EST. 2002

Ducati 1199 Panigale R Superleggera: az els? stúdióképek

A korábbi részletfotók, a teaser és az amerikai eredet? kémfelvétel után megérkeztek az els? egészalakos stúdióképek a Ducati szalonkirályn?jér?l, a Panigale R Superleggeráról. Elsöpr? maga a motor és a sportmotorok iránt fogékonyak alighanem hosszú méla percekig képesek gyönyörködni benne még akkor is, ha jól tudjuk: ez a kiváltság csak nagyon-nagyon keveseknek fog megadatni.

Katt ide a nagyításhoz

Meger?sítést nyert a ‘klasszik’ piros-fehér Ducati Corse grafika, ami a bolognai MotoGP prototípusokat és a Desmosedici RR-t is díszíti, de ezen felül a dél-amerikai disztribútor néhány érdekes számadatot is napvilágra hozott saját face-oldalán.

Katt ide a nagyításhoz

Eszerint 200 LE (versenykonfigurációban 205 LE) lehet a legnagyobb teljesítménye a kicsikének – nyomatékgörbe itt – , menetkész tömege 166 kg, szemben az 1199 Panigale R 189 kilójával. Ez valami frenetikus számpár. Ugyancsak a chilei Ducati szerint a Superleggera felállíotta a Mugellón a mindenkori Ducati-szériamotorok körrekordját is, 1’54’9-cel.

Katt ide a nagyításhoz

Az Asphalt&Rubber magazin pedig a szintén brutális R-alapváltozattal vetette össze a szuperkönny? Superleggera néhány alkatrészének ill. alkatrészcsoportjának tömegét. Eszerint a karbonrost idomzaton és a hozzá kapcsolható részeken 1 kilót, a magnézium-ötvözet? monocoque vázon szintén egy teljes kilót, a karbon hátsó segédvázon 1,2 kilót, a titán kipufogórendszeren 2,5 kilót, a magnézium-ötvözet? felniken 1 kilót, a lítium-ionos akkumulátoron 2 kilót, a teleszkópon és a custom hátsó rugóstagon 1,4 kilót, a Superbike dugattyúkon 194 grammot, a f?tengelyen 396 grammot, a WSBK-származék láncon, koronán, különféle csavarokon és rögzítéseken és egyéb karbon alkatrészeken pedig további 1,3 kilót spóroltak meg a mérnökök.

ugrás fel