A GP1-gyel kapcsolatban az az érzése támadhat az embernek, hogy a kis robógó nem nagyon akar beletör?dni abba, hogy ? robogó. Motor vagyok, különben mit keresne itt ez a kétkarú leng?villa, pláne mit a lánc-áttétel. Azért sportosság ide, motorrá válni akarás oda, a GP1 robogó, de a maga kategóriájában legalább akkora forradalmár, mint a Tmax volt egykoron.
(Jegyzet: a ‘központi’ blokk önmagában nem újdonság; ennek el?ször a Tmax látta hasznát. A kett?s ferde vázra is gondolt már a Peugeot a Jet Force sportrobogóinál. A szeparált leng?villát is láthattuk már a 2003-as EICMÁ-n az Aprilia hihetetlen prototípusán, a Leonardo 500-on. Szóval a Derbi semmi olyat nem használt a GP1-en, ami kiadatlan volna, viszont megradadó, s?t radikális módon fésült össze újszer?
megoldásokat.)
A sportossághoz ráadásul remek kivitel és felszereltség társul. A váza valódi, hegesztett alumínium, vagyis nemcsak a tizenévesek, de akár a bankigazgatók kasztját is kielégítené. Az els? tárcsa rekordméret?, 245 mm-es, aztán ott van a motor alatti kipufogó, mint buellisztikus elem. Az agresszív orr, égnek mered? farok: természetesen mindkett? amolyan családi vonás Derbi GP-éknél. Csodaszép és valódi ‘Racing’ a kicsi, kompakt m?szerpanel (jó, fordulatszám-mér? egy automatán, az valószín?leg inkább csak látványelem – de csinos, annyi szent). Ami hiányzik, az a középs? kitámasztó: van ugyan helyette egy igen stabil oldalsó, ‘de azzal elég nehéz variálni, ha a nyeregben ül az ember’ (idézet egy friss, ropogós GP1-tesztb?l).
A dolog úgy áll, hogy a GP1-et megvásárló és használó polgárnak mégsem kell lemondania a robogók általános praktikumáról. Ez esetben is van egy nyereg alatti jókora rakrész (egy sisak b?ven belefér) – az igazat megvallva a csomagtér egy kicsit meg is bontja a farok vonalvezetését, de ez már egyéni és szocializációtól függ? probléma. Máshogyan úgysem lehetett volna, csak úgy, hogy nincs csomagtér. Így meg legalább van.
Az ára 2.690 euró, a filozófia pedig egyértelm?: csúcsmin?séget az ügyfél pénzéért. Ezzel a Derbi elhatározta, hogy az egyetlen járható útra lép, vagyis megkülönbözteti magát a kínai, tajvani tömegtermékekt?l. A kezdés mindenesetre nagyvonalú.
M?szaki adatok |
Motor | egyhengeres, kétütem?, Euro-2 Piaggio, vízh?téses, elektromos indítás |
Furat x löket | 40 x 39,3 mm |
Henger?rtartalom | 49,38 kcm |
Karburátor | Dell’Orto 17,5 |
S?rítés aránya | 10,5:1 |
Futóm? | elöl fordított hidraulikus villa, 35 mm, utánfutás: 80 mm. Hátul leng?villa. |
Abroncsok | 120/70×14′ (e), 140/60×14′ (h) |
Féktárcsák | 245 mm (e), 180 mm (h) |
Akkumulátor | 12 V 6 Ah |
Tengelytáv | 1.135 mm |
Magasság | 1.212 mm |
Hossz | 1.875 mm |
Szélesség | 705 mm |
Ülésmagasság | 803 mm |
Tanktérfogat | 8 liter |
Olaj | 1,5 liter |
Legutóbbi hozzászólások