EST. 2002

Ducati Scrambler Desert

A Scrambler kétségkívül a Ducati egyik legjobban eltalált modellje az elmúlt években. Már csak azért is mert nem egy már meglév? motort csiszolgattak tovább, hanem képesek voltak a múltat kombinálni a jelen technikai követelményeivel, és mindezt hétköznapi és érthet? módon a fiatalok generációja elé tárni. Ez a generáció pedig imádja a 70-es éveket és azt a stílust, ami akkor a szabadságról szólt.

Ducati Scrambler Desert

A Desert célja pont ez, egy csipetnyi 70-es évek és nagy halom szabadság érzés átadása egy olyan generáció tagjainak, akik szívesen átélnék az el?dök életérzéseit. Abban az id?ben, aki szabadabb akart lenni a szabad szónál is, az valahol Kalifornia vagy Mexico határán kóválygott a sivatagban, esetleg részt vett egy Baja versenyen. Így nem csoda, hogy a Ducati pont ezt az irányt t?zte ki célul az új verzió kialakulásánál.

Ducati Scrambler Desert

Ehhez nem kellet mást tenni csak követni az akkori motorok megjelenését és átültetni egy most használható közegbe. A Ducati azzal kezdte, hogy b?ségesen megemelte a f?tóm? magasságot. Szám szerint 200 mm-t növekedett a rúgóút elöl és hátul egyaránt, így az áttervezett és magasabb ülés ül?lapja eléri a 860 mm-t. (Az alacsonyabb vásárlók kérhetnek egy 20 mm-rel csökkentett magasságú nyerget.)

A kerékméretek az elvárható számoknak megfelel?en alakultak, így el?l 19, hátul 17 colos kerekekkel kavarhatjuk a port. A tapadásról a Pirelli Scorpion STR Rally gondoskodik 120/70 és 170/60 méretben.

 

Megjelenésnél sok olyan apróságot tartalmaz ami használati célból is lényeges fejlesztés. Meger?sítették a rúgóstagokat és ezzel párhuzamosan a vázat is. El?re magas sárvéd?t kapott és ráccsal ellátott lámpát. Oldalra két egyedi acél borítást, hogy védjék a  motort az esetleges sérülésekt?l, míg a alulra egy homokos terepen is hasznos hasidommal látták el. Ez véd az ütésekt?l és könnyebben is csúszik át a tereptárgyakon a motor.

A felfüggesztést a Kayaba szállítja egy állítható UPS teleszkóp személyében. Az er?forrás maradt a már ismert Scrambler blokk de átdolgozták az elektronikát és nagyobb nyomatékot kapott az alsó fordulat tartományban. (75 LE 8250 ford./percnél, nyomatéka 68 Nm 5750-nél)

Ducati Scrambler Desert

Áttervezett futóm?vet és módosított fékrendszert is kapott. Az egyoldalon elhelyezett 330 mm-es féktárcsa egy négydugyattyuús Brembóo rendszerrel van párosítva amin Bosch 9.1 rendszer m?ködteti az ABS-t. Hátul a 245 mm-es tárcsát egy 32 mm-es átmér?j? egydugattyús fékkel.

Mindent összevetve nekünk nagyon tetszik a Desert. Jól eltalált koncepció és megvalósítás. Olyan apróságokra is figyeltek mint az akkoriban újdonságnak számító kormány összeköt? pálca használata vagy a magas sárvéd?.

Jelenleg két színben lesz elérhet? a modell: Fehér-fekete, arany kerékkel és piros-fekete szintén arany kerékkel.

Ducati Scrambler Desert

A modellhez külön ruházati kollekció is érkezik majd. Hírek szerint a sisakot a Bell off-road vonala míg Roland Sands cége pólókat, keszty?t és pulóvereket fog készíteni a Deserthez.

ugrás fel