Szép kis arzenált mutatott be a Derbi a legutóbbi barcelonai MotoOh! kiállításon, hazai pályán. A mindössze második alkalommal életre hívott katalán expón teljes kezd?csapattal jött ki a gyártó: egy négyütem? rali-enduró (Terra Adventure), egy nyolcadliteres naked (Mulhacén Café 125), egy kisköbcentis supermoto (a múlt héten nálunk is bemutatott Senda DRD Evo) és egy injektoros robogó (Rambla 125 és 250) került rivaldafénybe, miközben a paletta több már ismert szerepl?je megújult esztétikailag. A minden bizonnyal legérdekesebb modell azonban ez a képeken látható ‘öszvér’ volt – egy ?rült valami, ami els? blikkre hegyikerékpárnak t?nik, ám ha alaposan vizsgálja meg az ember, észrevesz egy blokkot rajta…
Igen, kétségtelen. Az a motor ott van. De így sem egészen világos. A DH 2.0 prototípus ihlet?je a downhill szakág – melynek lényege dióhéjban az ?rült tempóban lefele száguldás terepen, hegyoldalban. Remek elképzelés, nem mondja senki, hogy nem szokatlan – mert az. Egy száz köbcentis er?forrással szerelt bicajjal állunk szemben, ultrakönny? alumínium vázzal.
Nádszál testében benzin lötyög, hagyományos értelemben vett tank nem bontja meg a mountain bike-formát. Az egyhengeres, négyütem? egység légh?téses, áttétele automata, az égéstermék egy középen kivezetett karbon dobon át távozik. Amennyire csak lehet, környezetbarát – állítja a spanyol márka, és a hi-tech megvalósítást látva nincs mit tenni, mint hinni nekik.
A másik igencsak eredeti elem a hátulsó felfüggestést, ami egy, a hegyi kerékpárokhéhoz hasonló légrugót alkalmaz, legutolsó generációs downhill-fejlesztés. El?re 38 mm szárátmér?j? fordított teleszkópvilla került. Meg kell hagyni, gyönyör? darab, mérnöki remek – hogy ki a célközönség illetve hogy milyen tervei vannak a prototípussal a gyárnak, arról csak találgatni tudunk, piacra kerülésével kapcsolatban nincsenek konkrét információk.
Legutóbbi hozzászólások