EST. 2002

Derbi GPR 125 4S

A Honda kezdte meg annak idején a vonalat a minicébéerrel, igaz, annak koncepciója homlokegyenest akar mást közvetíteni, mint amiket azóta kapunk a gyáraktól. Jött ugye az YZF125R Yamaháéktól, a kimondva is kimondott szupersportoló, amit akár versenymotornak is ajánlanak a készít?k a tinédzser pályakedvel?knek – marketing szöveg, tudjuk mi is, a 15 lóer? nagyversenypályán mutatott létjogosultságáról most nem futtatunk eszmét. A Kawasaki nagyobb bázist remélve a kezd?-középhaladó vev?körben, egyb?l negyedliteressel kínálta meg a piacot – nem mellékesen volt a polcon egy blokkjuk hozzá, amit csak le kellett porolni. Vártuk még a Suzukit, be is jelentették pletyka szinten, százhuszonöt és kétszázötven köbcentiben mérték volna az új kicsi-gixxereket; azonban az egész história a kémfotók stádiumában meg is fulladt. Szóval a negyedik japánnak már megterítettek, helyette meg jött egy spanyol: gépük impozáns.

Nem a jól kiforrott, kétütem? GPR 125-t dolgozták át, az ugyanezzel a bet?-számkombinációval kezd?d?, ám de ’4S’-el végz?d? modell egy teljesen új motorkerékpár. Méreteiben inkább a 600-as kategóriához áll közel, az üléspozícióba pedig sokkalta több kényelem és ergonómia rejt?zik, mint a kétütem? testvérébe. A m?szakiak terén távolabbra mutat a spanyolok csikója, mint a japán konkurenciáé. No, nem a blokkra gondolunk, a 124 köbös, négyütem?, 15 lovat teljesít? er?forrás, két-két szívó – és kipufogószeleppel a fejében eléggé standardnak mondható. 4,2 litert iszik százon, elég jó átlagadatnak t?nik, a 13 literes tankkal kombinálva a számadatot 300 kilométer körüli hatótávolságról beszélünk. Korrekt, mint ahogy az Euro3-as norma is.

No, és akkor hol jobb a Derbi a többieknél? Minden másban, ha az adatlapot nézzük. Elöl fejre állított, 40 mm átmér?j? teleszkópvillák feszítenek, ráadásul a motor piros dizájnelemeivel megegyez? meggyszín?re eloxálva. Hátul duplakarú, ám de aszimmetrikus leng?villa csatlakozik a vázhoz, kettejük között direkt kapcsolattal húzódik át a központi rugóstag, az egészet alumínium váz fogja össze.

Egyoldali, 300 mm átmér?j? tárcsa van el?l, már ami a fékezést illeti, kétdugattyús féknyereggel kombinálva, hátul az egydugattyús megoldás is elégnek bizonyult. LCD-kijelz?s információs panel m?szerfal gyanánt, halogén izzós fényszóró, LED-es hátsó lámpa. Tetszet?s darab, annyi szent.

M?szaki adatok

Er?forrás: Egyhengeres, 4 ütem?, négyszelepes, Euro 3
Furat x löket: 58 x 47 mm
Lökettérfogat: 124.2 cc
Benzinellátás: 30 mm torokátmér?j? karburátor
H?tés: Folyadékh?téses
Indítás: Önindító
S?rítési arány: 12:1
Kenés: Olajpumpa
Kuplung: Többtárcsás
Váltó: 6 sebességes
Els? futóm?: 40 mm cs?átmér?j? upside-down villa. 110 mm rugóút
Hátsó futóm?: Központi rugóstag, 120 mm rugóút
Els? fék: Ø 300 mm tárcsa, radiális féknyereg
Hátsó fék: Ø 218 mm tárcsa
Els? gumi: 110/70 x 17”
Hátsó gumi: 130/70 x 17”
Maximum hossz: 1.977 mm
Maximum szélesség: 795 mm
Tengelytáv: 1.355 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Benzintank kapacitás: 14 L
Tömeg: 120 kg

ugrás fel