Hogy milyen lehet a jöv? motorja? Sok-sok variációt láttunk már a témára, de ez valami mer?ben más. Természetesen elektromos és természetesen sportos, de a sportosságot egészen új oldaláról fogja meg.
Az ifjú formatervez?, akinek a képeken látható ?rületet köszönhetjük, nem más, mint Jake Loniak, az Art Center College of Design végz?s hallgatója. Ebben az intézményben kupálódott mások mellett
vagy
Henrik Fisker, a Fisker Karma elektromos szuperautó megalkotója is.
A furcsa háromkerek? járm?vet Loniak a Yamahával együttm?ködve fejlesztette ki – lényegében egy anatómiai váz és egy motor keveréke, amely keresztségben a ‘Deus Ex Machina’ nevet kapta. A teherhordó szerkezet egy valóságos gerincoszlop, mely hét ‘csigolyából’ tev?dik össze. Ezek mechanikusan védik a vezet?t illetve elosztják a terhelést.
A mozgásért 36 darab mesterséges izom felel. Ezeknek segítségével tud a járm? man?verezni. Ha például függ?leges, álló helyzetben van a Deus, a sebesség növekedésével az els? kerekeket tartó panelek ‘megnyúlnak’, el?bbre kerülnek, így a vezet? egy el?redöntött testhelyzetbe kerül. A vezet? mozdulatait egy számítógép interpretálja és alakítja át konkrét irányváltási parancsokká. A pneumatikus izmokat egyébként a német Festo cég készítette. ‘Gyakorlatilag olyan, mintha két gördeszkával mennél egyszerre, csak a Deus sokkal stabilabb’ – mondja Loniak.
A villanymotorok a kerekekbe kerültek, ezeket lítiumionos akkumulátorok látják el energiával. Félelmetes, de a Deus akár 75 mérföldes óránkénti sebességet is képes elérni öner?b?l (120 km/óra), és 3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Tehát nem csak afféle városi idegurulós-odagurulós bohémségnek képzelhet? el, hiszen a virtuális prototípus simán viszi az autópálya-tempót!
Ha leparkoltunk futurisztikus motorunkkal, egészen egyszer?en bújjunk ki bel?le, mint egy motoros ruhából, szükség esetén töltsük egy fertályórácskányit a telepeket. Persze egyel?re valódi járm?ként, netán motorként tekinteni a Deus Ex Machinára kissé túlzott: csak számítógépesen gyúrták ki (ott viszont elég rendesen), de Loniak nagyon bízik benne, hogy hamarosan megépülhetnek az els? igazi példányok is. Az alaptechnológia és a szükséges akkumulátorok is léteznek már: ‘Ez nem fantázia. Ez egy környezetbarát járm?.’ Ha tényleg az, akkor kéne-e?
Legutóbbi hozzászólások