EST. 2002

Dragversenyzés bels? szemmel

Szöveg: Borsay Szabolcs

Egy hónapja érkezett Magyarországra a két éve még az Európa bajnokságon szerepl? Suzuki Hayabusa dragbike, ami a múlt hétvégén a második versenyén állt rajthoz, és nyert Borsay Szabolccsal a nyergében! Szabolcs nem bízott semmit a véletlenre, ezért elhozta Carlo-t Olaszországból: azt a szerel?t
aki, 10 éve épít és szerel ilyen motorokat – ebb?l 5 évet Amerikában, a dragster sport hazájában!

‘Már csütörtökön a helyszínre érkeztünk. F?leg tesztelni szerettünk volna, megtalálni a tökéletes beállítást a Kunmadarasi beton pályához. A tesztnek és az új multi stage kuplungnak köszönhet?en már a pénteki szabad edzésen javítottunk a múltkori id?mön, de még nem voltam elégedett az elért 8.8 másodperces id?vel. A szombati id?mér?re 8.5 szekundumra sikerült javítani,
így második id?vel kerültem a legjobb nyolcba! Az ember azt gondolná, hogy a 8.8 és a 8.5 között alig van különbség, pedig közeledve a 7 másodperces álomfalhoz egyre nehezebb és nehezebb a dolog! A dönt?ig sima volt az út, folyamatosan jó id?ket tudtam futni. Carlo-nak köszönhet?en tökéletes technikával, m?szaki hiba nélkül jutottam el idáig. A dönt?t vasárnap ragyogó napsütésben futottuk le Nacsa Zsoltival. Davide a Whiteracedragteam f?nöke (t?lük jött a motor) több tanáccsal is ellátott minket.

Beálltunk a rajtba, majd a zöld lámpára (0.13 szekundumos reakció id?vel!) kil?ttem, végig a saját motoromra koncentráltam, és csak a célvonal után néztem oldalra – ekkor vettem csak tudomásul, hogy nyertem. Nem is akárhogy, a hétvége legjobb idejével: 8.4 másodperc, ami 256km/h-s csúcstempót jelentett. Amikor a videót elemeztük, egyb?l felt?nt, hogy
a motor
uszkve 70-80 méteres gumicsíkot húzott a betonra. Carlo erre csak annyit mondott, hogy ez a teljesítmény
ragaccsal lekent pályán 7.8 – 7.9 másodpercet jelentene.’

Egész hétvégén tökéletesen m?ködött a technika, teljesen probléma mentesen mentünk és a csapatban is nagyon jó hangulat uralkodott! Ezek után beszélgettünk a jöv?r?l, ami
valószín?leg egy téli Máltai teszteléssel fog folytatódni. Majd 2009, kitudja… talán egész évben a komplett olasz csapattal!

Köszönet a szponzoroknak: Magyar SUZUKI Zrt., X-BIKE, Whiterace.it, Berik, Shoei, Oakley, MOL

ugrás fel