terra és a Mulhacén 125 (ezeket el?ször szerelik négyütem?, vízh?téses blokkal, ami a jöv? útja a derbisek szerint), ámde az abszolút újdonság a Cross City 125, amely megnyer? felépítményt, könnyed vezethet?séget és sokoldalúságot ígér abban a ‘kis’ kategóriában, amelyre a Derbi nagyon épít – nem véletlen talán, hogy a martollerasi gyár a tavalyi eladások alapján Európa-els? a szegmensben.
A scrambler-módi (ez a m?faj nagyon megy a Derbinek) hullámait meglovagolva tehát itt a Cross City, amelynek elterjedése a spanyolországi szemle után vihar-irammal kezd?dik meg a kontinensen (2.790 eurós áron). Egy gazdaságosnak és megbízhatónak mondott, robosztus, négyütem?, légh?téses, szándékoltan kellemetes er?leadású egység hajtja, öt sebességes váltóval szerelik.
A formanyelv letisztult, a vonalvezetés egyszer?, van benne némi visszafogott offródisztikus beütés, de alapbeállításaiban egyértelm?en egy városi motor, lendületes helyváltoztatásra, fürge közlekedésre kitalálva. Kerek tizenöt lóer?s névleges teljesítményével kétségkívül ez az egyik legrafináltabb kereskedelemben kapható egyhengeres.
‘A Derbi töretlenül hisz a 125-ös négyütem? motorok fejlesztésében és jöv?jében. Ezért képviseltetjük magunkat ilyen er?sen ebben az osztályban, ezúttal három újdonsággal. Stílusban és technológiában tökéletes összhangban vagyunk a modern európai tendenciákkal, amit nagyrészt annak köszönhetünk, hogy a történelmi spanyol márka a Piaggio csoport részeként munkál. Az 50-es és 125-ös termékeinkkel továbbra is a fiatalokat célozzuk.’ Mondta mindezt Costantino Sambuy, a Derbi ügyvezet?je Madridban.
Legutóbbi hozzászólások