Különleges sport a motoroké. Átlépni a háromszázat óránként, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, majd milliméteres pontossággal intézni rá a b?dületes erej? gépeket a helyes ívre: adottság kell hozzá, rengeteg gyakorlás és maximális koncentráció. Meg bátorság. A helyenként fiatal, mi több: tinédzserkorú pilóták szótárából hiányzik a félelem kifejezés. És a dolgok nem minden esetben sülnek el jól. A pályák növekv? biztonsági szintje, a technikai fejlettség ellenére a sérülés veszélye mindig ott leselkedik a sarkon túl. Elég csak Elias tavalyi brutális sérülésére gondolni, vagy Hayden illetve Stoner bokájára, Pedrosa és Rossi kezére.
Sokszor összeszorított fogakkal sikerül lefaragni a körid?b?l, sokszor az épphogy elfogadható állapotú pályára kell kimenni és ott bizonyítani. És ez az a pont, ahol a motorsportot felügyel? nemzetközi szervezetek, élen természetesen a svájci székhely? FIM-mel tiszta helyzetet óhajt teremteni. Az új elnök, Vito Ippolito bejelentette: a sportélet els? számú doppingellenes egyesülése, a WADA július elsejét?l szúrópróbaszer?en ellen?rzi majd a pilótákat.
A döntést?l sokaknak feláll a hátukon a sz?r: csapatmenedzserek, versenyz?k, szurkolók egyaránt szkeptikus véleményt fogalmazhatnak meg. Mert ugyan ki az, aki egy átlagembert hetekre, hónapokra letaglózó sérülést követ?en pályára menne jelent?s dózisú fájdalomcsillapító nélkül? Pedig ezen járatos szerek közül több tartalmaz tiltólistás összetev?t. Vékony a mezsgye a legális és az illegális adalékok között, de ezt mi, magyarok tudhatjuk jól más sportágakból. A kocka el van vetve: kontroll lesz, és a WADA bárkit megtalálhat a gyorsasági széria résztvev?i közül, az intézkedésnek mindenki feltétel nélkül köteles alávetni magát. Várjuk a közvetlen érintettek kommentárjait…
Legutóbbi hozzászólások