Némely Aprilia- és BMW-modellen már jelen van, de hamarosan általánosan elterjedtté válhat nagymotorokon a Bosch által kifejlesztett d?lésszög-szenzor. A németek szenzor-szakosztálya roppant büszke a mai piacon jelenlév? legtöbb motorra felszerelhet? ‘agyra’, amely másodpercenként több mint százszor monitorozza a járm? dinamikus helyzetét, a hossz- és oldalirányú gyorsulást, a gördülési szöget és a szitálást.
Az adatokat egy küls? vezérl?egység dolgozza fel és határozza meg ezeknek segítségével a motor döntöttségét. Modellspecifikusan beállítható. A beavatkozási területeket tekintve kipörgésgátlóként, rajtelektronikaként és egykerekezés-gátlóként is alkalmazható.
Az abstatti mérnökök egyébként már a szenzor következ? generációján dolgoznak, ami a motor vertikális gyorsulását is képes mérni. ‘Egy, a berendezésbe épített algoritmus inerciális 5D jeleket használva ismeri fel a gördülési és a d?lésszöget, ennek eredményeit pedig CAN bus protokollon keresztül kommunikálja. Ez egy alapvet? fontosságú eszköz lehet a jöv? vezetésasszisztenseinek, az ABS-ek, a kicsúszásérzékel?k, TC-k és az elektronikusan állítható felfüggesztések új generációjának’ – mondja a fejlesztést felügyel? Matthias Mörbe Bosch-alelnök. Az eszköz kompakt méreteinek köszönhet?en nagy rugalmasságot biztosít a motorgyáraknak a tervezés során.
Legutóbbi hozzászólások