EST. 2002

Donington, 125: Bautista fél kézzel már fogja a vb-serleget

Még a katalán futam el?tt megkérdezték Aspar Martinezt?l, a verhetetlen armadát életrehívó spanyol szakembert, hogy várható-e csapatutasítás, stratégia az egyetlen kihívó Kallio ellenében, azt megel?zend?, hogy a finn pontokat vegyen el a vb-t vezet? Bautistától. A választ a pályán adta meg a fiatal spanyol: nincs szüksége senkire ahhoz, hogy nyerjen – 2006-ban immár negyedszer látjuk a dobogó tetején ?t. Néhány kanyar után odaállt az elejére és meglépett, megsemmisítve maga körül mindenkit. Bau miután elment Kallio mellett, olyan tempót kezdett diktálni, amit senki sem tudott tartani. 25 pontja aranyat ér vagy majdnem, ezzel a sikerrel ugyanis megszilárdította vezet? helyét az összetettben: 185-133 az állás a KTM-es üldöz?vel szemben.

Mika kellemetlen hátvédet kapott a nyakába Mattia Pasini személyében, akivel az utolsó leheletig vívni kényszerült, így esélye sem volt utolérni a szökevény hispánt. A hajrában meg is verte az olaszt, aki keser? szájízzel hagyhatja el Doningtont, annak ellenére, hogy pódiumra állhatott. Ámde hiába volt bravo, bravissimo, gondjai voltak a futóm?vel, nem tudott mindent beleadni.

Talma versenye

A bemelegít? edzésen Talmácsi Gábor az 5. helyen végzett, ami mindenképpen bizakodásra adott okot a futam el?tt. A 125-sök versenye a szokásos sorrendt?l eltér?en az utolsóként startolt – el?ször indult a 250-sek, majd a MotoGp kategória versenye.

A 25 körös futamot Talma a 15. helyr?l kezdte egy jó rajttal.. A mez?nyt?l Bautistának, Pasininek és Kalliónak sikerült meglépnie, ?ket követte egy 3-as boly, majd egy újabb nagyobb csoport, melyben Talmácsi Gábor is ott volt. A 8-12. hely között liftezett, végül pedig a 10. helyen ért célba. A Brit nagydíjat a VB-t vezet? Bautista nyerte, ezzel a gy?zelmével is meger?sítve összetettbeli els? helyét. A 2. helyért kisebb csata alakult ki Pasini és Kallio között, melyet utóbbi nyert.

Talmácsi Gábor nyilatkozata :

Kihoztam a maximumot magamból és a gépb?l is egyaránt. Reggel még a h?vösebb id?ben jobban ment a motorom, de a versenyen, a szokatlanul nagy melegben már nem volt elég gyors. Az egyenesekben rendre elmentek az el?ttem lév?k, de a kanyarokban mindig megérkeztem rájuk. El?zni inkább akkor volt esélyem, ha hibázott valaki, ezt mindig próbáltam is kihasználni. Örülök a pontoknak és annak, hogy sikerült meg?riznem az összetettben a helyemet. Jöv? héten két napos tesztre megyünk Brnóba, amit már nagyon várok és remélem, hogy sok kérdésre fogunk majd választ kapni a futóm? beállításával kapcsolatban, illetve kiderítjük azt is, hogy pl. a magasabb h?mérséklet hatására miért nem megy úgy a gép.

Az élmez?ny tagjai azzal vigasztalhatják magukat, hogy most legalább elfogadható távolságban értek célba Bautista mögött. A negyedik helyt?l lefelé azonban megint óriási a szakadék, 14 vastag másodpercet kapott Faubel, 17-et Gadea (mindketten MVA), húsz fölött Gadea, Pesek, Lüthi és Terol. A svájci címvéd? pályaelhagyása ellenére lett legjobb hondás, ezt a kétes dics?séget tehát elhappolta Talmácsi Gábor el?l. Lai, Smith, Cortese és Zanetti is pontszerz?k. Nem volt jó napjuk a magyaroknak, Talma jó rajtjából sokat levon, hogy nagyon hátulról indult, volt egy szakasza a futamnak, amikor nyolcadik helyen is ment, de ennél többet nem jegyezhettünk föl részér?l. Tóth Iminek is többet ígért Anglia a pénteki Q1 edzés megfelel? helyezése után, szombaton már visszazuhant a másik magyar, a versenyen pedig az els? kanyarban kiütötte ?t a Malaguti tartalékpilótája.

Tóthot már az els? kanyarban kiütötték

Donington Parkban a nap utolsó felvonása a nyolcad-literesek versenye volt. A Tóth csapatnak ebben a kategóriában sajnos, még az els? kör el?tt véget ért a verseny. Tóth Imi a 31. helyr?l rajtolva, legalább tíz helyet javított a rajtpozíciójához képest.

Néhány kanyarral kés?bb, még mindig a helyezkedések kell?s közepén, a Malaguti versenyz?je, Georg Froehlich nagyon rövid féktávot akart venni, aminek az lett a végeredménye, hogy Tóth Imre és egy másik versenyz? alól is kiütötte a motort. Imre ráesett a bal vállára, megsérült a jobb csuklója és a csíp?je. Megpróbált még visszaülni a motorra, de az Aprilia már nem indult el. Imre utoljára 2004-ben, a Japán Nagydíjon esett el.

Tóth Imre#45:

‘Froehlich négy embernek akart egy féktávon elmenni, de besokallt. Kilökte alólam a motort és elestem. A bukás miatt a letört az Aprilia a lábtartója és már nem indult be. Hiába kiabáltam a pályabíróknak, hogy toljanak, nem indult. Tele tankkal estem el és ilyenkor megszívja magát a motor. A bal vállam sérült, arra rendesen ráestem. Még a vállprotektorom is behorpadt. Most jövök Doktor Costától, aki ellátta a sérüléseimet. Most még elvagyok velük, de holnapra már biztosan jobban fog fájni mindenem.’

ugrás fel