18 éve, hogy a Ducati bemutatta a Multistrada sorozatot, azóta több mint 110.000 darab készült a népszerű modellből. Az olasz gyártó számára ez a szám bőven elég indok ahhoz, hogy új és jobb technológiákat kínáljon az új generációban.
A negyedik generációs Multistrada V4-ről a héten lekerült a lepel, mely vadonatúj motort és csúcstechnológiás elektronikai megoldásokat kínál.
A motort már október közepén bemutatta a gyártó , de ez az első alkalom, hogy a Multistrada vázában láthatjuk. A módosított változatnak kisebb a tömege, az 1158 cm3-es erőforrás mindössze 66,7 kilogramm. Ami még ennél is fontosabb, hogy 170 lóerőt képes leadni 10500 fordulat/perc mellett. Maximális nyomatéka 125 Nm, 8750 fordulat/perc mellett.
A Multistrada V4 az első sorozatgyártású modell a világon, mely radar technológiát alkalmaz elől és hátul is. A motor elejébe helyezett integrált radar lehetővé teszi, az adaptív sebességtartó automatika és vakfolt-érzékelő funkciók használatát. A radar automatikusan beállítja a 4 szinten választható távolságot a többi járműtől, amennyiben 30 -s 160 km/h közötti sebességgel halad a motor. Az ACC aktiválható és beállítható a kormány bal oldalán található külön gombokkal. A felfelé és lefelé változtatható funkciónak köszönhetően, a motoros fel vagy lemozoghat a sebesség tartományokon anélkül, hogy deaktiválná a ACC funkciót.
A hátsó lámpa alatt elhelyezett hátsó radar érzékeli a vakfoltban lévő járműveket. A BSD rendszer a szituációt a visszapillantó tükrön elhelyezett LED-ek segítségével jelzi a vezető számára. Így a nagy sebességgel érkező járművet a vezető akkor is érzékelheti ha az vakfoltban tartózkodik. Amennyiben a vezető aktiválja az irányjelzőt, a BSD villogva figyelmeztet a veszélyre. A Ducati által kifejlesztett és a BOSCH által gyártott teljes rendszer a Borgo Panigale kizárólagos egysége lesz.
A motor alsó részén található kis aerodinamikai egységek célja a légáramlatok elterelése a motoros lábáról. A dupla fényszóró kialakítását a Panigale V4 ihlette. Az első burkolat, a légbeömlők, a csőr, valamint a motor oldalsó és hátsó elemei egyaránt újak.
A Multistrada hasmagassága 220 mm, 19 hüvelykes kerekekkel szerelték és száraz tömege 215 kg. A gyártótól megszokott módon több verzió is piacra kerül, V4, V4 S és V4 S Sport.
A V4 S az alapmodelltől eltérően Marzocchi félaktív elektronikus felfüggesztést használ, kiegészítve Ducati SkyHook Suspension (DSS) Evolution Autoleveling funkcióval. A funkció lehetővé teszi a kerékpár tömegének automatikus észlelését és a futómű automatikus beállítását. A beállítás beépül a Riding Mode-ba a testreszabható fedélzeti egységen keresztül. Az első fékeket 4 dugattyús Brembo Stylema radiális fékek alkotják, 330 mm átmérőjű féktárcsákkal kombinálva. A fényszoró LED technológiát használ, kiegészítve kanyarkövetéssel. A műszer egység 6,5″-os színes TFT, integrált telefonos kacsolódási lehetőséggel navigációs térképpel. A névjegyzék fogadásához vagy a zenék kezeléséheza Ducati Connect rendszer segítségét kérhetjük. A tempomat felfelé a motort 9 másodpercig álló helyzetben tartja. A kerekek estében választható a könnyűfém felni, vagy a küllös kerekek.
A legnagyobb különbség a V4S és a V4 S Sport esetén,hogy a modellt külön díszítéssel és Performance csomaggal látták el. Továbbá minden S Sport modell Akrapovic kipufogóval és karbon első sárvédővel van szerelve.
Az új modellek akár már a hónap végén megérkezhetnek a kereskedésekbe, az árakat nem közölte a gyártó.
Legutóbbi hozzászólások