EST. 2002

Ducati 899 Panigale

Már hónapokkal ezelött írtunk arról a pletykáról, hogy lesz egy kisebb-olcsóbb Panigale. Kémfotó is készült róla. Panigale lett, de sokkal jobb, mint ahogy azt a piac és az elemz?k várhatták. A Ducatinál jól látták azt a rést, ami még hiányzott a palettából és harcba küldik a 899 Panigalét egy új Superquadro er?forrással. A kis Panigale rengeteg jó tulajdonságot örökölt a felmen?t?l, de legalább ennyi újdonságot is rejt az idomzat. 

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

Csak t?mondatokban érintve: az er?forrás 899 cm3, 148 LE ( 109kW ) @ 10750 rpm, nyomatéka 10.1kgm @ 9000 rpm. A Desmodromic hajtású L 90°-os blokk  már nem meglepetés, ahogy a teljesen integrált (önhordó) váz sem. A mérnökök némi játékkal úgy forgatták az er?forrást, hogy nagymértékben n?velték az optimális súlyelosztási mutatót. (52% el?l, 48% hátul )

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

A motor el?állításnál a súlycsökkentés és maximális hatékonyság volt a két f? szempont. A súlycsökkentés érdekében bevetették a Vacural ® technológiát. A hatékonyságról pedig NICASIL bevonat gondoskodik a Superquadro belsejében. Természetesen a DLC is jelen van, de az ma már szinte minden magas technológiával gyártott modellnél megtalálható.  A Ducati tehát beletett mindent, amit csak talált az új technológiák közül, de használta a már jól bevált eszközeit is, mint például a házi ride-by-wire-t.

Egy biztos: aki a Superquadro mellett teszi le a voksát a vásárláskor, azon nem kell szabódnia, hogy lehetne modernebb anyagokból épített er?forrása.

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

A súlycsökkentési hadm?veletnek, ami még az airboxot is érintette, meglett az eredménye. A 899 csupán 169 kg, ami igencsak jó adat, ha hozzávesszük a rendelkezésre álló er?t és a motor rendkívüli súlyelosztását.

A tank mérete 17 liter, a gátlókat a Showa szállítja  a fék ABS rendszere pedig háromszint?.

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

Már csak az lehet a kérdés, hogy a Ducati mit keres a német autószalonon. Nos a válasz egyetlen szóban keresend?: Audi. A németek t?kéje fejlesztésekre ‘ösztönzi’ az olaszokat és arra, hogy az új modellt az Audi otthonában mutassák be. Akárhogy is, a Ducati-Audi frigynek az els? gyermeke komoly fegyver lehet a piacon és olyan régi-új szegmensbe vezetheti el a gyárat, ahol az utóbbi id?ben nem volt jelen.

Ducati 899 Panigale

Ducati 899 Panigale

ugrás fel