EST. 2002

Dorsoduro1200: egy élvezhet? kép és néhány adat

Legkés?bb november elején Milánóban hullik le a lepel az Aprilia Dorsoduro 1200-ról, de a lényeges dolgokat – hála a noalei gyár dolgozóinak – már most ismerjük róla. A titoktartás hiánya azonban nem az olaszos lazaságból fakad, hanem szándékos: így próbálják rejtegetni a R1200GS / Super Ténéré / V-Strom (amib?l szintén érkezik idén egy új!) / Multistrada 1200 / 990 SM-T stb. szegmensbe szánt túraváltozatukat a kíváncsi, infóéhes szemek, fülek és fantáziák el?l.

Hiszen azt, hogy jön az 1200-as Dorsoduro, már két éve tudjuk, igazából ez az egy gyári fotó és az adattábla, ami most nyilvánosságra került nem fog szívinfarktust okozni annak, aki követte az eseményeket – tehát nektek, kedves [mi]-olvasók. Azt azonban nem árt észben tartani, hogy a nagy Dorsoduróban dolgozó 1200-as, DOHC, duplagyertyás, ride-by-wire-es, V90-es kéthengeres er?forrást egyéb új Apriliákban is viszont fogjuk látni az igencsak közeli jöv?ben.

Dorsoduro 1200 – az els?, és a bemutatóig vélhet?en az utolsó hivatalos kép.

Az egykettes Dorsoduróban 136 lóer? (@8700) és 115 Nm nyomaték (@7200) fog a rendelkezésünkre állni, figyelemre és tiszteletre méltó adatok ezek, még a KTM és a Ducati nagymotóival szemben is. Száraz tömege 212 kiló lesz, ez a 750-es verzió 186 kilója mellett egy kicsit lehangoló, de súly/lóer? arányban még így is b?ven vezet a 92 lóer?s kistesó el?tt az 1200-as.

Térhálós/öntött hibrid váza nagyban hasonlít a Dorsoduro 750 vázához, a tank térfogatát mégis tudták növelni, 12 helyett 16 litert tankolhatunk majd, az üzemanyag-ellátásért továbbra is az a ride-by-wire befecskendez? rendszer felel, aminek köszönhet?en valószín?leg az 1200-ason is több üzemmódban lesz választható a teljesítmény-karakterisztika.

Dorsoduro 750 – összehasonlítási alapnak.

Ha elkezdjük összehasonlítani a jelenlegi 750-essel (lásd alsó képen), a fékrendszeren azonnal látszik a tör?dés: a pumpát (f?fékhenger), a féknyergeket és még a tárcsákat is potensebb fajtából választották meg az 1200-asra, lévén gyorsabb és nehezebb lesz a felépítmény. Az ABS – ahogy a 750-esen is – opcionális extraként lesz választható.

Az elektronikába beépítik az egyre több motoron felbukkanó kipörgés-, és egykerekezés-gátlót is, bár arról még nem adtak ki információt, hogy ez ki/be típusú egyállásos lesz-e, mint a BMW-kben, vagy netán egy okosabb, az új MV Agustákban és Ducatikban található állítható érzékenység?ekhez hasonló. Az európai gyártók kezdik bekebelezni a japánokat traction control téren, de hál’isten jó európai módira mind az ABS, mind a TC teljesen kikapcsolható lesz a Dorsoduro 1200-ban.

A nagyobb teljesítmény és súly, illetve a fejlettebb elektronikán felül még egy sarkalatos különbség van 750-es és 1200-es Dorso’ között: a nagy teljesen állítható futóm? elemekkel érkezik majd. Még több részlettel az EICMA után jelentkezünk.

ugrás fel