Tony Prust és az Analog Motorcycles nevét dicséri ez a Ducati Super Scrambler, ami igazi kuriózumnak t?nik a nagy építettmotor-rengetegben. Tony egy igazi mesterember, aki nem riad vissza maga megmunkálni a kezébe kerül? fát vagy fémet. Chicagói m?helyében a motorok a funkcionalitás és az igényes megvalósítás jegyében készülnek. Távol tartja magát a divattól, de tele van váratlan ötletekkel.
A Ducati Super Scrambler élete egy évvel korábban kezd?dött, mikor Tony egyik ügyfele, Del Thomas azt találta ki, jó lenne építeni egy modern Triumph Scrambler-ver? motort egy öreg Ducatiból. ? ekkor már túl volt egy hatvanas évekbeli Ducati Scrambler 350 restaurálásán, és eléggé zavarta benne, hogy a jobb oldalon van a váltó.
Mr. Prustnak sem kellett kétszer mondani. Del talált Kaliforniában egy 1975-ös GT860-ast – az els? évjáratból a Ducati furcsa, szögleletes deklij? V-kettes blokkjai közül. Nem volt rajta kipufogó, sem ülés és világítás, és a gumik is cafatokban lógtak rajta, de Tony-nak sikerült beindítania, így kezd?dhetett a munka.
Az els? lépés az els? teleszkópok kicserélése volt. Fox Podium RC1 rugók kerültek az eredetiek helyére, csak hosszabb változatban, ami egy teljes Triumph Tiger elejébe került bele. El?re 19-es kereket f?zött Tony a gyári kerékagyra, és a féket is upgrade-elték egy CB550-r?l.
A tankot alumíniumból készítette a Rodsmiths Tony hab-sablonja alapján. Scrambler kormány, tíz centivel lerövidített segédváz, kézzel készített ülés egy személynek. A kipufogó is Tony keze m?ve, a leöml?k fekete kerámia borítást kaptak, a dobok anyaga és az egyedi h?terel? rácsé rozsdamentes acél.
A csomagtartó hátul CNC mart, csakúgy, mint a lábtartók és az els? fék. Ha tetszenek, örülni fogsz: az Analog Motor Goods-tól megvásárolhatók.
Kevésbé látványos részletek még például az EarthX lítium-ionos akkumulátora, ami a vadiúj elektromos rendszert és a Legendary GPS-es kilométerórát táplálja.
Már csak a szín kérdése volt hátra. Del a sima zöld motor-barna ülés mintát szerette volna, de Tony a klasszikus Ducati Scramblert idéz? színt akart. A citromsárga helyett a sötét narancs volt testhezállóbb választás. A tank két oldala kifényesített alumínium, rajta az eredeti logóval. A motor fontos kiegészít?je a Cotter Pin által készített szürke, vízálló tokba burkolt hálózsák és szerszámkészlet.
Valószín?leg ilyen Scramblert készített volna a Ducati a hetvenes években. Ezen a motoron látszik, hogy a stílusos küls? mögött igényes megvalósítást találunk, ráadásul off-road üzemmódban is jól boldogul.
Tényleg Super Scrambler, az Analog Motorcycles-ra pedig érdemes lesz odafigyelni.
Fotók: Whiplash Racing Media
Legutóbbi hozzászólások