Nem volt nemzetközi Motorszalon a közelmúltban, amelyen a Derbi ne mutattott volna be egyet-egyet saját önmegvalósító munkái közül. Ezúttal a korábbról már ismer?s Mulhacén áll a történetileg spanyol, ám Piaggio csoporthoz tartozása miatt olasz-spanyolként számon tartott gyártó milánói standjának központi helyén. Klaus Nennevitz a járm? tervez?je, aki Hispániába való kivándorlása el?tt többek közt az Aprilia Tuonót rajzolta meg. És ha valamikor, most valóban van ok az örömre, hiszen a Mulhacén gyártáskész állapotba került 2005 végére: célegyenesben a projekt, tavasztól kapható a modell.
A koncepció alfája és omegája az egyszer?ség. A Mulhacén egy dirt track motor és egy scrambler egyedi és megismételhetetlen keresztezéseként is definiálható, ha ragaszkodunk a címkékhez. Eddigi megjelenéseikor mindig osztatlan sikert aratott a prototípus, amelyt?l nem sokban tér el a most Milánóban kiállított járm?: néhány részlet változott csupán, melyek közül a leglényegesebb az új fényszóró.
A lökettérfogat 659 köbcenti, a blokk pedig a Yamaha m?helyéb?l származik. Ugyanez az egyhengeres, elektronikus befecskendezéses er?forrás dolgozik az XT-ben vagy a Pegaso Stradában. A közölt 48 lóer?s teljesítménye minden bizonnyal elegend? ahhoz, hogy hatékonyan hozza mozgásba a motor mindössze 160 kilós tömegét.
A Mulhacén szórakoztató, sallangmentes járm? benyomását kelti. Vázát acélcsövekb?l építették, kerekei 18 colosak, az alumínium f?villa oldalra szerelt lengéscsillapítóval m?ködik együtt.
Olyan fontos részletek teszik még különlegesebbé és sportosabbá az új Derbit, mint a digitális m?szerpanel,
a margaréta-tárcsák, a radiális els? féknyereg.
A nyeregmagasság átlagosnak mondható, 80 centiméter, míg a rászerelt elemek mennyisége minimális. Árát egyel?re nem közölték, de vélhet?en versenyképes lesz a hasonló országúti egyhengeresekével, az MT-03-éval vagy a Pegaso Stradáéval.
Képek: Derbi, [motorinfo.hu]
Legutóbbi hozzászólások