A múlt szezonban hatalmasat robbantott a Ducati az 1199 Panigale bemutatásával, a 2013-as modellévre pedig új R-változat jelenik meg, ami természetesen a Superbike-ban kiérlelt technológia maga. A Panigale S Tricolore és az alapmodell mellett (fölött) ez lesz a Ducati legnagyobb fegyvere sport-vonalon: a Panigale egyébként a hagyományos vörös mellett az arctic white nev? fehér színben is kapható lesz. Minden Panigale új szoftverbeállításokkal jön ki, az R pedig konkrétan az a sportmotor, amelyet a gyár a Superbike világbajnokságban való részvételre homologizál.
A gépházon belül jelent?s súlycsökkentést hajtottak végre a bolognai mérnökök, köszönhet?en a titán hajtókarok (-0,63 kg) és a DLC-kezelés (Diamond Like Carbon, -0,7kg) alkalmazásának. A vezérl?szoftver új beállításokat kapott, optimalizálták a vezérm?tengelyre gyakorolt er?hatásait, hatékonyabbá téve a rendszert és ezáltal valamivel nagyobb teljesítmény?vé a Superquadro er?forrást – a tiltás 500 fordulat/perccel került feljebb, így 12.000-nél avatkozik be az elektronika, amit 112 mm átmér?j? dugattyúk esetében nyugodtan elkönyvelhetünk, mint bravúrt. Természetes, hogy az R-t tovább nemesíti egy versenykit, amiben egy, a gyárinál nagyobb versenyplexi, tanksapkák, speciális alu tükörszett esetleges pályán kívüli használatra és egy Termignoni kipufogórendszer található. Ez utóbbi a fels? fordulattartományban konzisztens 3%-os teljesítménynövekedést hoz, középen pedig – elképeszt? adat – +15%-ot a gyári közlés szerint. Ráadásul a végáttétel kisebb, és ez is érezteti hatását.
A villa kapcsolódási pontját négy különböz? magasságban változtathatjuk, így mindenki maga választja meg a számára ideális beállítást (2 mm-es lépcs?kkel, a többi modell gyári beállításához képest a +2 mm, -4 mm intervallumon belül). Az ‘csomag’ természetesen megannyi karbonrost alkatrészt, borítást tartalmaz kívül-belül, ezzel összességében hatékonynak mondató a fogyókúra: 165 kg a Panigale R közölt súlya, ABS-szel együtt. A nyereg egy speciális technikai textil bevonatot kapott, ami maximalizálja a tapadást.
El van látva rendesen elektronikával a motor: a Ducati Data Acquisition+ (DDA+) adatnyer? rendszer például egészen hasznos lehet az elszánt pályázóknak: a GPS segítségével m?köd? fedélzeti telemetria képes a körid?k egzakt mérése mellett képes hasznos információkat rögzíteni a kanyarívekr?l, sebességr?l, fordulatszámokról, sebességi fokozatokról, pillangószelep-nyitásokról és sok másról.
Legutóbbi hozzászólások