EST. 2002

Donington: Pedrosa, Lorenzo és Bautista az élen pénteken

Tavaly a 250-es géposztályban pole pozíciót szerzett Daniel Pedrosa, aki igen konkrétan kezdett 2006-ban is az angol ringen, immár a királykategória oszlopos tagjaként. A szigetországban még mindig imádatnak örvend? Carl Fogarty vigyázó szeme kísérte a pénteki tréningek rajtját. A nagyon fontosnak beállított els? napi szabadedzések cseppet sem voltak olyan pezsg?ek. Ez nem újdonság, a pénteki nap izgalmait már régen agyoncsapta a szabálymódosítás, azaz hogy minden a szombat délután során d?l el. Loris Capirossi, aki nem érezte magát túl jól, talán éppen emiatt döntött úgy, ki is vonja magát a körözés alól. ‘A motor rendben van, a gumik jónak t?nnek, dolgozzon csak Alex Hofmann. Én csak szombaton délután ülök nyeregbe az id?mér?re’ mondta az olasz, és nyugovóra tért.

A pályán Pedrosa a leggyorsabb, kevéssel leszakítva John Hopkinst, akinek kenyéradója, a Suzuki Rizla most abszolút hazai pályán indul. Casey Stoner is közel járt a spanyol idejéhez,mindannyian eléggé motiváltnak t?nnek. Marco Melandri a pozitív meglepetés: Macio már a Doningtonba érkezés el?tt is mondta, hogy teljesen rendbejött, ennek bizonyságát is adta a negyedik hely megszerzésével Shinya Nakano (jók a Bridgestone-ok…) és Colin Edwards el?tt.

A yamahás amerikai mögött pedig ott a csapattárs, Valentino Rossi, aki félg?zzel is hetedik tudott lenni a számára kedves ringen. Jobbat ment az összetett éllovas Nicky Haydennél, aki ugyanúgy a vasárnapi versenyre tartogatja erejét.

MotoGP, szabadedzések

1 D.PEDROSA SPA HONDA 1’29.412 1’28.970
2 J.HOPKINS
USA SUZUKI 1’29.594 1’29.025
3 C.STONER
AUS HONDA 1’29.437 1’29.064
4 M.MELANDRI
ITA HONDA 1’29.480 1’29.196
5 S.NAKANO
JPN KAWASAKI 1’29.657 1’29.275
6 C.EDWARDS
USA YAMAHA 1’29.577 1’29.379
7 V.ROSSI
ITA C YAMAHA 1’29.980 1’29.416
8 K.ROBERTS JR
USA KR211V 1’29.786 1’29.544
9 N.HAYDEN
USA HONDA 1’30.399 1’29.557
10 L.CAPIROSSI
ITA DUCATI 1’29.798
11 M.TAMADA
JPN HONDA 1’30.461 1’29.806
12 C.CHECA
SPA YAMAHA 1’30.858 1’29.842
13 C.VERMEULEN
AUS Rizla SUZUKI 1’30.799 1’29.941
14 R.DE PUNIET
FRA KAWASAKI 1’30.453 1’30.342
15 A.HOFMANN
GER DUCATI 1’31.503 1’30.387
16 M.FABRIZIO
ITA HONDA 1’32.253 1’30.762
17 J.ELLISON
GBR YAMAHA 1’32.445 1’31.306
18 I.SILVA
SPA GP DUCATI 1’34.334 1’32.524
19 J.CARDOSO
SPA DUCATI 1’34.091 1’32.576

A Team Toth els? napja Britanniában

Az els? nap Donington Parkban, igazából nem is az els?, hanem a második, ugyanis a hagyományokhoz h?en, csütörtökön került megrendezésre a Day of the Champion. Ezen a napon a MotoGP megnyitja kapuit a néz?k el?tt és ingyenesen, depójegy nélkül, mindenki körbenézhet a paddockban, találkozhat a versenyz?kkel. Különleges nap ez mindenki számára.

A Team Toth két versenyz?je, Tóth Imre és Roberto Locatelli is színpadra léptek. A magyar csapat 250-es versenyz?jét üdvrivalgással és tapssal köszöntötte a brit közönség, akivel az Eurosport angol kommentátora, Julian Ryder beszélgetett. A pénteki edzéseken a megszokottól eltér?en nem volt szükség az es?ruhákra és az es?gumikra. A kapuit 1931-ben megnyitó Donington Park-ban ver?fényes napsütésben edzettek a versenyz?k. Tóth Imi délel?tt a 20. délután, a kvalifikáción a 24. helyen zárt. A magyar versenyz? már a kora reggeli tréningen megjavította tavalyi legjobbját.

Tóth Imi #45:‘ Ez egy nagyon technikás pálya. Rengeteg a féktáv és nagyon kell koncentrálni, hogy a részid?ket el ne rontsd. A futóm?vön keményítettünk a délel?ttihez képest, de még mindig nem elég kemény, mivel a féktávokon összeül az eleje a gépnek. Most elemeztük a telemetria adatait és megbeszéltem a szerel?mmel, hogy mit kell javítanom, illetve másképp csinálnom a pálya azon szakaszain, melyeken gyengébben megyek. Délután annyi volt még a gond, hogy alulról nem pörgött a motor, a fels? tartományban viszont túlzottan is, de ez csak karbulálási gond, mert reggelhez képest sokat melegedett és a speciál motorok szinte a legapróbb h?mérsékletingadozást is észreveszik.’

Loca a délel?tti edzésen a kilencedik helyen zárt. Miután megbeszélte csapatával a legfontosabb változtatásokat és a beállításokat, a délutáni kvalifikáción már bérelt helye volt a megszokott élbolyban.

Roberto Locatelli #15: ‘Nagyon elégedett vagyok a mai nappal, mert a csapatom remek munkát végzett. A gyors kanyarokban kell még finomítanunk a beállítást és holnap még szeretnék más keverék? gumikat is kipróbálni. Az asseni problémáinknak nyoma sincs, a motorom remekül m?ködik eddig és ha az id?járás is kitart végre folytathatjuk az els? napon elkezdett munkát és nem kell a vizes beállításokra koncentrálnunk.’

125

Utolérhetetlen, vagy majdnem az a 125-ben Alvaro Bautista, akinek eszébe sem jut el?re tartalékolni, taktikázni vagy bármi. A legjobb id?t megint ? írja a táblára nyerve a nyolcad literesek els? kvalifikációs edzését. A többieket alaposan demoralizálhatja, hogy azt látják: ha a spanyol kimegy a pályára, az els? perct?l az utolsóig olyan keményen dolgozik, mintha az élete múlna rajta. Második helyen a Q1 után Mika Kallio a KTM-mel, 146 ezreddel a hispán mögött, harmadik pedig Mattia Pasini +193-mal.

Elismerést érdemel Fabrizio Lai, aki a negyedik helyre, azaz a provizor els? sorba hozta a Hondát. Örül is neki az olaszok reménysége, aki magasan a legjobb aranyszárnyas motort megül? pilóta. Lüthi tizedik, Talmácsi katasztrofális tréning után tizennyolcadik, hat hellyel megel?zve az apriliás Tóth Imit. Javítási lehet?ség szombaton.

125kcm, Q1: eredmények

1 Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’37.228
2 Mika KALLIO
FIN KTM 1’37.374
3 Mattia PASINI
ITA APRILIA 1’37.421
4 Fabrizio LAI
ITA HONDA 1’37.623
5 Lukas PESEK
CZE DERBI 1’37.796
6 Nicolas TEROL
SPA DERBI 1’38.166
7 Simone CORSI
ITA GILERA 1’38.196
8 Sergio GADEA
SPA APRILIA 1’38.241
9 Andrea IANNONE
ITA APRILIA 1’38.284
10 Thomas LUTHI
SWI HONDA 1’38.287
11 Hector FAUBEL
SPA APRILIA 1’38.437
12 Pablo NIETO
SPA APRILIA 1’38.446
13 Joan OLIVE
SPA 1’38.625
14 Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 1’38.674
15 Bradley SMITH
GBR HONDA 1’38.691
16 Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 1’38.728
17 Mike DI MEGLIO
FRA HONDA 1’38.851
18 Gabor TALMACSI
HUN HONDA 1’38.876
19 Angel RODRIGUEZ
SPA APRILIA 1’38.908
20 Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 1’39.216
21 Sandro CORTESE
GER HONDA 1’39.217
22 Michael RANSEDER
AUT Red KTM 1’39.365
23 Esteve RABAT
SPA HONDA 1’39.387
24 Imre TOTH
HUN APRILIA 1’39.424
25 Mateo TUNEZ
SPA APRILIA 1’39.509
26 Stefan BRADL
GER KTM 1’39.575
27 Michele PIRRO
ITA APRILIA 1’39.617
28 Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 1’39.619
29 Federico SANDI
ITA APRILIA 1’39.692
30 Lorenzo BARONI
ITA HONDA 1’39.749
31 Roberto TAMBURINI
ITA APRILIA 1’40.190
32 Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 1’40.280
33 Joey LITJENS
NED HONDA 1’40.291
34 Michele CONTI
ITA HONDA 1’40.343
35 Georg FROEHLICH
GER MALAGUTI 1’40.580
36 Randy KRUMMENACHER
SWI KTM 1’40.728
37 Dino LOMBARDI
ITA APRILIA 1’40.863
38 Simone GROTZKYJ
ITA APRILIA 1’41.227
39 Alex LOWES
GBR HONDA 1’41.936
40
Hiroaki KUZUHARA JPN MALAGUTI 1’42.720
41 Daniel COOPER
GBR HONDA 1’42.723
42 Blake LEIGH-SMITH
AUS HONDA 1’43.899

Id?n túl

65 Kyle KENTISH GBR HONDA 1’44.212
66 Anthony ROGERS GBR KRP HONDA 1’45.151

250

Jorge Lorenzo az élen a Q1 után, a szokásos nevek az élbolyban… egy kivétellel. Visszatért ugyanis a bajnokság legszerencsétlenebb pillanatában, a hármas maraton el?tt lesérül? Hector Barbera. Alig pattant a nyeregbe a Fortuna Aprilia sorait er?sít? spanyol, máris a leggyorsabbak ritmusát tudta produkálni, jutalma egy ideiglenes hely az els? sorban. Csapattársa, a vb-címért Andrea Doviziosót komolyan szorongató Lorenzo nyerte a turnust, megint megvillantva oroszlánkörmeit. Dovi jól megy, de panaszkodik motorja gyengébb teljesítménye miatt. Ott van az els?k közt Alex De Angelis is, méghozzá a második helyen.

Roberto Locatelli a Team Toth motorjával remekül kezdte a hétvégét, a hatodik helyen áll a Q1-et követ?en, a második soron a két Aoyamával, a gilerás Simoncellivel és acseh Smrz-cel osztozik.

250kcm, Q1: eredmények

1 Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’32.115
2 Alex DE ANGELIS
RSM APRILIA 1’32.670
3 Hector BARBERA
SPA APRILIA 1’32.846
4 Andrea DOVIZIOSO
ITA HONDA 1’32.891
5 Hiroshi AOYAMA
JPN KTM 1’32.959
6 Roberto LOCATELLI
ITA APRILIA 1’33.331
7 Marco SIMONCELLI
ITA GILERA 1’33.346
8 Shuhei AOYAMA
JPN HONDA 1’33.378
9 Jakub SMRZ
CZE APRILIA 1’33.454
10 Yuki TAKAHASHI
JPN HONDA 1’33.540
11 Anthony WEST
AUS APRILIA 1’33.637
12 Sylvain GUINTOLI
FRA APRILIA 1’33.812
13 Manuel POGGIALI
RSM KTM 1’33.960
14 Andrea BALLERINI
ITA APRILIA 1’35.016
15 Franco BATTAINI
ITA APRILIA 1’35.059
16 Arturo TIZON
SPA HONDA 1’35.233
17 Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 1’35.333
18 Alex BALDOLINI
ITA APRILIA 1’35.630
19 Jules CLUZEL
FRA APRILIA 1’35.689
20 Fabricio PERREN
ARG HONDA 1’36.232
21 Chaz DAVIES
GBR HONDA 1’36.285
22 Dan LINFOOT
GBR HONDA 1’36.455
23 Franz ASCHENBRENNER
GER APRILIA 1’36.656
24 Luca MORELLI
ITA APRILIA 1’37.144
25 Alex KENCHINGTON
GBR YAMAHA 1’38.529
26 Luke LAWRENCE
GBR YAMAHA 1’38.541

Id?n túl
67 Nicklas CAJBACK SWE APRILIA 1’39.402
77 Ian GARDNER GBR YAMAHA 1’39.861
24 Jordi CARCHANO SPA APRILIA 1’39.965

ugrás fel