H?en a tradícióhoz a „Borgo Panigale-i vörösök” nyitják az Eicmát, és hát van egy vörös mind felett. Lerántották a leplet az álom-sportmotorról, az „olasz zsenialitás és kreativitás gyümölcsér?l”, a made in Italy zászlóshajójáról. Cseppet sem szeretnénk, hogy úgy t?njön a dolog, mintha túlhájpolni igyekeznénk az 1199 sajtóprezentációját – de meg kell jegyezni, üt?sre sikeredett. Ami persze nagyrészt a motornak köszönhet?. Lássuk be, hatásos az expó küszöbére állított új generációs superbike – illetve a többes szám volna indokolt, hiszen az 1199 Panigale mellett egy S-változat és a speciális 1199 Panigale S Tricolore is ott vöröslik a standon. Új paradigma, új korszak nyílik – innovatív futóm?, monocoque vázszerkezet, benne a földkerekség legpotensebb széria-kéthengeresével, az L-elrendezés? Superquadro er?forrással. 164 kg-os száraz tömeghez 195 LE-s legnagyobb teljesítmény társul, alighanem sokat mond a két adat.
Pályára született, de az utcára szelidített motort ígérnek az olaszok, amellett, hogy hangzatos – és az el?zetesek alapján tényleg passzoló – szlogenek röpködnek, mint például forradalom, mérföldk?, csúcstermék és a többi. A gépezet 2012 els? hónapjaitól kerül gyártásba. „2012-re sok érdekes újdonsággal készültünk, ezek közül a sportmotor-szegmensben az 1199 Panigale a legfontosabb” – mondta Gabriele del Torchio Ducati-elnök a milánói sajtóbemutatón. „Ez a gyár történetének legambiciózusabb projektje, amely termékként hihetetlen min?ség? élményt nyújt, és a sportpályán is nagyfokú versenyképességet vonultat fel. Mindezt ötvöztük az összetéveszthetetlen olasz stílussal, elképeszt? teljesítményét pedig igyekeztünk jó vezethet?séggel és biztonsággal házasítani. Nagyon büszkék vagyunk a Tricolore változatra, és örömünkre szolgál, hogy az olasz motorgyártás nagykövetei lehetünk a világban. Ez a motor a a legtöbb, mi adható, technikailag és stílusában egyaránt.”
Claudio Domenicali ügyvezet? a történelmi vonalra helyezte a hangsúlyt mondandójában: „A vörös kéthengeresek históriája 1988 óta íródik, most pedig egy generációváltáshoz érkeztünk, ami több is, mint egyszer? átmenet. Valóságos forradalom megy végbe, amivel a kategória új alapjait szándékozunk lerakni. A dezmodromikus hajtású blokk, az új Superquadro a valaha gyártott leger?sebb kéthengeres, ez adja a kiindulási alapot, de új koncepciót jelent a blokk vázba illesztése is. Ezzel a megoldással sikerült 164 kg-ra redukálni a motor száraz tömegét, ami gyakorlatilag egy versenymotor reaktivitását és vezetési élményét nyújtja. De van egy rejtett lelke is, ami az új vezetési testhelyzetb?l, a ride by wire motorvezérlésb?l és a fejlett ABS illetve traction control rendszerekb?l adódik. Ezeknek köszönhet?en egy könnyen irányítható, biztonságos modellt kínálhatunk.”
A különböz? vezetési módozatok (összesen háromféle gyújtástérkép) egyetlen gombnyomással aktiválhatók, az utolsó generációs sportos ABS, a DTC (Ducati Traction Control), az elektronikusan állítható futóm?-vezérlés (DES, Ducati Electronic Suspension), a gyorsváltó (DQS, Ducati Quick Shift) és a motorfék (EBC, Engine Brake Control) és a ride-by-wire (RbW) kombinációival sokféleképpen állítható és vezethet? az 1199. További specifikációkért, képekért, videókért és multimédia-tartalmakért az érdekl?d?k felkereshetik a Ducati 1199 Panigalénak szentelt minisite-ját.
Legutóbbi hozzászólások